Forum > Santa Fe (2006-

[Santa Fe CM] Stuki puki przy pierwszym ruszeniu na zimnym

(1/2) > >>

szyszkin:
Hej
Tak jak wspomniałem na zimnym silniku ale też nie zawsze pojawia się dziwny problem. Auto po puszczeniu hamulca (skrzynia automat) toczy się ale jakby nie chciało wystartować po czym słychać 1-3 stuków z okolic silnika (nie mam pojęcia gdzie ponieważ nie mogę namierzyć tak jak wspomniałem występuje rzadko choć ostatnio jakby częściej) jedzie normalnie i już nie ma problemu.

Nie bardzo wiem co z tym zrobić. W warsztacie rozkładają ręce bo nie występuje to zawsze.

Co może być przyczyną? Myślałem o zmianie oleju w skrzyni tak prewencyjnie bo w sumie to nie wiem kiedy był zmieniany.

Jaki tam najlepiej dać? Ile go wchodzi? i co trzeba od razu przy tym zrobić?

Plis help zbliża mi się długi wyjazd autem i zaczynam się martwić

vanhelsing:
Wydaje mi się że to skrzynia. Nie powinno stukać....Zmień olej. A nóż się uda i przestanie.

szyszkin:
Ok dzięki właśnie też tak myślałem tylko dziwi mnie że to występuje rzadko. I tylko jakikolwiek objaw daje na zimnym. Przeszukiwałem tematy na forum. i szczerze nie wiem jaki olej do mojej skrzyni najlepiej wymienić.

vanhelsing:
Jaki olej to masz w instrukcji.Jak jej nie masz to szukaj w internecie w pdf i sobie ściągnij. Jak stuka na zimnym to trochę lepiej. Skrzynia tak naprawdę pracuje prawidłowo dopiero po rozgrzaniu oleju. Gdyby stukało po rozgrzaniu to byłoby gorzej a tak masz szansę uratować sytuację zanim będą poważniejsze problemy.

wtom:
automat ma pracować na zimnym, na gorącym prawidłowo i nie ma tu znaczenia temperatura oleju. i wcale nie jest lepiej jak coś słyszysz na zimno  :-P . opisz dokładnie co znaczy, że nie chce pracować. jedyne stuki ze skrzyni mogą pochodzić z układu różnicowego lub sprzęgła hydrokinetycznego, reszta nie ma co tam stukać. być może są to odgłosy z przegubów, zawieszenia itd. olej możesz sprawdzić jak masz bagnet w skrzyni, nie powinien śmierdzieć spalenizną, być klarowny bez opiłków lub jakiś innych wtrąceń. oryginalny olej (SP-III, bo taki raczej jest tu zastosowany) ma właściwości takie, że brązowieje po 10tys przebiegu i jest objaw jak najbardziej normalny i nie świadczy to,że wymaga wymiany. ale dla spokojności możesz wymienić jak nie wiesz co i kiedy tam wlano

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej