Autor Wątek: [i30 FD] Luz półosi na wejściu do skrzyni  (Przeczytany 6120 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotrek8000

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
[i30 FD] Luz półosi na wejściu do skrzyni
« dnia: 12 Czerwiec 2016, 19:54:29 »
Witam. Odkąd nabyłem samochód coś stukało w przednim prawym kole. Był luz na przekładni kierowniczej, która została wymieniona niedawno na regenerowaną. Stukot zmalał ale nie ustał. Gdy podniosę auto i uderzam ręką od góry w oponę słychać pukanie. Dopiero po usztywnieniu łomem półosi nastaje cisza. Po dalszych oględzinach zauważalny jest luz wzdłużny (piasta-skrzynia) 2-3 mm występuje po obu stronach i luz na wewnętrznym przegubie na wejsciu do skrzyni 1-2 mm tylko z prawej strony. Tak za pewne nie ma być i co z tym zrobić. Jak wyjąć półoś ze skrzyni i czy wyleje mi sie olej ?

Czyli nikomu nie nawalił przegub wewnętrzny tylko mi?

Offline Przemek7

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
[i30 FD] Luz półosi na wejściu do skrzyni
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Styczeń 2019, 10:47:33 »
Trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów przed wyjęciem półosi.

Mam pytanie o przegub zewnętrzny (prawa półoś). Uszkodziła się osłona gumowa przegubu (mieszek). Czy jest możliwość demontażu (tj zdjęcie z półosi) przegubu bez jego zniszczenia? Jakiś trick, ktoś, coś? :)

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i30 FD] Luz półosi na wejściu do skrzyni
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Styczeń 2019, 11:00:07 »
luz wzdłużny musi być, bo nie skręcił byś kołami  :-P . luz na wielowpuście w skrzyni tez zawsze jest. zobacz czy nie masz luzu między kielichem (obudową ) przegubu wewnętrznego a osią - jeżeli tu jest luz to to właśnie  świadczy o zużytym przegubie wewnętrznym.

[ Dodano: 2019-01-28, 11:03 ]
Cytat: "Przemek7"

Mam pytanie o przegub zewnętrzny (prawa półoś). Uszkodziła się osłona gumowa przegubu (mieszek). Czy jest możliwość demontażu (tj zdjęcie z półosi) przegubu bez jego zniszczenia? Jakiś trick, ktoś, coś? :)

 dopiero po wyjęciu półosi z auta. przegub zewnętrznego nie musisz zbijać. robisz wszystko od d.. strony tzn. zostawiasz kielich przegubu wewnętrznego w skrzyni rozpinając opaskę (po co spuszczać olej  :-P ) wyciągasz półoś oznaczając pozycję krzyżaka w kielichu. demontujesz pierścień siegera i krzyżak, zsuwasz gumę do tyłu, nawlekasz nową, montujesz krzyżak i pieścień i półoś na miejsce. krzyżak musi trafić do kielicha w te same miejsce bo jest dotarty do gniazd, inaczej będzie luz i się rozpadnie.

Offline Przemek7

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
[i30 FD] Luz półosi na wejściu do skrzyni
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Styczeń 2019, 11:44:51 »
Dzięki wtom za konkret odpowiedź!

Spuszczenie oleju - odpisywałem na post Piotrek8000, przynajmniej w ceed trzeba spuścić olej przed wyjęciem półosi.

Ok, w moim przypadku jeśli kielich wew. zostaje to nie ma potrzeby spuszczania oleju.

Abstrahując... czy w przypadku uszkodzenia przegubu zewnętrznego można wymienić tylko przegub czy przegub + półoś?

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i30 FD] Luz półosi na wejściu do skrzyni
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Styczeń 2019, 11:55:11 »
hyundai raczej chyba (do sprawdzenia) sprzedawał półoś z przegubem. ale skoro w zamiennikach są same przeguby to zawsze stary można pociąć fleksą  :mrgreen:. musisz schylić się pod auto i zobaczyć jaki typ przegubu wewnętrznego jest zastosowany bo czasami wkładali tez homokinetyczny od wewnątrz. jak jest "kielichowy" to oleju nie trzeba spuszczać. opaska oryginalna też daje się ze 3 razy użyć ponownie  :-P (jak jest ta zapinana a nie zgniatana.