Forum > i40 VF

[i40 VF] Wymiana oleju. Jaki olej wlewacie do silnika 1.7crd

<< < (22/23) > >>

ELETomek:
Olej to olej. Ma być taki jak "książka pisze". Jakiej będzie marki to już sprawa użytkownika. Pewnie, że są oleje lepsze i dobre. Czasem lepsze jest wrogiem dobrego. Pan, ze zmień olej pewnie zna się na olejach ale jakoś ci co budują, przerabiają silniki, ścigają się nader często polecają "srotula" ;-) chyba coś w tym jest. Oni widzą co się dzieje w silniku bo je rozbierają. Ja zakupiłem do mojego ix20 shell AF. Tak jak instrukcja podaje.

wtom:

--- Cytat: ELETomek ---
--- Cytat: "wtom" ---
Żeby zmniejszyć pojemność miski olejowej chociaż o 0.3L to te złogi "smoły" musiałyby być dość znaczne. Jakieś pół centymetra. To by była jakaś katastrofa.

--- Koniec cytatu ---


wcale nie!
0,3l na powierzchni miski np. 30x30cm to 1mm złogu na wszystkich ściankach lub 3mm na dnie, więc nie pisz bzdur. wystarczy, że masz film złogu po 1mm na ściankach, to już nie wejdzie ci dobre 0,3l  na objętość miski, pamiętaj, że diesele mają przeważnie większe miski niż benzyny. do miski musi wchodzić tyle co przewidział producent, nie ma innej opcji.

p.s. nie katastrofa tylko życie  :mrgreen: . jak kupiłem d4d toyoty z przebiegiem 100tys to przy wymianie oleju weszło mi 0.5l mniej niż producent przewidział. po płukance silnika zaczęło wchodzić tyle co trzeba.
od tamtego czasu zawsze stosuję płukankę przy wymianie. i tak przy przebiegu 350tys trzeba było michę ściągnąć i wyczyścić smok pompy oleju bo był oblepiony pomimo, że silnik w środku błyszczał. po prostu klekoty mają tendencję do tworzenia placków smołowych, szczególnie przy wyższych przebiegach i nieszczelnościach np. podkładek po wtryskami.
--- Koniec cytatu ---

ELETomek:
Wtom widać każdy mierzy swoją miarą. :-D  
Ja miałem rozbierany silnik 1.3mjtd od Gpunto przy 160kkm. Żadnych złogów w misce nie było.

Co do ilości złogów to może nasz trochę racji. Wziąłem pod uwagę powierzchnię lustra oleju , a nie powierzchnię miski.

Kabestan:
Coś musi być, że wchodzi mniej oleju. Przy następnej wymianie zastosuję płukankę.
DPF /wypalał się dotychczas co 250km, a po zapchaniu EGR zaczął się wypalać co 100km/ nie wypala się po wymianie , miał 2 x 50 km i 2 x 25km.
Wymiana filtrów i oleju miała wpływ na DPF.
Sprawdzałem stan oleju jest ponad górny wskaźnik. Więc ropa dostaje się do oleju. WQwia mnie te pseudoekologia.
W przyszłym tyg będę miał dłuższą trasę to sprawdzę jak się zachowuje.

gulgulq:
Daj mu dobrze po garach to trochę egr sie przeczyści.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej