W kwestii przeglądów, to od dawna jest mowa, że można wykonywać je w warsztatach niezależnych, czyli niekoniecznie w ASO. Tu link do artykułu:
http://motofocus.pl/nowosci/10145/przeglady-poza-aso-podczas-gwarancji-nienbspkazdy-wie-zenbspmozna/strona/2Tu, cytuję istotny fragment:
„W okresie obowiązywania gwarancji użytkownik samochodu ma prawo serwisować pojazd w warsztacie niezależnym, ale musi się to odbywać we właściwy sposób, zgodnie z wymaganiami producenta samochodu”- przypomina Alfred Franke, prezes SDCM. - ,,Warto zatem zatroszczyć się o odpowiednie wpisy w książce serwisowej, zachowywać wszelkie dokumenty potwierdzające wizytę w warsztacie niezależnym, np. faktury, potwierdzenia wykonania usługi, a nawet, jeśli to możliwe, wydruki z komputera diagnostycznego."
Aby ograniczyć niezgodne z prawem działania niektórych producentów samochodów należy upowszechniać wiedzę związaną z regulacjami MV BER/GVO także w mediach. Jak widać z przytoczonych przykładów istnieje potrzeba prowadzenia akcji informacyjnej dla właścicieli samochodów, zwłaszcza tych na gwarancji. Jej celem powinno być stałe przypominanie, że właściciel ma prawo do decydowania o wyborze warsztatu, jak i zastosowanych części, a dopóki dopełnia wszelkiej staranności, producent samochodu nie ma podstaw do unieważnienia gwarancji.
W kwestii Twojego konkretnego przypadku, to przypuszczam, że gdzie się nie udasz, tam będą Cię zbywać. Oczywiście mam tu na myśli ASiO (celowa pisownia). Usterka wynika może nie z wady fabrycznej, ale z niedopatrzenia, lub błędnych wytycznych (moment dokręcenia), ustalonych lub zalecanych na etapie produkcji. Element do wykorzystania w sporze.
Zgodnie z harmonogramem ten element podlega kontroli na przeglądach. Jest to poz. Nr 22 załączonego do wglądu „Formularza przeglądu serwisowego” dla i20 rocznik 2011. Nie wiem, czy jest aktualny (w swej treści), dla i20 z 2013 roku, ale na 99.99% zakładam, że tak. Przynajmniej w przypadku wspomnianego pkt. 22.
Piszesz, że ostatni przegląd był przeprowadzony w niezależnym warsztacie, ale skoro auto jest z 2013 roku, to przynajmniej jeden przegląd (lub dwa), jest/był zrobiony w ASiO. Skoro przegląd był zrobiony w ASiO, to dlaczego zostało to niedopatrzone?
Proszę zwróć uwagę, co kryje się pod definicją litery „I” w załączonym formularzu.
Osobiście proponuję uzyskać od ASiO aktualny formularz przeglądu serwisowego dla Twojego rocznika. Oczywiście nie osobiście, ale przez osobę trzecią. Dlaczego? Obawiam się, że skoro wiedzą o usterce, to będą ostrożni. Ewentualnie udać się do najbliższego innego ASiO. Jeśli wspomniana poz. 22 w uzyskanym aktualnym formularzu przeglądów powtarza się, zwłaszcza z podobną częstotliwością oraz z podobną definicją, to moim zdaniem ASiO dało d… i jest to argument do wykorzystania. Oczywiście proponuję skorzystać z opinii i wsparcia rzeczoznawcy. Wiem, że to troszkę kosztuje, ale gra warta świeczki, bo mocowania zawieszenia są do karoserii, a jest to (karoseria), element niewymienny.