Forum > Lantra / Elantra

[Elantra XD] Nie ma zamiaru zapalić

<< < (9/10) > >>

wtom:
pierścieni raczej nie trzeba wymieniać, tu twardniały jedynie uszczelniacze. w eli żonki (170tys) też uszczelniacze już nie trzymają (bierze ok. 1l/4tys km)

RaulC:
Uzupełnienie. Wymieniłem chłodnicę i ten nieszczęsny czujnik. Swoją droga na zimnym silniku wskazywał -32 stopnie chociaż było +10 na zewnątrz. Jednak nic nie pomogło. Chyba jednak cewka bo na gazie też odpalić nie chce. O dziwo jak przełożę kable i dam takie stare, które maja przebicie to odpala. Niestety na nich nie da się jechać bo strasznie szarpie. Jak się rozgrzeje to jest ok.

[ Dodano: 2017-03-28, 08:26 ]
uzupełnienie 2.
Niestety przed zrobieniem testu wtrysków gazu , gaz mi padł. gazownik powiedział, że to nie wtryski tylko sterownik. Efekt taki, że jeżdżę na PB. Jak był przymrozek auto zapalało za 2 razem, jak się zrobiło cieplej to niestety dopiero za 3-4. Znów koszty na sterownik LPG no i jednak spróbuję wymienić cewkę.

[ Dodano: 2017-03-29, 14:15 ]
Uzupełnienie 3.
Sprawdziłem czujnik temperatury cascadą. Zimny silnik pokazywał air temp. i cooler temp. identyczną - 19,5 stopnia. Po odpaleniu silnika cooler stopniowo rósł aż do ok.90 stopni. Jednocześnie spadały wolne obroty z ok.1100 do ok. 800. Wydaje mi się, że parametry są ok. Nie mam pojęcia jak sprawdzić czasy wtrysków, bo mam wiele opcji w trybie off. Wiem, że powinny być w granicach 2.5-2.9 ms. W gacku mam na 3 wtryskach wahania 2.6-2.7 a na jednym (3) cały czas jednakowo 2.6.

[ Dodano: 2017-04-04, 18:28 ]
Nie da się sprawdzić czasów n pojedynczym wtrysku. Cascada pokazuje jedną daną czas waha się od 2.6 do 3.5 chociaż sporadycznie pojawia się i 48.0 ms. Gorsza polka, że po wymianie kabli od gazu pojawiają się błędy: P0201, P0202, P0203, P0204 (P0261-P0264), P0300, P0301, P0302. O dziwo nie pojawia się błąd P0303 i P0304. Czyli błędy wtrysków i wypadanie zapłonów. Przypuszczam, że wszystkie są generowane przez gaz. Przynajmniej wypadanie zapłonów. Możliwe, że problemy z wtryskami też, po problem z zapalaniem powrócił. Jak autko jeździło na PB z wyłączonym LPG problemów z zapalaniem nie było. Zapalał na 2 razy.

RaulC:
Kolejne uzupełnienie.
wymieniłem od gazu wszystko co się dało: kable, parownik, wtryski. jest gorzej niż było. Teraz w ogóle nie chce zapalić na benzynie. Albo padły wtryski, mimo niedawnej wymiany, albo pompa paliwowa, albo jeszcze coś innego co mi do głowy nie przyszło.
Jest jeszcze jeden objaw. Za którymś razem jak odpali to nie trzyma obrotów i gaśnie. Na gazie odpala od strzału i zimny i ciepły. Do tego jak chwilę pochodzi (przejadę tak 500m) to bez problemu odpala z benzyny za pierwszym razem. Jednak wystarczy, że postoi tak 10 -15 minut i znów jest problem z odpaleniem.

jak ktoś kuma czaczę to może podpowie co jeszcze mogło pójść? Mapsensor? Czujnik przepustnicy jest nowy - fabryczny, ale może też coś z nim nie halo?

wtom:
miałem podobnie, pomogło czyszczenie kontaktem wszystkich styków głównej skrzynki bezpieczników (pod kierownicą) oraz wymiana czujnika położenia wału.

RaulC:
Auto jest u magika. Stawia na wtryski, ale ja podejrzewam pompę. Zobaczymy co powie, bo kupiłem drugą używkę i wtryski i pompę (oryginał). Na kompie wyskoczył błąd dwóch wtrysków.
wtom, czujnik jest ok, bo by nie zapalił nawet na LPG.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej