Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze

<< < (2/4) > >>

tictac1986:
Jeśli dobrze pamiętam - wrzuć piąty bieg na włączonym silniku, puść pedał sprzęgła (powoli)...jeśli zgaśnie silnik to jest ok, jeśli silnik pracuje, sprzęgło się ślizga...taką przynajmniej odpowiedź kiedyś otrzymałem... :-)

Piotrek50501:
 

Dodano: 2016-09-05, 08:45
Niestety na piatym biegu silnik nie chce zgasnac. Podczas jazdy np ok 70km/h pod gorke na 5 biegu dodam ostro gazu to obroty rosna a predkosc stoi w miejscu. Dodam ze jak wciskam sprzeglo to jest skrzypienie przy pedale. Jaka stawiac diagnoze? Sprzeglo sie konczy czy cos innego?

korbid:
Podepnę się pod temat.
Dokładnie rok temu kupiłem mojego Santka. Poprzedni właściciel był bardzo sumienny wszystko co robił brał fakturę, a u mechaników u których wymieniał rachunki i podpisy na fakturze z datą montażu. Po zakupie auta ok miesiąc  padło mi sprzęgło ( Luk + valeo był ząłożony komplet z dwumasą zrobił w sumie od wymiany 10kkm).  Trudno się mówi pomyślałem , może właściciel nie wymienił może lewe faktury... No cóż trzeba było założyć nowy zestaw i znów LUK+VALEO.Po tej awarii ok tydzień padł mi alternator. Do teraz przejechałem 25kkm ( czyli przez rok) i chyba znowu pada mi sprzęgło. Objawy są takie : na 3 i 4 biegu jak włącza się turbina obroty rosną a auto nie przyspiesza lub przyspiesza ale słabo, czasem jest tak, że przyspiesza normalnie nawet ostatnio miał takie  2 dni. Robiłem próbę z krawężnikem - zgasł, 2 i ręczny zgasł, ruszanie z 4 utoczył się 3 metry i zgasł. Takie objawy z obrotami mam już ok 2 tyś km. Dodatkowo wczoraj zaświeciły mi się 3 kontrolki dokładnie jak wtedy gdy padł alternator.
W związku z tym mam parę pytań.
1) Dlaczego tak szybko pada sprzęgło? W poprzednim aucie miałem zrobione 90kkm i wymieniłem sprzęgło na którym zrobiłem 70km i auto sprzedałem z sprawnym sprzęgłem.
2) Czy jest możliwy związek z usterką sprzęgła i alternatora?
3) Co ile zmieniacie sprzęgło ( pytam z ciekawości)
4) A może jest jeszcze jakaś usterka która pomaga w szybkim końcu sprzęgła
5) A może to nie sprzęgło - w co wątpię zwłaszcza, że mechanik potwierdza, że to najprawdopodobniej sprzęgło
Ogólnie proszę o rady bo jak mam co roku zmieniać sprzęgło to chyba będę się musiał pozbyć santka :( a szkoda bo bardzo mi przypadł do gust

Piotrek50501:
Po regulacji slizga sie. Nie zwrocilem uwagi czy wczesniej sie slizgalo. Mam krotko ten samochod. O czym moze swiadczyc to ze jak jest tak ok 25-30st C to pedal zgrzyta i dosc mocno slizga sie sprzeglo. Ale jak np rano wsiadam to wszystko jest dosc dobrze. Mniej sie slizga i nie ma zgrzytow. Pedal chodzi plynnie. Pompa do wymiany czy może się zapowietrzyła?

Piotrek50501:
Witam
Mam w swoim santa fe 2.0 Benzyna Gaz problem ze sprzęgłem. Przy dodawaniu gazu się ślizga. W dodatku pompa sprzęgła skrzypi jak jest ciepło. A jak jest chłodniej to mniej ją słychać, w dodatku lepiej sprzęgło rozłącza.
Moje pytanie:
Czy trudno jest wymienić tą pompe i odpowietrzyć?
Lepiej ją wymienić od góry czy z kanału?
I jak z odpowietrzeniem?
Gdzie znajduje sie odpowietrznik?

Z góry dzięki za wszelką pomoc

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej