Autor Wątek: 1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT  (Przeczytany 10480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

solo

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« dnia: 28 Czerwiec 2016, 21:25:46 »
Witam,

Za ok. 6 tygodni obieram Tucsona 2016

Mam jeszcze szanse zmienic model:
1.6 TGDI 4WD 7DCT 177km
na
1.7 CRDI 2WD 7DCT 144km

jazda 70% miasto, zadnych gor; interesuje mnie cisza i spokojna jazda;)

w moim przypaku i Tucsona lepiej bedzie wziac CRDI? Boje sie, ze benzyniak mi sie kiedys zagrzeje i 'zawiesi" sie automatyczna skrzynia - a moze niepotrzebnie.Jak sie on sprawuje na tych dieslach, z gory dzieki za info.

Finalna informacje musze miec do konca tygodnia i ciagle nie moge sie zdecydowac: o

wąski

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Czerwiec 2016, 21:41:31 »
 

Dodano: 2016-06-28, 21:41
Ja mam wlaśnie 1.6 tgdi 4wd 7dct 177 km. Zrobilem nim ok 6 tys km 90% miasto i nic z Twoich obaw mnie nie dopadło, wręcz przeciwnie wszystko działa pięknie. Skrzynia równiutko zmienia biegi. No i w razie zimy masz 4wd 😊 Jeśli chodzi o ciszę to auto jest rewelacyjnie wygłuszone. Czego się bać jest 5 lat gwarancji 😊 Ja jestem bardzo zadowolony z wyboru.

cinek1

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Czerwiec 2016, 21:46:35 »
A jak ze spalaniem tej benzyny?

wąski

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Czerwiec 2016, 22:20:49 »
Miasto ok 11 l/100 km
PS.
Jest osobny temat dotyczący spalania 😊

Offline Miras2016

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 45
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Czerwiec 2016, 22:25:12 »
Ja też mam 1.6 tgdi 4wd, przejbieg 8500 km. Napęd 4wd w zimie to poezja! W lecie raczej tych zalet się nie wykorzysta. Co do spalania to zależy jaką masz nogę :) Mi na trasie wychodzi około 7.5 litra, w mieście 10 l. Średnie spalanie między tankowaniami, które pokazuje komputer to 8.7 l. Wysoki moment obrotowy daje frajdę z jazdy, gdy potrzebujesz pocisnąć to się nie zawiedziesz! Co do hałasu to najcichszy samochód jaki miałem.

cinek1

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Czerwiec 2016, 23:00:42 »
No ja mam tylko kaske na ten zwykly 1.6 i sie zastanawiam jak tam bedzie ze spalaniem

kibic

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Czerwiec 2016, 23:31:02 »
Jeździłem zarówno 1,6T AT jak i 1,7 AT.

Jeśli nie jesteś dusigroszem i średnie spalanie ok. 10-11 l cię nie wystraszy bierz 1,6T . Inna dynamika, inna kultura jazdy. To świetny silnik.

Testowałem także 1,7 AT ale już po odpaleniu zrobiło mi się słabo. Na wolnych obrotach klekot jak w ducato. Podczas jazdy w dolnym zakresie obrotów dużo lepiej ale jak tylko spróbujesz ruszyć dynamiczniej albo wyprzedzić od razu słuchać warkot dieslowski.

Jedyny argument za 1,7 AT vs 1,6T AT to koszty (zakupu i spalania)

Wszystko reszta na korzyść benzyny.

cinek1

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Czerwiec 2016, 00:14:59 »
Kibic ale ja myslalem nad 1.6 benzynka bez turbo na inny silnik kasy brak pozatym tylko benzyne chce a zacduza doplata do turbo. Jaj oceniacie teb silnik bez turbo?

konik6k1

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Czerwiec 2016, 07:55:16 »
Ja mając IX35 1,6 i Tucson 1,6T mogę ci powiedzieć że ten silnik bez turbo do spokojnej jazdy w zupełności wystarczy. Spalanie (IX35 głównie jeździ żona) to miasto - 7-8l / trasa litr więcej.

kibic

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Czerwiec 2016, 08:14:31 »
Cytat: "cinek1"
Kibic ale ja myslalem nad 1.6 benzynka bez turbo na inny silnik kasy brak pozatym tylko benzyne chce a zacduza doplata do turbo. Jaj oceniacie teb silnik bez turbo?


