Forum > Tucson JM
Ciśnienie w oponach
volcan:
--- Cytat: "albert" ---
Właśnie dlatego ciśnienie opon w zimie powinno być wyższe.
--- Koniec cytatu ---
Bez przesady - ciśnienie to ciśnienie - jeżeli się je kontroluje, to przecież w danym momencie np. 2,2 bara to będzie 2,2 bara - bez względu na temperaturę, w której się to ciśnienie uzyskało.
jacek2:
--- Cytat: "volcan" ---
--- Cytat: "albert" ---
Właśnie dlatego ciśnienie opon w zimie powinno być wyższe.
--- Koniec cytatu ---
Bez przesady - ciśnienie to ciśnienie - jeżeli się je kontroluje, to przecież w danym momencie np. 2,2 bara to będzie 2,2 bara - bez względu na temperaturę, w której się to ciśnienie uzyskało.
--- Koniec cytatu ---
Ale kolega dobrze pisał o zmianie ciśnienia zależnej od temp otoczenia. Im zimniej tym ciśnienie w oponie się automatycznie obniża....... fizyka się kłania.....
volcan:
--- Cytat: "jacek2" ---
Ale kolega dobrze pisał o zmianie ciśnienia zależnej od temp otoczenia. Im zimniej tym ciśnienie w oponie się automatycznie obniża....... fizyka się kłania.....
--- Koniec cytatu ---
Czyli według Ciebie "letnie" 2 bary to co innego, niż "zimowe" 2 bary?
Chyba przegapiłem pojawienie się jakiejś nowej fizyki?
jacek2:
--- Cytat: "volcan" ---
--- Cytat: "jacek2" ---
Ale kolega dobrze pisał o zmianie ciśnienia zależnej od temp otoczenia. Im zimniej tym ciśnienie w oponie się automatycznie obniża....... fizyka się kłania.....
--- Koniec cytatu ---
Czyli według Ciebie "letnie" 2 bary to co innego, niż "zimowe" 2 bary?
Chyba przegapiłem pojawienie się jakiejś nowej fizyki?
--- Koniec cytatu ---
Nie 2 bary to zawsze 2 bary
Tylko dwa bary w garażu przy +20 stopniach, są porównywalne do ok 1,6 bara przy -20 stopniach na dworze. Chodzi o to że opona w ciepłym garażu jest napompowana prawidłowo, ale już po dłuższym postoju na mrozie ciśnienie w oponie jest stanowczo za niskie.....
volcan:
--- Cytat: "jacek2" ---
Nie 2 bary to zawsze 2 bary
Tylko dwa bary w garażu przy +20 stopniach, są porównywalne do ok 1,6 bara przy -20 stopniach na dworze. Chodzi o to że opona w ciepłym garażu jest napompowana prawidłowo, ale już po dłuższym postoju na mrozie ciśnienie w oponie jest stanowczo za niskie.....
--- Koniec cytatu ---
No to jest oczywiste - ale nie da się tym tłumaczyć, dlaczego producent zaleca pompować zimą 2.2 zamiast 2.0.
Nawigacja
[#] Następna strona