Forum > Tucson JM

Ciśnienie w oponach

<< < (2/4) > >>

volcan:

--- Cytat: "albert" ---

Właśnie dlatego ciśnienie opon w zimie powinno być wyższe.
--- Koniec cytatu ---


Bez przesady - ciśnienie to ciśnienie - jeżeli się je kontroluje, to przecież w danym momencie np. 2,2 bara to będzie 2,2 bara - bez względu na temperaturę, w której się to ciśnienie uzyskało.

jacek2:

--- Cytat: "volcan" ---
--- Cytat: "albert" ---

Właśnie dlatego ciśnienie opon w zimie powinno być wyższe.
--- Koniec cytatu ---


Bez przesady - ciśnienie to ciśnienie - jeżeli się je kontroluje, to przecież w danym momencie np. 2,2 bara to będzie 2,2 bara - bez względu na temperaturę, w której się to ciśnienie uzyskało.
--- Koniec cytatu ---


Ale kolega dobrze pisał o zmianie ciśnienia zależnej od temp otoczenia. Im zimniej tym ciśnienie w oponie się automatycznie obniża....... fizyka się kłania.....

volcan:

--- Cytat: "jacek2" ---
Ale kolega dobrze pisał o zmianie ciśnienia zależnej od temp otoczenia. Im zimniej tym ciśnienie w oponie się automatycznie obniża....... fizyka się kłania.....
--- Koniec cytatu ---


Czyli według Ciebie "letnie" 2 bary to co innego, niż "zimowe" 2 bary?

Chyba przegapiłem pojawienie się jakiejś nowej fizyki?

jacek2:

--- Cytat: "volcan" ---
--- Cytat: "jacek2" ---
Ale kolega dobrze pisał o zmianie ciśnienia zależnej od temp otoczenia. Im zimniej tym ciśnienie w oponie się automatycznie obniża....... fizyka się kłania.....
--- Koniec cytatu ---


Czyli według Ciebie "letnie" 2 bary to co innego, niż "zimowe" 2 bary?

Chyba przegapiłem pojawienie się jakiejś nowej fizyki?
--- Koniec cytatu ---


Nie      2 bary to zawsze 2 bary
Tylko dwa bary w garażu przy +20 stopniach, są porównywalne do ok 1,6 bara przy -20 stopniach na dworze. Chodzi o to że opona w ciepłym garażu jest napompowana prawidłowo, ale już  po dłuższym postoju na mrozie ciśnienie w oponie jest stanowczo za niskie.....

volcan:

--- Cytat: "jacek2" ---
Nie      2 bary to zawsze 2 bary
Tylko dwa bary w garażu przy +20 stopniach, są porównywalne do ok 1,6 bara przy -20 stopniach na dworze. Chodzi o to że opona w ciepłym garażu jest napompowana prawidłowo, ale już  po dłuższym postoju na mrozie ciśnienie w oponie jest stanowczo za niskie.....
--- Koniec cytatu ---


No to jest oczywiste - ale nie da się tym tłumaczyć, dlaczego producent zaleca pompować zimą 2.2 zamiast 2.0.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej