..... dodatkowo czytając np o problemach demontażu świeczek dlaczego ma być inaczej z wtryskami i nie mówię tu o ewentualnym ukręceniu ale o przyczynie ukręcania - zapieczeniu w gnieździe.
Jestem skłonny do przyznania racji użycia ściągaczy w wypadku wtrysków które przejeździły w silniku ok 150tyś km lub np 6-7 lat.
-świeca ma kilkanaście zwojów gwintu które jednocześnie uszczelniają
-wtryskiwacz ma spory luz w gnieździe -uszczelnieniem jest miedziana podkładka
oczywiscie ,tez może sie zapiec ,ale sa to nieporównywalne problemy
btw
po 7 latach to silnik ma raczej 250 tys km niż 150 000,
oczywiście są rzadkie wyjątki.Trzeba zwrócić tez uwagę ,że nie tylko przebieg stanowi
o zużyciu auta.Widziałem jakiś czas temu w Gnieźnie tak umęczone 3-4 letnie Santa Fe(polizingowe),
ze aż żal było patrzeć i na silnik i na napęd.