Odnosiłem się do pytania autora wątku czyli 1,6T vs. 1,7 diesel

Co do 1,6 GDI mogę się wypowiadać w samych superlatywach bo sam ma taki :-) (że nie wybrałem 1,6T zdecydowały koszty).

Po przejechaniu przeszło 9000km uważam że dokonałem dobrego wyboru. 132KM wystarczają do komfortowej jazdy zarówno w mieście jak i na trasie natiomiast średnie spalanie na komputerze mam 7,6l (Warszawa korki + dojazd z miejscowości podwarszawskiej)

Muszę jednak powiedzieć uczciwie, że gdyby koszty nie grały roli bez wahania wybrałbym 1,6T 4WD.

rednaskel

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Czerwiec 2016, 10:37:42 »
@kibic: a jak Twoje wrażenia co do jazdy z klimatyzacją? W sobotę było te skromne 35*C w Warszawie, więc jeździłem z klimą ustawioną na 25*C i ruszając spod świateł miałem wrażenie, że pedał gazu połączony jest z przepustnicą za pomocą kołowrotka, którym kręci leniwiec. Potem, jak silnik osiąga powyżej 2.5kRPM jest znacznie lepiej, ale starty wymagają cierpliwości. Inaczej zestrojona jest skrzynia, niż byłem przyzwyczajony - w poprzednim samochodzie (silnik Renault 1.6 115KM) jadąc 80km/h na szóstce czuć było chęć do rwania; tu jest zachęta, ale nie aż taka. Aaaale! Jak poczekać ze zmianą biegów do ~5kRPM to się micha cieszy :)

kibic

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Czerwiec 2016, 11:43:12 »
Potwierdzam :-) Z włączoną klimą należy zmienić nieco technikę jazdy bo odczuwalnie gorzej zbiera się z niskich obrotów. O ile bez klimy silnik jest zaskakująco elastyczny o tyle z klimą potrzebuje więcej obrotów. Jak już wejdzie na obroty nie czuję znaczącej różnicy w przyspieszeniu.

wąski

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Czerwiec 2016, 15:37:41 »
 

Dodano: 2016-06-29, 15:37
Jak czytam o spadku mocy przy włączonej klimie to utwierdzam sie w przekonaniu, że dokonałem dobrego wyboru T-GDI. Z tym silnikem nie odczuwam żadnych "spadków". 😊

Offline Miras2016

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 45
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Czerwiec 2016, 18:05:06 »
No właśnie, Tucson to samochód duży i ciężki, do tego opory powietrza robią swoje. Dlatego dla mnie bez turbiny byłby za słaby tym bardziej, że nie piszecie jeszcze o jednym ważnym parametrze: ile osób podróżuje samochodem! W moim przypadku są to 4 lub 5 osób + mały bagaż i czasami rowery. W takiej konfiguracji to 1.6 bez turbiny chyba tylko pomarzyć o wyprzedzeniu jakiegoś tira.

kibic

  • Gość
1.6 TGDI 4WD 7DCT cvs 1.7 CRDI 2WD 7DCT
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Czerwiec 2016, 19:00:05 »
Duży? Umiarkowanie. Ciężki? 1370kg to raczej niewiele jak na SuVa.  

Co do wyższości 1,6T nad 1,6 GDI sprawa jest bezdyskusyjna. 1,6 GDI wygrywa kosztami (zakupu, paliwa, eksploatacji, spadku wartości) w pozostałych aspektach lepsza jest turbina (moment, moc, elastyczność)

Inna sprawa, że jeżdżąc przeważnie samemu lub jedynie z żoną głownie po Warszawie + turlanie w rządku do domu na peryferiach W-wy 132KM naprawdę daje sobie spokojnie radę. Te 177KM nie byłby właściwie gdzie wykorzystać. A przepalać 10-11 l w korkach mogłoby być bolesne ;-)

W sumie to fajnie że każdy jest zadowolony ze swojego wyboru. Gorzej byłoby wypłakać 100 kafli (lub więcej) i mieć poczucie złej decyzji :-)