Autor Wątek: [i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza  (Przeczytany 52228 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Kwiecień 2017, 17:38:14 »
Dziś zauważyłem ten sam objaw, lekkie pukanie na nierównościach. Można prosić o nr części? Końcówki są te same co do benzyny?


Offline i40 brytyjczyk

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Maj 2017, 14:01:46 »
Witam. Też interesuję się tym tematem...
W moim przypadku, rysunek z PRAWEJ strony kierownica, ale numery końcówek takie same.
56820-3V100 końcówka drążka kierowniczego- prawy
56820-3V190 końcówka drążka kierowniczego- lewy

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Maj 2017, 19:57:30 »
To teraz już widać że z oryginalnymi końcówkami było coś nie tak że zmieniono je w 2012.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Maj 2017, 21:59:57 »
kosmos2011, wielkie dzięki. A te z linku co mi podaleś to oryginały czy jakieś dobre zamienniki? i40 brytyjczyk, wspominał, że są inne, zmienione - to te co mi podałeś?

[ Dodano: 2017-05-01, 22:20 ]
Złe zadane pytanie. Widzę ze w linku po 1 szt. Cena fajna, mogę zamawiać w ciemno? Na 100% bedzie pasować? W opisie nie ma nic o i40...

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Maj 2017, 12:55:12 »
Jak ktoś ma problem z dziwnymi stukami/odgłosami na wysokości kierownicy, bardziej po lewej stronie auta, dochodzącymi jakby spod kierownicy podczas jazdy po dziurach to prosze zrobić mały test - podnieść kierownice maksymalnie jak się da  do góry - docisnąć ku górze jeszcze  podczas blokowania i tak pojeżdzić po nierównościach nasłuchując objawów. Ciekaw jestem czy ktoś usłyszy róznicę....

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Maj 2017, 16:48:34 »
A co dokładnie sugerujesz? Ja na piątek jestem już umówiony na wymianę końcówek, w sumie to już podczas weryfikacji przy zakupie w serwisie coś napominali. Jeżeli jest poprawa jak mówisz,to co to może byc?

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Maj 2017, 17:01:59 »
Ja u siebie miałem taki dziwny dźwięk takiego luźnego metalicznego tłuczenia się na drobnych, konkretnych  nierównościach (gąsienice po maszynach budwlanych na szutrze, drobne czeste dziury). Sprawdzane wszystko i w ASO (ale tam niczego nie znajdą jak palcem nie pokarzesz) i na zwykłej stacji diagnostycznej i niby wszystko OK. Mam problemy z plecami i od jakiegoś czasu jeżdże z fotelem max do góry podniesionym i do tego ustawiłem sobie kierownice jak wyżej napisałem i ....w pewnym momencie zauważyłem jadąc po nawierzchniach co zawsze , że jest cicho. Zacząłem to analizować wszystko, przysłuchiwać się i faktycznie znikneło to tłuczenie sie metaliczne. Je wyraźnie było słychać gdzieś za kierownica , myslałem już  że może kolumna ale na dziś muszę zdjąc plastiki pod kierownica i zobaczyć czy tam cos luźnego na drążku nie ma w mocowaniu albo na krzyżaku. Tak lokalizuje na dziś problem- mocno uniesiona kierownica tam kasuje jakiś luz.
Zobaczymy jak dalej i co po rozebraniu tego wyjdzie.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Maj 2017, 10:36:23 »
Jestem po wymianie, stare końcówki luzów dużych nie miały, były wybite - na złe wymiana nie wyszła. Po poprawnym ustawieniu komputerowym zbieżności - brak myszkowania, auto prowadzi się pewniej jak przed wymianą. A co do stuków? Hmm, pojechałem na "kocie łby" i jest poprawa, ale czy jest idealnie? Żadnych luzów nie stwierdzono, najgorsze są płyty betonowe - gdy sa nierówne, wtedy coś czuć, ale już nie tak jak wtedy. Patent z podnoszeniem kiery - nie robi różnicy. Podsumowując - nic nie wali, nic nie stuka. Czasem coś da się odczuć, ale jest lepiej o jakieś 60% do tego co było. Zobaczymy jak się rozwinie, luzów w układzie kierowniczym nie ma

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #24 dnia: 12 Maj 2017, 11:07:23 »
A jaki przebieg miałeś na końcówkach starych?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #25 dnia: 12 Maj 2017, 11:34:49 »
Auto mam od 3 tys km, nie wiem kiedy były wymieniane. Guma już sparciała, wiec mogły mieć trochę km

Offline srbastek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 350
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #26 dnia: 12 Maj 2017, 11:38:25 »
Miałem podobną sytuację, tylko w i30. Wymienili mi sworzeń wahacza, ale dalej stukało. Na stacji diagnostycznej wszystko ok. A okazała się jedną śrubą w kolumnie mcpersona za słabo dokręcona.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #27 dnia: 19 Czerwiec 2017, 16:44:42 »
Objaw cały czas jest. Tak jakby kolumna kierownicza była kiepsko odkręcona. Dzień uczucie...

Offline ŁukaszZaremba80

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Sierpień 2017, 12:41:29 »
Witam.

KOledzy mam to samo - tluczenie na kierownicy na kocich lbach, torach kolejowych, drobnych nierownosciach. lekkie stuki za kierownica podczas szybkiego krecenia lewo-prawo. Dodatkowo straszne trzesienie sie kierownicy podczas przejazdu po takich nierownosciach. Czasem drgania kierownicy podczas jazdy, ale tylko wtedy kiedy lekko skrece kierownica leciutko w lewo albo w prawo... jak jest idealnie na srodku nie ma wibracji...
i teraz uwaga... maglownica wymieniona, jeden krzyzak w kolumnie kierowniczej takze... tarcze proste nic nie obciera o klocki. Opony wywazone. dalej bez zmian.

Mechanicy w ASO tiwedza ze zawieszenie sztywne i brak luzow na drążkach kierowniczych.

Co radzicie???

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Sierpień 2017, 12:59:07 »
To, że to nie jest maglownica dowiedziałem się od serwisu, gdzie auto zawsze robię (nieautoryzowany). Maja 2 i40 na wynajem i serwisują je u siebie - obie mają to samo :) wyjmowali, oglądali i nic nie znaleźli.
Ja bardziej jestem skłonny stwierdzić, że to coś z mocowaniem kolumny kierowniczej w kabinie... Może tam jakaś śruba jest, albo coś...