Forum > i30 FD

[i30 FD] Zanim pojadę do serwisu - wspomaganie po awarii EPS

(1/5) > >>

xaatzs:
Witam,
Jakiś czas temu padło mi wspomaganie. Kontrolka EPS zaświeciła się w trakcie jazdy, wspomaganie odmówiło posługi. Szybko przekopałem internet - akcja serwisowa.
Pełen niepokoju, podjechałem do ASO, auto po gwarancji, numer VIN nie ujęty w wykazie. Jak nic 8 tysi w plecy  ;-)
Na miejscu dowiedziałem się jeszcze raz że H prowadzi taką akcję, ale może to nie to, może reprogramming. No nic. Czekam.
Na drugi dzień usłyszałem że nic z tego, czujnik uszkodzony, ale serwis podjął próbę dopisania auta pod naprawę. Czekamy. Minął tydzień - udało się :-) Hyundai wyraził zgodę na naprawę. Wymiana kolumny kierowniczej, brak części. "Pan zabiera auto i zadzwonimy, zlecenie otwarte." Kiedy? Ciężko powiedzieć, koniec lipca? Brak kolumn w PL. Czyli w moim przypadku miesiąc czekania. Ważne że bezkosztowo.
Bardzo się ucieszyłem jak po 2 tygodniach naprawa okazała się możliwa, część na serwisie. Lecę jak na skrzydłach - czas naprawy: 3h  :shock:  No super, same niespodzianki :-)
Auto odebrałem, opuściłem plac mega zadowolony. Jednak coś mnie niepokoi. Samochód na parkingu - manewrowość mega, czuję jak bym miał zapięty tryb "city". Kierownica wręcz sama się obraca :-) Jazda po mieście, cholercia, jak by za luźno. Przy prędkości 90km/h też odnoszę wrażenie że jak kichnę, to zmienię pas :-)
Przed naprawą kierownica stawiała delikatny opór, nawet na parkingu. W mieście było prowadzenie na jedną rękę (teraz odnoszę wrażenie że jak zmieniam biegi to ręka na kierownicy zaraz przeważy) w trasie praktycznie sam jechał prosto :-)
Może teraz jest dobrze? Może to kwestia nowego oprogramowania? A może po prostu po kilku dniach pracy na galerze (jazda bez wspomagania) odwykłem?  :mrgreen:
Auto z rocznika 2009. HB z silnikiem 1,4 (80kW)

Sorki za przydługi post, ale zanim pojadę do serwisu chciałbym poznać Wasze zdanie :-)
Czy tak zostawić, czy serwis to jakoś "podreguluje".

bobekos:
Słuchaj, ja bym zadzwonił i zapytał lub podjechał dla własnego spokoju. Też mam to samo auto co ty i ciekaw jestem czy miałem wymieniana kiedyś...? Mi czasem się wydaje że ciężej chodzi wspomaganie lecz póki co nic nie wyskoczyło na tablicy.

longin1:
U mnie chodzi ciężko, niezależnie czy to miasto czy trasa. Czuć sztywność układu i opór w kierownicy. Też się zastanawiam czy nie za ciężko. Podłączyłem sobie interfejs i widzę, że do mojego rocznika można wgrać różne poziomy wspomagania elektrycznego, może kiedyś spróbuję i może Tobie po wymianie nie wgrali tego co potrzeba - cholera wie.
Jednak polecam pojechać do serwisu - to zbyt niebezpieczne jak przy np. 120km/h kiera tak lata.

xaatzs:
Zasadniczo EPS spełnia swoją rolę, przy rozwijaniu prędkości opór się pojawia, jednak dla mnie za mało.
Po telefonie do ASO twierdzą że "nie mają na to wpływu"... Aczkolwiek zapraszają, diagnosta oceni przy jeździe testowej.

cdn  :mrgreen:

edit.
Odwiedziłem znowu serwis. Kalibracja. Jedno słowo jakie usłyszałem.
Podejrzewam że złożyli samochód, podpięli pod diagnostykę, nie wykazało błędów. Wyjechali z hali, mechanik zadowolony bo ładnie kręci...
Ważne że zrobili, aczkolwiek inne aso nic nie wspomniało w tym temacie, stwierdzili że nowa konstrukcja, może być "lżej".

VitalR:
Odświeżę temat.
U mnie ten sam problem, EPS się włącza w trakcie jazdy, wspomaganie out i tyle z jazdy. Chyba oznaczać to będzie konieczną wizytę w serwisie.
Jaki koszt u Ciebie wyszedł koniec końców?

PS. Czy ta akcja serwisowa z czujnikiem STOP może mieć wpływ na działanie EPS?
Z tego co się dowiedziałem od poprzedniego właściciela to nie dostał żadnej informacji od Hyndaia, ze pojazd kwalifikuje sie do naprawy ze wzgledu na ten styk el. włącznika lampy STOP. Trochę to dziwne, ale przedzwonię jutro do ASO i się zapytam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej