Autor Wątek: [Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze  (Przeczytany 11186 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« dnia: 30 Sierpień 2016, 21:29:51 »
Witam,
posiadam od niedawna Santa Fe z silnikiem 2.0 Benzyna+ Gaz. Problem mam ze sprzęgłem. Bardzo wysoko bierze. Nie szarpie ani nic dziwnego się nie dzieje. Czy jest jakaś możliwość regulacji?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Sierpień 2016, 22:28:00 »
Dodaj tag tematu [Santa Fe SM] wg. poniższej instrukcji.

Trzeba kliknąć po prawej stronie postu na „EDYTUJ” i następnie:






Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Sierpień 2016, 07:44:35 »
A na tym zdjeciu to jest pompka z regulacja czy sie myle? Regulacji szukac przy pedale czy pod maska? Jak do tego podejsc? Nie mam stalego dostepu do kanalu takze jak mam sie za to wziac to bym wolal wiedziec co i jak

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Sierpień 2016, 18:50:37 »
To jest pompka sprzęgła regulacja od strony pedału sprzęgła.

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Wrzesień 2016, 08:05:12 »
A jak sie reguluje? Lepiej znacznie skrecic czy rozkrecic? Czy po minimalnym przekreceniu czuc roznice? Nie chcialbym zrobic sobie dodatkowych problemow

[ Dodano: 2016-09-02, 08:12 ]
Podregulowalem. Auto dalej nie ma mocy. Choc sprzeglo szybciej bierze. Jak sprawdzic czy sprzeglo sie slizga?

tictac1986

  • Gość
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Wrzesień 2016, 21:11:52 »
Jeśli dobrze pamiętam - wrzuć piąty bieg na włączonym silniku, puść pedał sprzęgła (powoli)...jeśli zgaśnie silnik to jest ok, jeśli silnik pracuje, sprzęgło się ślizga...taką przynajmniej odpowiedź kiedyś otrzymałem... :-)

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Wrzesień 2016, 08:45:52 »
 

Dodano: 2016-09-05, 08:45
Niestety na piatym biegu silnik nie chce zgasnac. Podczas jazdy np ok 70km/h pod gorke na 5 biegu dodam ostro gazu to obroty rosna a predkosc stoi w miejscu. Dodam ze jak wciskam sprzeglo to jest skrzypienie przy pedale. Jaka stawiac diagnoze? Sprzeglo sie konczy czy cos innego?

korbid

  • Gość
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Wrzesień 2016, 10:45:42 »
Podepnę się pod temat.
Dokładnie rok temu kupiłem mojego Santka. Poprzedni właściciel był bardzo sumienny wszystko co robił brał fakturę, a u mechaników u których wymieniał rachunki i podpisy na fakturze z datą montażu. Po zakupie auta ok miesiąc  padło mi sprzęgło ( Luk + valeo był ząłożony komplet z dwumasą zrobił w sumie od wymiany 10kkm).  Trudno się mówi pomyślałem , może właściciel nie wymienił może lewe faktury... No cóż trzeba było założyć nowy zestaw i znów LUK+VALEO.Po tej awarii ok tydzień padł mi alternator. Do teraz przejechałem 25kkm ( czyli przez rok) i chyba znowu pada mi sprzęgło. Objawy są takie : na 3 i 4 biegu jak włącza się turbina obroty rosną a auto nie przyspiesza lub przyspiesza ale słabo, czasem jest tak, że przyspiesza normalnie nawet ostatnio miał takie  2 dni. Robiłem próbę z krawężnikem - zgasł, 2 i ręczny zgasł, ruszanie z 4 utoczył się 3 metry i zgasł. Takie objawy z obrotami mam już ok 2 tyś km. Dodatkowo wczoraj zaświeciły mi się 3 kontrolki dokładnie jak wtedy gdy padł alternator.
W związku z tym mam parę pytań.
1) Dlaczego tak szybko pada sprzęgło? W poprzednim aucie miałem zrobione 90kkm i wymieniłem sprzęgło na którym zrobiłem 70km i auto sprzedałem z sprawnym sprzęgłem.
2) Czy jest możliwy związek z usterką sprzęgła i alternatora?
3) Co ile zmieniacie sprzęgło ( pytam z ciekawości)
4) A może jest jeszcze jakaś usterka która pomaga w szybkim końcu sprzęgła
5) A może to nie sprzęgło - w co wątpię zwłaszcza, że mechanik potwierdza, że to najprawdopodobniej sprzęgło
Ogólnie proszę o rady bo jak mam co roku zmieniać sprzęgło to chyba będę się musiał pozbyć santka :( a szkoda bo bardzo mi przypadł do gust

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Wrzesień 2016, 10:20:21 »
Po regulacji slizga sie. Nie zwrocilem uwagi czy wczesniej sie slizgalo. Mam krotko ten samochod. O czym moze swiadczyc to ze jak jest tak ok 25-30st C to pedal zgrzyta i dosc mocno slizga sie sprzeglo. Ale jak np rano wsiadam to wszystko jest dosc dobrze. Mniej sie slizga i nie ma zgrzytow. Pedal chodzi plynnie. Pompa do wymiany czy może się zapowietrzyła?

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Wymiana pompy sprzęgła
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Wrzesień 2016, 18:25:24 »
Witam
Mam w swoim santa fe 2.0 Benzyna Gaz problem ze sprzęgłem. Przy dodawaniu gazu się ślizga. W dodatku pompa sprzęgła skrzypi jak jest ciepło. A jak jest chłodniej to mniej ją słychać, w dodatku lepiej sprzęgło rozłącza.
Moje pytanie:
Czy trudno jest wymienić tą pompe i odpowietrzyć?
Lepiej ją wymienić od góry czy z kanału?
I jak z odpowietrzeniem?
Gdzie znajduje sie odpowietrznik?

Z góry dzięki za wszelką pomoc

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Wrzesień 2016, 19:40:58 »
Nie zakładaj nowego tematu o tym samym.

Cały układ sterowania sprzęgłem jest odpowietrzany przez odpowietrznik na wysprzęgliku (zamontowany do skrzyni biegów) https://www.drive2.ru/l/4077489/

Sterowanie sprzęgłem ma wspólny układ hydrauliczny z hamulcami i wtedy warto wymienić płyn (ok 2 litry DOT 4) w obydwu układach.  

Numery oryginalnej pompy 41610-26000, 90S0510-OYO

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Wrzesień 2016, 10:53:22 »
A czy dojde do tej pompki od gory? Czy potrzebuje do tego kanal?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Wrzesień 2016, 19:40:35 »
Będzie podobnie jak tutaj.



Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Wrzesień 2016, 21:04:43 »
kosmos2011 dzięki za podpowiedź. Odpowietrzałem ale nie widzę różnicy. Pompa jest sucha. Nie chcę zakładać nowego tematu. Nie wiem czy wymianie podlega pompa czy sprzęgło. Droga jest wymiana takiego sprzęgła? Jest to sprzęgło zwykłe czy dwu masa?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Wrzesień 2016, 21:25:59 »
Koło zamachowe jest sztywne więc nie trzeba wymieniać. Wymianie podlega tarcza, docisk i łożysko wyciskowe. Może być tak że potrzebne będzie zdemontowanie sanek silnika (tak jest w Sonacie EF  z tym silnikiem), ale na 100% nie jestem tego pewien.

http://sfive-club.ru/forum/index.php?topic=3223.0