Forum > Getz
[Getz] Zapieczona nakrętka kontrująca na drążku kierowniczym
(1/1)
windziu:
Witam,
Postanowilem wymienic koncowki drazkow kierowniczych. Nowe koncowki sa o 1cm dluzsze od starszych i zeby ustawic zbieznosc musze popuscic nakretke kontrujaca.
I tutaj mam problem - ani drgnie...
Probowalem penetratorem, pol puszki wypsikane - nic, wkrecilem ja nawet w imadlo (bez demontazu calego drazka - mam takie male, przenosne) - nic.
Czy macie jakis sposob na poradzenie sobie z ta nakretka?
Wpadlo mi na mysl rozciecie starej i nakrecenie nowej - tylko pytanie czy tam jest gwint metryczny? Niestety nie mam jak sprawdzic.
Zmierzone suwmiarka:
Srednica gwintu - 14mm,
Klucz pasujacy na nakretke - 22.
Czy metryczna nakretka bedzie pasowac ?
Pozdrawiam
windziu
kosmos2011:
Gwint jest metryczny i taki sam jak gwint wewnętrzny w końcówce drążka. Udaj się do sklepu metalowego i wkręć coś w końcówkę i do tego dobierz nakrętkę.
[ Dodano: 2016-08-25, 20:39 ]
Gwint jest M14x1,5.
windziu:
Swietnie, dziekuje!
kosmos, jestes niezastapiony! :mrgreen:
robaszek127:
Na takie nakrętki pomaga często duży klucz hydrauliczny. A jak nie to zostaje rozcinanie szlifierką i kupno nowej w sklepie żelaznym.
windziu:
No kluczy hydraulicznych niestety nie mam. Ale poradziłem sobie w inny sposób.
Pomógł palnik, taki zwykły na propan butan, podgrzałem samą nakrętkę i elegancko puściła i dała się odkręcić.
Trzeba jednak pamiętać żeby płomieniem nie podpalić żadnych gumowych elementów!
Udało się, dzięki nowym końcówkom samochód prowadzi się lepiej.
Pozdrawiam
Nawigacja