Autor Wątek: [i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS  (Przeczytany 24106 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xaatzs

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Witam,
Jakiś czas temu padło mi wspomaganie. Kontrolka EPS zaświeciła się w trakcie jazdy, wspomaganie odmówiło posługi. Szybko przekopałem internet - akcja serwisowa.
Pełen niepokoju, podjechałem do ASO, auto po gwarancji, numer VIN nie ujęty w wykazie. Jak nic 8 tysi w plecy  ;-)
Na miejscu dowiedziałem się jeszcze raz że H prowadzi taką akcję, ale może to nie to, może reprogramming. No nic. Czekam.
Na drugi dzień usłyszałem że nic z tego, czujnik uszkodzony, ale serwis podjął próbę dopisania auta pod naprawę. Czekamy. Minął tydzień - udało się :-) Hyundai wyraził zgodę na naprawę. Wymiana kolumny kierowniczej, brak części. "Pan zabiera auto i zadzwonimy, zlecenie otwarte." Kiedy? Ciężko powiedzieć, koniec lipca? Brak kolumn w PL. Czyli w moim przypadku miesiąc czekania. Ważne że bezkosztowo.
Bardzo się ucieszyłem jak po 2 tygodniach naprawa okazała się możliwa, część na serwisie. Lecę jak na skrzydłach - czas naprawy: 3h  :shock:  No super, same niespodzianki :-)
Auto odebrałem, opuściłem plac mega zadowolony. Jednak coś mnie niepokoi. Samochód na parkingu - manewrowość mega, czuję jak bym miał zapięty tryb "city". Kierownica wręcz sama się obraca :-) Jazda po mieście, cholercia, jak by za luźno. Przy prędkości 90km/h też odnoszę wrażenie że jak kichnę, to zmienię pas :-)
Przed naprawą kierownica stawiała delikatny opór, nawet na parkingu. W mieście było prowadzenie na jedną rękę (teraz odnoszę wrażenie że jak zmieniam biegi to ręka na kierownicy zaraz przeważy) w trasie praktycznie sam jechał prosto :-)
Może teraz jest dobrze? Może to kwestia nowego oprogramowania? A może po prostu po kilku dniach pracy na galerze (jazda bez wspomagania) odwykłem?  :mrgreen:
Auto z rocznika 2009. HB z silnikiem 1,4 (80kW)

Sorki za przydługi post, ale zanim pojadę do serwisu chciałbym poznać Wasze zdanie :-)
Czy tak zostawić, czy serwis to jakoś "podreguluje".

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Lipiec 2016, 11:37:18 »
Słuchaj, ja bym zadzwonił i zapytał lub podjechał dla własnego spokoju. Też mam to samo auto co ty i ciekaw jestem czy miałem wymieniana kiedyś...? Mi czasem się wydaje że ciężej chodzi wspomaganie lecz póki co nic nie wyskoczyło na tablicy.

longin1

  • Gość
Ciężko chodzi
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Lipiec 2016, 14:06:15 »
U mnie chodzi ciężko, niezależnie czy to miasto czy trasa. Czuć sztywność układu i opór w kierownicy. Też się zastanawiam czy nie za ciężko. Podłączyłem sobie interfejs i widzę, że do mojego rocznika można wgrać różne poziomy wspomagania elektrycznego, może kiedyś spróbuję i może Tobie po wymianie nie wgrali tego co potrzeba - cholera wie.
Jednak polecam pojechać do serwisu - to zbyt niebezpieczne jak przy np. 120km/h kiera tak lata.

Offline xaatzs

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Lipiec 2016, 14:25:53 »
Zasadniczo EPS spełnia swoją rolę, przy rozwijaniu prędkości opór się pojawia, jednak dla mnie za mało.
Po telefonie do ASO twierdzą że "nie mają na to wpływu"... Aczkolwiek zapraszają, diagnosta oceni przy jeździe testowej.

cdn  :mrgreen:

edit.
Odwiedziłem znowu serwis. Kalibracja. Jedno słowo jakie usłyszałem.
Podejrzewam że złożyli samochód, podpięli pod diagnostykę, nie wykazało błędów. Wyjechali z hali, mechanik zadowolony bo ładnie kręci...
Ważne że zrobili, aczkolwiek inne aso nic nie wspomniało w tym temacie, stwierdzili że nowa konstrukcja, może być "lżej".

Offline VitalR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Lipiec 2016, 22:50:36 »
Odświeżę temat.
U mnie ten sam problem, EPS się włącza w trakcie jazdy, wspomaganie out i tyle z jazdy. Chyba oznaczać to będzie konieczną wizytę w serwisie.
Jaki koszt u Ciebie wyszedł koniec końców?

PS. Czy ta akcja serwisowa z czujnikiem STOP może mieć wpływ na działanie EPS?
Z tego co się dowiedziałem od poprzedniego właściciela to nie dostał żadnej informacji od Hyndaia, ze pojazd kwalifikuje sie do naprawy ze wzgledu na ten styk el. włącznika lampy STOP. Trochę to dziwne, ale przedzwonię jutro do ASO i się zapytam.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Lipiec 2016, 00:10:10 »
Post#8 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7456 dla aut produkowanych do Polski.

