Autor Wątek: [i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza  (Przeczytany 52229 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ramadan

  • Gość
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« dnia: 24 Czerwiec 2016, 17:37:09 »
Cześć.
Od jakiegoś czasu czuję (bo nie słychać tego) na kierownicy, jakby coś w nią uderzało na nierównościach, dosłownie jakby był gdzies przymocowany jakiś ciężarek, który w nią naparza...
Teść diagnosta sprawdził auto na stacji, w tym na szarpakach i wymienił jakiś drobny element gumowy. Twierdzi, ze oprócz tego nie ma żadnych luzów a jak waliło coś tak wali. Amortyzatory sprawność 80%.
Czy ktoś z was miał taki problem? Co należy sprawdzać? Czy to się kwalifikuje do gwarancji (gwarancję będę miał bo udało mi się uzupełnić książkę o oryginalne wpisy w serwisie holenderskim, gdzie auto było kupione i serwisowane, czekam na odesłanie mi książki przez ten serwis).

Denny4

  • Gość
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Czerwiec 2016, 13:28:41 »
No to jest nas dwóch  :-(
Mam tak od pół roku i bardzo dobrze czuć to na kocich łbach.
Dojazd do domu mam 500m szutrem i za każdym razem czuję stuki jakby luz na maglownicy.
Mam wrażenie że źródło jest w przednim lewym kole gdzie wymieniane było łożysko piasty z uwagi na luzy.
Dodatkowe objawy jakie ostatnio się pojawiły to ściąganie przy przyspieszaniu lub odejmowaniu nogi z gazu.
Jak przyspieszam to ciągnie na prawo więc koryguję kierownicą, a po chwili jak odpuszczam zaczyna uciekać do lewej.
Zastanawiam się czy nie jest to wina tulei na drążkach wahacza.
Jadę niedługo na wymianę oleju bo już 12kkm stuknęło od ostatniej wymiany i postaram się wymęczyć jakąś dogłębną diagnozę. Gwarancja na zawieszenie już się skończyła (niestety) więc może dodatkowa motywacja zarobku zmusi ich do skupienia się na diagnostyce  :-D .

ramadan

  • Gość
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Czerwiec 2016, 10:50:24 »
...to jak z tą gwarancją jest? Na co jest 5 lat i ile jest na zawias ?

Denny4

  • Gość
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Lipiec 2016, 20:20:11 »
Tak więc przed chwilą wróciłem z ASO i jestem po diagnostyce zawieszenia.
Wynika z niej że jest luz na końcówce drążka kierowniczego po lewej stronie.
Umówiony jestem na wymianę i jak tylko przetestuję efekty to się podzielę  :-P

P.S.
Potwierdzone przez ASO w programie serwisowym że :
GWARANCJA na i40 to 5LAT bez limitu kilometrów z wyłączeniem zawieszenia i radia.
Na zawieszenie jest 2LATA gwarancji lub 40tyś.km co nastąpi pierwsze. Radio tylko 2 lata bez limitu.
Przeglądy gwarancyjne:
Przegląd po 30tyś. km lub 2LATACH co pierwsze wystąpi i tak dalej.
Osobiście widziałem w komputerze bo pracownik też był zaskoczony jak sprawdzał.
(A już się cieszył że wymiana sterownika klap kolektora dolotowego i elektrozaworu sterującego turbiną będzie mnie kosztować ponad 2,7 tyś. zł :-x bo przecież nie był Pan na przeglądzie w zeszłym roku :mrgreen: )

ramadan

  • Gość
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Lipiec 2016, 21:58:45 »
No to czekam na info, czy pomogło. To w sumie brzmi sensownie, to stukanie moze byc od tej końcówki...

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Sierpień 2016, 09:14:10 »
Witam.
Też jestem ciekawy bo mam ten sam problem.
Serwis - jak to serwis. POwiedzino mi, że jest wszytsko OK a na dziurach to każde auto ma drgania i hałasuje. Oczywiście to standardowa bujda na spławienie klienta bo wiem doskonale, że to nie jest prawidłowe.
Mój mechanik mi go przejrzał pod kątem luzów dokładnie i nigdzie nic nie znalazł i akurat wczoraj rozmawialiśmy znowu o tym i jego podejrzenie jest na kolumnę kierowniczą. Jego tok myślenia po wytłumaczeniu mi ma sens - że objawy są tylko na drobnych czestych dziurach a najbardziej po gąsienicach maszyn budownanych jadąc odczuwalne i słyszalne - tzn stukanie metaliczne właśnie gdzieś w obrębie układu kierowniczego/ za kierownicą i drżenia kierownicy.

Denny4

  • Gość
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Sierpień 2016, 10:39:07 »
Przepraszam koledzy ale całkiem zapomniałem zdać relację.
Byłem przekonany że już podzieliłem się wrażeniami po serwisie  :-P

Tak więc lewa końcówka drążka kierowniczego została wymieniona i ustawiona geometria na komputerze. Nie na płycie reakcyjnej ścieżki diagnostycznej jak poprzednio.
Efekt jest powalający. Autko prowadzi się gładko i prosto. Nie ucieka przy przyśpieszaniu i hamowaniu. Jadąc po szutrze nic nie stuka.

Jestem zaskoczony że taki mały przegubik potrafi robić takie problemy.
Gdyby nie mój upór to diagnosta nie znalazł by usterki bo wstępnie po szarpakach stwierdził że wahacze są OK !!. Ale delikatne szarpanie kierownicy na lewo i prawo (w kompletnej ciszy) naprowadziło na usterkę. Nikt w ASO nie obstawiał końcówki drążka, wszyscy spodziewali się łączników stabilizatora lub poduszek na wahaczu.

P.S.
Zalecam wymianę filtra powietrza silnika raz do roku bez patrzenia na przebieg.
Silnik jest bardzo wrażliwy na tym punkcie i potrafi 0,5l więcej spalić przy znacznym spadku mocy. Przekonałem się o tym przypadkiem gdy przed wyjazdem na Węgry dla spokoju wymieniłem po przejechaniu 27kkm na starym.
Różnica jest ZNACZNA w mocy i spalaniu.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Sierpień 2016, 12:39:29 »
Hmmm, ciekawe. Trzeba pójść tym tropem.
U mnie nie ma ściągania , tylko to dziwne stukanie na określonych nierównościach.
Cieszę sie że udało Ci sie z tym, oby u mnie było to samo.
Pzdr

Offline Maucinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 44
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Wrzesień 2016, 05:21:27 »
Witam. Posiadam i40 dwa miesiące. Opisywane tu stuki mam od 1,5 mięs. Zawieszenie sprawdzone u mechanika. Jest ok. Amortyzatory 80% sprawności. Przebieg auta 100tys. Nie mam pojęcia co mogę zpsrawdzic jeszcze skoro auta nie ściąga i nic poza stukanie na poprzecznych nierównościach i kocich łbach się nie dzieje.

Offline mr.?

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Wrzesień 2016, 20:46:42 »
Maucinek

Jest akcja serwisowa na wymianę wahaczy w i40. Podjedź i sprawdź czy Cię obejmuje. Może to kwestia wahaczy.

Offline onkyo3

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Wrzesień 2016, 21:54:12 »
Kampania dotyczy tylnych wahaczy , nie przód

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Offline Maucinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 44
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Wrzesień 2016, 22:18:57 »
Byłem kolejny raz na badaniu zawieszenia. Tym razem na stacji diagnostycznej. Wszystko jest Ok oprócz końcówek drążków kierowniczych. Prawa ma większy luz niż lewa która ma bardzo delikatny. Po wymianie dam znać czy to rozwiązało problem stukania. Mam nadzieje ze to pomoże bo nie ma innych pomysłów i nic innego nie kwalifikuje się do wymiany.

Offline mr.?

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Październik 2016, 11:25:20 »
U mnie też takie stuki były. Obecnie auto stoi w ASO i wymieniają lewą końcówkę drążka. Niestety końcówki drążków nie są objęte gwarancją.

Offline Maucinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 44
[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Październik 2016, 21:42:34 »
Już po wymianie? Podobno wymienia się parami.  Ja będę wymieniał komplet końcówek drążków w sobotę. Dam znać czy są jakies efekty

[ Dodano: 2016-10-30, 01:44 ]
Końcówki drążków wymienione. Po zdemontowaniu starych okazało się ze obydwie były bardzo wybite. Po wymianie stuki w zawieszeniu już nie występują. Problem rozwiązany