Forum > i30 FD

[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS

<< < (4/5) > >>

VitalR:
Wszystko ładnie pięknie, ale czy wymiana samego czujnika skrętu załatwi sprawę?
Gdzie takowy mogę kupić, bo z tego co widzę to na allegro pustki.

Czy mi się wydaje czy na tym filmiku ten czujnik wsadził z powrotem po tym jak pomajdrował przy nim chwilę?

piotrek8000:
Siema. Kupiłem niedawno kabel diagnostyczny zlutowałem piny 7-8-12 razem. Podłączyłem laptop do samochodu , troche poszperałem w błędach i testach bo ciagle włączała mi sie kontorolka esp off (kupiłem używaną na allegro ale problem dalej taki sam) i kontrolka poduszek powietrznych (zerwana taśma zwijacza). Po tych testach zaświeciła sie kontrolka eps. Od tego momentu kierownica po przejechaniu paru metrach bądź po jakimś czasie staje się bardzo luźna.
Przy jeździe ponad 80 km/h to troche niebezpieczne. Co się mogło stać ? Ja coś zmieniłem (nie wiem jakim cudem) w komputerze czy zbieg okoliczności i akurat teraz padl czujnik skrętu?
Dodam, że wcześniej kierownica chodziła jednakowo bez znaczenia z jaką jechałem prędkością.

xaatzs:

--- Cytat: "VitalR" ---
@xaatzs - to co, uwazasz, zeby na zyda pojechac do ASO by moj VIN podpieli pod liste?
Ale skoro to czujnik sterowania to chyba lepiej to wymienic po prostu niz sie łasić na wymiane całej kolumny (o ile ten czujnik wchodzi w sklad tej kolumny)?

--- Koniec cytatu ---


Ja przyznam się bez bicia, nie kombinowałem. Skoro uznali naprawę w ramach akcji serwisowej, nie mój ból co wymienią. Czy to będzie czujnik, czy cały zestaw serwisowy w postaci kolumny.
Oczywiście zacząłem od zwykłego serwisu, ale nawet tam mnie podkusili z tym ASO. W końcu to nie żarówka... Układ siadł w czasie jazdy, co mogło doprowadzić do zagrożenia w ruchu (że o zdrowiu nie wspomnę). I żadne modlitwy nie pomogły. Po prostu od chwili jak zapaliła się kontrolka EPS, wspomaganie nie działało przez miesiąc  ;-)

Teraz auto się toczy i pokonuje kolejne setki ... metrów  :mrgreen: Jak będę sprzedawał to nikt w przebieg nie uwierzy  :mrgreen:

Clins299:
Witam Panowie odświeżam temat:
Mam błąd  C1259 - Czujnik położenia dźwigni regulacyjnej w układzie kierowniczym (wspomagania).
W ciągu 2 lat wywaliło mi wspomaganie z 5 razy ( skasowałem ten błąd 3 tyg. temu i wczoraj znów był w tym czasie na 100%  nie rozłączyło wspomagania.

Czy to będzie rzeczywiście wina tego czujnika w kolumnie kierowniczej??
Dzwoniłem na ASO Rzeszów i wszystkie akcje serwisowe za granica które były dostępne było wykonane (były w sumie 4 ale nie było nic związane z układem wspomagania).

Naprawa  w Aso cała kolumna itd 7200zł hehe

Temat dość popularny wiec jak ktoś coś działa w tym temacie niech napisze

kosmos2011:
Zacznij od kalibracji czujnika.

http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=38&t=8052&p=160490&hilit=c1259#p160490

http://www.kia-bg.com/docs/ceed/ED%20MDPS.pdf

http://techatblog.blogspot.co.uk/2010/09/how-to-repair-electronic-steering.html

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej