Autor Wątek: [Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach  (Przeczytany 37501 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Luty 2012, 16:39:40 »
no właśnie pod tym linkiem są informacje i opinie o tej oponie :)

zahir

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #31 dnia: 18 Marzec 2012, 22:25:07 »
Cytat: "Arni71"
Felkner, po części masz rację z tym że jak coś jest do wszystkiego......

ale jak dobrze poszukasz i poczytasz to dowiesz się że opony sezonowe maja dużo większe minusy indywidualnie niż wielosezonowe :
przykład?? - zimówki nie nadają się na wodę .
A na dobrych wielosezonówkach pojeździsz po wszystkim - np te które mam Dunlop GRANDTREK TOURING A/S 225/70R16 103H .
Mam je od początku października i do tego czasu przetestowałem je już we wszystkich warunkach, błocie, śniegu mokrym (m.in. ostre podjazdy w górach) , świeżym kopnym śniegu (3 dni temu zasypało parking pod blokiem to jeszcze sąsiada na lince wyciągałem z zaspy bo ruszyć z miejsca nie umiał ), przejeżdżałem przez głębokie kałuże na drodze,autostradzie no i oczywiście na suchej nawierzchni.

Jeszcze pozostaje sprawa żywotności ta wiedza przyjdzie z czasem.

Pozostaje jeszcze kwestia finansowa, przechowywanie 2 kpl kół/opon no i czas na przekładkę
Nie mówię że nie miałem oporów co do wyboru ale poszukałem, poczytałem no i kupiłem.
Podkreślam że jest to moja indywidualna opinia na temat w/w modelu  opony dodatkowo plusem jest napęd 4x4 - to nie podlega dyskusji.
Nie wiem jak one się sprawują w napędzie na jedną oś.

Ale to nie tego dotyczy ten temat :)


Możesz mi podpowiedzieć gdzie mogę je znaleźć w dobrej cenie? mam takie dwie na tylnych kołach i chcę dokupić na przód te same.

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #32 dnia: 19 Marzec 2012, 19:23:07 »
Znalazłem je na necie, jest parę sklepów z oponami (szukałem po modelu na Nokaucie) ale teraz nie będziesz miał dobrej ceny :(  ja za swoje dałem 470 za sztukę a ostatnio widziałem je po 560 :(

kkorbik

  • Gość
Re: Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #33 dnia: 20 Marzec 2012, 20:49:50 »
Cytat: "ROTHMANS"
Witam
Dzisaj musiałem dopompować powietrza do opony i nie wiedziałem na ile mam dmuchać  :mrgreen:
Wlepkę jakąś mam ale po Włosku  :-?
Czy ktoś może powiedzieć jakie ciśnienie powinno być w oponach ?
Koła mam standardowe 225/70/16

edit: tytuł

[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-03-09, 11:46 ]
Tagowanie tematu.

Witka,
mam takie same laczki i pompuję 2,30 idealnie jak dla mnie jeśli chodzi o komfort jazdy

zahir

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #34 dnia: 20 Marzec 2012, 22:12:44 »
Cytat: "Arni71"
Znalazłem je na necie, jest parę sklepów z oponami (szukałem po modelu na Nokaucie) ale teraz nie będziesz miał dobrej ceny :(  ja za swoje dałem 470 za sztukę a ostatnio widziałem je po 560 :(


Tak, są też po 490 + koszty przesyłki, tak więc zakupię :)

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #35 dnia: 21 Marzec 2012, 06:10:14 »

zahir

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Marzec 2012, 13:52:26 »
Cytat: "felkner"
http://kupsobieopony.pl/opony-letnie/16-cali/c,28771,1


Dzięki ale tutaj tej oponki nie znalazłem.

Offline javelin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 125
[Santa Fe SM] Jakie ciśnienie w oponach?
« Odpowiedź #37 dnia: 12 Kwiecień 2014, 15:29:06 »
Podjechałem dziś na stację sprawdzić ciśnienie w kołach. Wg. naklejki na progu dla moich opon (225/70/16) prawidłowe ciśnienie to 30 psi czyli 2.1 Bara. Okazało się, że w kołach miałem ok 2.8 bara i jakoś to wyglądało :)

Po spuszczeniu do tabelkowych 2.1 opony wyglądają jakoś tak kłapciato :)

Ja wiem że stwarzam sztuczne problemy ale czy te 2.1 to faktycznie prawidłowe ciśnienie?

Mistrz

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #38 dnia: 12 Kwiecień 2014, 18:09:12 »
U mnie także jest to samo, miałem koło 2,7-3 barów, ale na przeglądzie przed badaniem amortyzatorów powiedzieli że musi być tyle co jest na naklejce i spuścili na 2,2. W zimie tak jeździłem ze względu na przyczepność, ale w lecie jest różnica w spalaniu ok 0,5-0,7l/100km i jeżdżę na ok 2,5-2,7. Swoją drogą to jak jest niewiele ponad 2 bary i mniej to strach podjeżdżać do krawężnika bo o uszkodzenie nie trudno. Podobno mając za duże ciśnienie szybciej siada zawieszenie, ale jakoś zbytnio mnie to nie przekonuje. No i czym więcej powietrza to lepsza stabilnośc na zakrętach.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #39 dnia: 12 Kwiecień 2014, 21:03:17 »
Faktycznie, opony 225/70/16 nabite znamionowym ciśnieniem mogą wyglądać jak "na kapciu".Sporo tu zależy też od marki i typu opon. Ale trzeba pamiętać, że jest to dosyć szeroka opona, poza tym profil jest dosyć wysoki no i auto jest ciężkie, więc opona ma prawo trochę przysiadać.Na pewno nie ma obawy o uszkodzenie o krawężnik-na pewno nie z winy niby zbyt niskiego ciśnienia, jeśli jest ono fabryczne. Można podnieść trochę ciśnienie i efekt będzie taki jak napisał Mistrz, czyli mniejsze zużycie paliwa(bo mniejsza jest powierzchnia styku opony z podłożem). Ale minusem jest wtedy przyspieszone zużycie opon w środkowej części. Coś za coś.

Mistrz

  • Gość
[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach
« Odpowiedź #40 dnia: 13 Kwiecień 2014, 00:15:12 »
Co do uszkdzenia o krawężnik - niby różnica mala, ale jednak gdy zdarzy się taka sytuacja (u mnie dosyc rzadko to występuje, ale jednak) że wjedzie się z większą szybkością na prostopadle ustawiony krawężnik czy dziurę w drodze to można uszkodzić nie tak oponę, jak felgę. Co do zużycia opon: nie powiem że wiem to z doświadczenia na Sante fe (zrobilem nim dopiero niecale 150000km na oponach letnich i zimowych razem wziętych), ale mam także drugi samochód - Forda Oriona (juz zabytek bo z 85r.), ktorym robię 20000km rocznie na ciśnieniu ok. ok.3 barów (zalecane jest 2,2) i opony zużywają się identycznie po bokach, jak i na środku, więc przynajmniej w tym przypadku opinia o zużywaniu się mało sprawdza. Co prawda nie wiem jaka jest różnica w spalaniu w tym przypadku, bo to już zależy od humoru samochodu - raz spala mniej niż 4,5l/100km, a czasem prawie 5 mimo takiej samej ciężkości nogi.