Autor Wątek: Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6  (Przeczytany 8967 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mcmaro

  • Gość
Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6
« dnia: 27 Czerwiec 2016, 10:54:56 »
Cześć,
Przymierzam się do założenia instalacji LPG do Elantra V z silnikiem 1.6 MPI.
Z gazownikiem ustaliłem:
- instalacja Lovato,
- bez lubryfikacji,
- dotrysk paliwa przy wysokich obrotach (myślę o 3,5 lub 4,0k obrotów)

Podzielcie się proszę Waszymi opiniami o instalacji LPG w tym silniku, jakie spalanie, kultura pracy, jak serwisujecie itp.

Dodatkowo dowiedziałem się, że te silniki wymagają regulacji zaworów. Co jaki czas przeprowadzacie regulację, jaka jest technika regulacji, z jakim kosztem trzeba się liczyć, co trzeba wymieniać przy regulacji, czy może lepiej zamontować jakieś "trwalsze" zawory?

Pozdrawiam, Mariusz

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

mcmaro

  • Gość
Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Czerwiec 2016, 20:58:19 »
Dzięki, przeglądałem ten post i niestety nie do końca odpowiada na moje pytania.

Czy możesz podpowiedzieć co ile km należny regulować zawory i jaki jest sposób regulacji? Lub czy można je wymienić na bardziej odporne na lpg?


mcmaro

  • Gość
Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lipiec 2016, 14:33:33 »
Dzwoniłem do serwisu Hyundai i powiedzieli że regulacja/kontrola powinna być po 120tyś km, a same zawory regulowane są hydraulicznie.
Coś mi nie pasuje. Nawet tu podają że regulacja jest mechaniczna:
http://www.autocentrum.pl/hyundai/i30/ii/hatchback-5d/silnik-benzynowy-1.6-mpi-120km-2012-2015/

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Lipiec 2016, 18:25:40 »
Dokładnie 80 tyś km lub 6 lat.

http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=131

W MD 2011 był montowany też silnik 1.8 i o posiada hydrauliczną regulację.

marcin899

  • Gość
Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Lipiec 2016, 01:04:48 »
dotrysk przy 3,5 -4??? przy 5 ok, ale tak nisko?

regulacja powinna być w trasie na OBD i AFR , wtedy zadne dotryski i inne cuda nie są potrzebne, aczkolwiek kontrola luzu częściej niż zaleca producent. Gaz niestety, nawet wyregulowany po mistrzowsku, powoduje szybsze zaciesnianie się luzu (choć to tez nie reguła)