No to ja też coś napiszę. Wersja benzyna 1.6 125KM Comfort +.
Kupiony 4.04.2014
Historia napraw wymiany elementów nieeksploatacyjnych:
Przebieg 10 652 km: wymiana sprzęgła - puścił jakiś simerling i zaczął pluć na sprzęgło olejem
Przebieg około 40 tys. : wysiadł tzw. rezystor dmuchawy (objaw dwa stopnie regulacji nawiewu : zero i max, brak pośrednich)
Przebieg 89 640 km: wymiana sworznia wahacza przedniego.
Przebieg około 95 tys.: Wymiana skorodowanego mechanizmu wycieraczek przednich. (Trzeba by co 30 tys. odkręcić co nieco i sworznie przesmarować.)
Przebieg 107 800km: wymiana końcówki drążka kierowniczego
Obecny przebieg ponad 112 tys. km.
I to by było na tyle.
Zużycie paliwa średnie 7.4l/100km - wg kompa i w rzeczywistości.
Zadowolony jestem. Ze zdziwieniem przyjmuję, że ludziska wolą teraz mniej praktyczne crossovery.
Plusy: dużo miejsca w środku ( w tym nad głową) i w bagażniku. W zasadzie normalnie zwykłemu człowiekowi więcej nie trzeba. Duże szyby odpowiednie do jazdy turystycznej i oglądania widoków. :-) (Jak jadę takim Peugeot 308 kombi to się dziwię co ma takie wąskie szyby. Czytaj czasem niezbyt dobrze widać) . Silnik bardzo dobrze chodzi, chociaż samochód z racji wysokości przy większych prędkościach szybko nie przyśpiesza. Zużycie oleju między wymianami niezauważalne. Skrzynia biegów bardzo dobrze działa (na pewno dużo lepiej niż w Peugeot 308) . W bagażniku mieści się pełne koło zapasowe, a nie tylko dojazdówka.
Zbiornik paliwa u mnie ma 47 l, ale już późniejsze egzemplarze mają 50l i to jest całkiem praktyczna pojemność jak na ten samochód.
Wady: Za dużo "lewych słupków" w widoku kierowcy. Zdarza się że pieszy się za nimi schowa, a szybkiej jeździe po zakrętach też to nie sprzyja.
Za wysoko dolna krawędź tylnej szyby - źle się parkuje bez czujników cofania (na szczęście mam). Ta krawędź mogłaby być niżej, bo jak się patrzy do tyłu, to poniżej szyby jeszcze widać tak z 10cm plastiku.
Przydały by się kieszenie w tylnych drzwiach.
Przy 140km/h jest już trochę głośny. Można by go trochę wygłuszyć.
Również stuki z zawieszenia i kół byłyby wtedy cichsze.
Układ kierowniczy ma zbyt mocne wspomaganie. Do manewrowania na parkingu jak najbardziej jest to OK, ale przy szybkiej jeździe nie czuje się dobrze zakrętów.
Samochód dość stabilny, ale osiągnięte to zostało poprzez usztywnienie zawieszenia. Pod tym względem nie jest najbardziej komfortowy. Z powodu wysokości pojazd czuły na boczne podmuchy wiatru.
Biegi 4,5 i 6 mają bliskie sobie przełożenia.
(Patrz wykres:
https://www.automobile-catalog.com/wykres_gears.php )
W efekcie dla sprawnego przyśpieszania czasem trzeba zredukować o 2 biegi w dół. Ale to nie jedyne auto z taką przypadłością , np. VW Passat 2.0TSI ma to samo.
Myślę że z silnikiem 1.4 turbo jeździło by się na tyle dobrze, że nie chciałoby się innego samochodu. A tak pewien niedosyt jest. Ale cóż producenci myślą tak jakoś inaczej niż potrzeby klientów by wskazywały. Jak się uprą by nie dawać lepszego silnika to nic ich nie przekona. A teraz uparli się że nie będzie następcy IX20. Co za nierozsądni ludzie !!!