Awaria czujnika STOP nie ma wpływu na EPS.

Offline VitalR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Lipiec 2016, 15:58:04 »
Dzięki, w takim razie czeka mnie płukanie kieszeni.

PS. A jesteś w stanie sprawdzić po numerze VIN jaki numer elektrycznego wspomagania muszę kupić? PW wysłałem właśnie.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Lipiec 2016, 19:36:46 »
Numer to 56310-2L700 potem od 16.12.2011 był numer 56310-2L701.

Zanim wydasz $$ przeczytaj ten temat http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2375&postdays=0&postorder=asc&start=0

W wypadku MC uszkodzeniu ulega czujnik skrętu. Serwis nie ma procedury wymiany czujnika więc wymienia całą kolumnę za $$$$$.

Czy sprawdziłeś błędy od układu kierowniczego?

karol0773

  • Gość
[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Lipiec 2016, 23:13:23 »
 

Dodano: 2016-07-20, 23:13
U mnie gdy padl jeden z czujnikow abs albo esp (juz nie pamietam) to wylaczalo wspomaganie tzn raz dzialalo a raz nie nawet kilka dni. Koszt wymiany czujnika i komputer 250 zl wspomaganie dziala.

Offline VitalR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Lipiec 2016, 21:44:11 »
Dzięki, pod kompa nie miałem jak podpiąć. Brak kabelka, a program czeka.. :)
Dzisiaj coś poszperam i kupię kabel do i30 by podpiąć i sprawdzić o co biega.

ed: taki kabel bedzie dobry?
kabel vag k+can
czy moze:
elm327

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Lipiec 2016, 12:06:32 »
Kup ten pierwszy, a program pobierz w wersji 0.9.4.

Offline xaatzs

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Lipiec 2016, 08:45:00 »
Cytat: "VitalR"
Odświeżę temat.
U mnie ten sam problem, EPS się włącza w trakcie jazdy, wspomaganie out i tyle z jazdy. Chyba oznaczać to będzie konieczną wizytę w serwisie.
Jaki koszt u Ciebie wyszedł koniec końców?

PS. Czy ta akcja serwisowa z czujnikiem STOP może mieć wpływ na działanie EPS?
Z tego co się dowiedziałem od poprzedniego właściciela to nie dostał żadnej informacji od Hyndaia, ze pojazd kwalifikuje sie do naprawy ze wzgledu na ten styk el. włącznika lampy STOP. Trochę to dziwne, ale przedzwonię jutro do ASO i się zapytam.


Sorka, byłem na urlopie, nie zaglądałem na forum.
Naprawa wyniosła mnie 0zł  :mrgreen:
ASO wysłało prośbę o dopisanie numeru VIN do listy aut podlegających wymianie.
Duży plus dla Hyundai. Auto po gwarancji, bez ostatniego przeglądu gwarancyjnego. Naprawdę pozytywne podejście.

Jedynie podpisałem kwit dla HMP że ASO dokonało naprawy.

Acha, przy okazji powiedzieli mi że ani serwisy, ani HMP, nie informują o akcjach serwisowych. "Pan zapyta raz na pół roku, może coś jest. Lepiej zadzwonić i mieć pewność" :)

Pozdrawiam  :mrgreen:

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Lipiec 2016, 10:49:12 »
Można też zaglądać co jakiś czas na stronę: https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php :)

Offline VitalR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Lipiec 2016, 09:22:26 »
Kabel przyszedł, podpiąłem pod komputer i wykazało parę błędów.
Oto one:
P0707 Transmission Range Sensor
Circuit Low Input
C1103 Voltage Out of Range
C1259 STEERING SENSOR
C1290 TORQUE S MAIL SIGNAL FAIL
C1604 ECU HARDWARE ERROR
C2400 MOTOR

Tyczy się problemu chyba pogrubiona część. Chyba, że coś jeszcze z wymienionych rzeczy ma na to wpływ. Niemniej jednak pojadę do ASO z tym STOP-em.
Zaraz się zabieram za wertowanie w sieci tych wszystkich błędów, mam nadzieję, że coś znajdę.

@xaatzs - to co, uwazasz, zeby na zyda pojechac do ASO by moj VIN podpieli pod liste?
Ale skoro to czujnik sterowania to chyba lepiej to wymienic po prostu niz sie łasić na wymiane całej kolumny (o ile ten czujnik wchodzi w sklad tej kolumny)?

ed: Poszukalem i poszperałem. Wychodzi na to, ze trafione rzeczy z sterowaniem.. Zarowno bledy w czujniku, silniczku od sterowania (ECU). I teraz pytanie czy jest jakiś myk by to sprawdzić? Ewentualnie ten czujnik to raczej samemu można wymienić jakby sie znalazło jakiś poradnik, albo mniej wiecej kroki postepowania. A ten pierwszy błąd to cos ze skrzynia nie tak? Automat moj i30 jak cos.