Forum > i30 GD

[i30 GD] Trzęsie silnikiem, nierówna praca, na zimnym silnik

(1/4) > >>

mechsio:
Witam,

Szukałem na forum tutaj i w sieci ale mój problem troszeczkę się różni od wyszukanych, mianowicie:

Gdy temperatura na dworze wynosi >=18 stopni to po uruchomieniu auto ma obroty 0.8 i silnik przez kilka-kilkanascie sekund się trzęsie, faluja obroty i słychać nierówną pracę. Gdy ruszę lub dodam parę razy gazu to problem ustępuje.
Gdy temp. na zewnątrz jest mniejsza <18 stopni to albo brak wspomnianego objawu albo auto wchodzi od razu na wyższe obroty 1.1 (gdy chłodniej) i też nic się nie dzieje.
Dzieje się to tylko w ciepłe dni tak jak napisałem, objaw najbardziej widoczny w zakresie temperatur 20-24 stopnie. Gdy jest mega upał to trzęsienie i nierówna praca trwa dużo krócej np. 2-3 sekundy i ustaje nawet bez dodania gazu. Zastanawia mnie dlaczego to się nie dzieje gdy jest chłodno - gdyby też się to działo to chyba świece żarowe do wymiany?
Objaw występuje tylko przy 1 odpaleniu po dłuższym postoju w ciepłe dni. Gdy odpalę po tym objawie od razu znowu to nie ma tego objawu. Dzieje się to tylko gdy silnik wystygnie po dłuższym postoju za pierwszym uruchomieniem. Wydaje mi się, że chwilowe spalanie się zwiększa w momencie telepania silnikiem. Nie ma żadnego dymu za autem ani nic z tych rzeczy.

Czy to mogą być świece żarowe? Czy grzeją one w ciepłe dni (słyszałem, że dogrzewają jeszcze jakiś czas silnik ale to z niepotwierdzonego źródła) i dlaczego nie ma tego gdy jest chłodno (auto na wyższych obrotach).  Czy wysokość obrotów silnika ma wpływ na działanie świecy żarowej? Co generalnie typujecie do wymiany bo przez ten objaw zraźiłem się dość mocno do tego auta.

i30 blue drive, przebieg 58tyś rocznik 2013, 1.6 CRDI. Filtry wymienione i olej.

Dodam, że diagnostyka była robiona i na ciepłym i na zimnym, która nic nie wykazała.

i30_Wroc:
Witam,

Mam podobne objawy jak opisujesz, tzn. gdy odpalam zimny silnik to przez kilka sekund nierówno pracuje, widać to również po obrotach, które delikatnie spadają. Ciężko powiedzieć od kiedy to się dzieje, auto mam od 6mcy, ale wydaje mi się, że na poczatku tego nie było. Czy byłeś może z tym w ASO?

mechsio:
Podczas przeglądu ostatniego w ASO nic nie stwierdzili po podłaczeniu pod komputer ale tego pewnie nie było bo auta nie zostawiałem na całą noc więc objaw nie wystąpił. Zostawiłem natomiast auto na diagnostykę u innego mechanika (nie ASO) który podłączył pod kompa po nocnym postoju i o dziwo wtedy nic też nie wystąpiło..... po dalszych obserwacjach zauważyłem właśnie, że to występuje tylko jak jest ciepło na dworze tzn. > niz 18 stopni (wcześniej myślałem, że to nie jest zależne od temperatury).

Generalnie już wcześniej wspominałem o tym w ASO ale przy okazji czegoś innego i powiedzieli mi, że oni by zaczęli od wymiany świec a potem od czyszczenia EGR. Z tym, że koszt 1 świecy w ASO to 200 zł więc sobie na razie to daruje a czyszczenie EGR 500 zł :-)

Nie wiem co dalej. Ten inny mechanik mi powiedział żebym sobie wlał dodatku do paliwa bo u nas w Polsce jest generalnie kiepsko z jakością paliw i to mogą być wtryskiwacze, tak tez zrobiłem. Nie będe reklamował tego dodatku ale powiem, że po wyjechaniu prawie całego baku problem ustąpił gdy odpalam auto jak jest bardzo ciepło. Problem nadal występuje w zakresie temperatur 18-24 stopnie ale po nocnym postoju (zwłaszcza jak jest wilgotno i parno) i tak jakby trochę mniej trzęsie i mniej falują obroty. W necie naczytałem się, że mogą to być właśnie zasyfione wtryskiwacze więc spróbowałem. Póki co obserwuje dalej i nie wiem co robić ;/ Trochę lipa bo auto ma mały przebieg z tym, że nie wiem co wyprawiał z tym poprzedni właściciel.

Na dalsze zabawy z diagnostyką nie mam czasu bo auto potrzebne na co dzień więc musiałbym iść chyba na urlop żeby dokładnie się temu przyjrzeli.

ANIOŁ:
Miałem podobne objawy - po odpaleniu spadały obroty i samochód bez dodania gazu nie chciał ruszyć..... i spalone 2 świece żarowe. Jeśli nie musisz koniecznie tego robić w ASO to NGK kosztuje 100, czyszczenie EGR tyle samo.

i30_Wroc:
Coś mi te świece nie pasują do tych objawów, +20 C mam w garażu teraz, gdyby to była zima to rozumiem. Ale tak jak pisałem z rana zawsze 2,3 razy silnik się zatrzęsie, pożniej bez żadnych problemów.  Paliwo zawsze na dobrych stacjach (chociaż z tym nigdy niewiadomo), często robie dłuższe trasy, miasta mało, więc DPF też chyba nie. A jeśli chodzi o ASO to zawsze można przyjechać z własnymi częściami i tylko wymiana u nich, żeby gwarancje zachować.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej