Autor Wątek: [Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach  (Przeczytany 37503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Luty 2012, 07:18:40 »

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Luty 2012, 08:57:32 »
Najgorsze są przełomy sezonów kiedy na letnie już jest za zimno - temp. poniżej +7stopni albo na zimowe za ciepło  +10stopni pierwsze sztywnieją i jeździ się jak na struganych z drewna a drugie zachowują się jak zrobione z plasteliny.
W Astrze stosowałem sezonowe opony i zawsze jest dylemat kiedy zrobić przekładkę, znowu z obserwacji innych widzę że duża część kierowców niestety czeka do ostatniej chwili i albo jak zdąży to czeka kilka godzin w kolejce do oponiarza albo zaskoczy jak wyląduje gdzieś w rowie albo na innym samochodzie.
Dlatego wielosezonówka jest dobrym wyjściem - ale jakaś dobra nie najtańsza.
Dodam że w m.in. moim wypadku gdy w aucie jest napęd 4x4 to już moim zdaniem nie ma co się zastanawiać.

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Luty 2012, 16:01:00 »
A tak wracając do tematu ciśnienia w kapciach to jak na letnich (niestety jeszcze dwa komplety:)) miałem 2.3 bara to delikatnie podcięło mi delikatnie przednie gumy po zewnętrznej (zawieszenie sprawne po kontroli), po upuszczeniu do 2.1 wszystko wróciło do normy. W zimówki też tyle wlałem tlenu i nie widzą ubytków na bieżniku:). też mam wozidełko z Włoch i wg tabliczki z ciśnieniami to po przeliczeniu wychodzi właśnie 2.1 bara na kapeć.

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Luty 2012, 17:23:12 »
po jakim czasie zauważyłeś nieprawidłowe ubytki na gumie?? Ja jak na razie nie stwierdziłem nieprawidłowości - to dopiero 5 miesiąc jazdy - pewnie za wcześnie albo nie będzie ich wcale :)

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Luty 2012, 18:44:32 »
Sancia zakupiłem w marcu i zaraz dopompowałem do 2,3 bo wydawało mi sie ciut mało, w okolicach sierpnia jak szykowałem wozidełko do urlopu zauważyłem szlify na zew. części opon, myślałem że może zawiecha niedomaga lub geometria się rozjechała przy naszych boskich drogach. Ale okazało się że wszystko jest ok, poczytałem trochę jeszcze na starym forum i ktoś mi zasugerował że opony mogą być zbytnio napompowane. Przeliczyłem z tabliczki znamionowej i okazało się że powinno być 2,1 tyle ustawiłem i jest ok. Nie zauważyłem dalszego ścierania bieżnika. Oby u Ciebie nie wyszło w ogóle bo szkoda kapci:)

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Luty 2012, 18:03:31 »
przyglądałem się dzisiaj , ugięcie wydaje się normalne, ciśnienia nie sprawdzałem bo nie mam manometru a nie wiem czy normalny do powietrza nie będzie przekłamywał azotu

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Luty 2012, 19:13:09 »
Manometr mierzy ciśnienie gazów i cieczy, nie ma znaczenia, czy jest to powietrze czy azot. Wskazania będą prawidłowe dla jednego i drugiego.

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Luty 2012, 15:03:52 »
no niby tak :)

OlafLarry

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Luty 2012, 15:08:13 »
ja natomiast czytałem na oponeo, że jedną z głównych wad azotu w oponach jest problem z jego odpowiednim pomiarem....

spry

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Luty 2012, 22:32:37 »
Ja bardzo dobrze wspominam COOPER 235/70R16.Pompowane na 2,3-2,4.Po przejechaniu 60 kkm -były wciąż w świetnym stanie.Bardzo ważne jest właściwe ciśnienie,byle jakie wskaźniki mają błąd 10% , a to już dużo za mało  :-P

ROTHMANS

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #25 dnia: 22 Luty 2012, 22:39:33 »
Cytat: "spry"
Ja bardzo dobrze wspominam COOPER 235/70R16

Co to za opona? widzę wielosezonowa ale co to za produkcja?
Nie były głośne?

spry

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #26 dnia: 22 Luty 2012, 22:58:26 »
Cytat: "ROTHMANS"
Cytat: "spry"
Ja bardzo dobrze wspominam COOPER 235/70R16

Co to za opona? widzę wielosezonowa ale co to za produkcja?
Nie były głośne?

Amerykańskie ,czyli z kraju ,gdzie nie zmienia się opon z letnich na zimowe.Opona bardzo miękka ,bardzo cicha.Z oznaczeniem :snow groove.Bieżnik jak w linku
tutaj .
Oczywiście zawsze znajdzie się jakaś wada:mokry asfalt-to najsłabszy punkt tej opony.Jednak zalety zdecydowanie przygniatają te jedyną jak dla mnie niestrawność.Kupiłbym je ponownie ,niestety do Tucsona  nie było,zreszta Tucson ma małe gówniane kółeczka  ;-)

ROTHMANS

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #27 dnia: 22 Luty 2012, 23:07:29 »
Cytat: "spry"
Bieżnik jak w linku

Bieżnik ma zupełnie jak zimówka  ;-)

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Luty 2012, 16:24:16 »
To mi wygląda na zimówkę :) , potwierdza kłopoty na mokrym asfalcie, miałem takie problemy z zimówkami jak kończyłem sezon zimowy w kwietniu :)

tu mam potwierdzenie:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/cooper-discoverer-ms-225-70-r16-103-s

spry

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Luty 2012, 16:35:54 »
A nie,nie ,nie -to nie jest zimówka  :-P ,zainteresowani poszukają info i innych opinii o tej oponie ,
nie chcę nikogo przekonywać do tej opony.Dużo zależy od techniki jazdy -ja wymagam od siebie i od auta-w tym od opony.Dla tak topornego auta jak Santa Fe ,moim zdaniem jest idealna.Tak uważam po 3 latach jazdy na tych oponach.
Co do M+S :
sprzedawcy lub redatkorzy interpretują dowwolne fakty i dane tak jak im to jest w danej chwili potrzebne.
Opony M+S:
Oznaczenie M+S - jest to skrót od angielskiego Mud and Snow (błoto i śnieg), symbol używany na oponach zimowych i całorocznych.
a za oponeo:
produkty importowane z USA, gdzie większość opon posiada oznaczenie M+S, ale z produktami całorocznymi lub zimowymi ma niewiele wspólnego.
I tak jest w przypadku tej opony, która z czystym sumieniem polecam  :lol: