Forum > i20
[i20 PB] Mruganie świateł, nierówne obroty, podszarpywanie s
Dobry:
Witajcie,
mam problem z moim i20, mianowicie zauważyłem, że silnik pracuje jakby nierówno cały czas, ale niekiedy jest to bardziej dokuczliwe. Wyczuwalne jest to na biegu jałowym, silnik nadmiernie drży, podszarpuje. Dodatkowo w tym samym czasie moją uwagę zwróciło mruganie świateł z przodu - efekt jaki zaobserwowałem przypomina pulsowanie strumienia światła. Na desce rozdzielczej podświetlanie licznika również pulsuje. Wydaje mi się, że to wszystko jest związane z tymi nierównymi obrotami.
Dodatkowo 1x jakieś 2 tygodnie temu pojawił się CheckEngine, a skanowanie błędów komputera ujawniło następujące problemy:
- P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
- P0303 Cylinder 3 Misfire Detected
- P0304 Cylinder 4 Misfire Detected
Błędy te skasowałem, ponownie się nie pojawiły. Tydzień temu nie mogłem uruchomić samochodu, zapalił za 4-tym razem przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem, ale błędy się nie pojawiły. Dzisiaj natomiast po dojechaniu do świateł i wyhamowaniu silnik pracował bardzo nierówno, jakby na 3 cylindry, ale CheckEngine się nie zaświecił, skanowałem komputer, ale również nie pokazał żadnych błędów.
Gdzie najpierw szukać przyczyny? Jak sprawdzić gdzie leży problem?
Dzięki za pomoc,
Dobry
kosmos2011:
Błędy to wypadanie zapłonu na 3 i 4 cylindrze. Sprawdź świece, cewki (rezystancja ok 0,75 Ω) wraz z przewodami i szczelność kolektora dolotowego. Zamień cewki 2 i 4 na 1 i 2 i obserwuj czy błędy powrócą.
Wymień filtry paliwa w zbiorniku.
Dobry:
Dodano: 2016-03-16, 23:02
Dzięki za odpowiedź!
Niestety na forum jest jakiś błąd i w moim profilu, wersja silnikowa jaką posiadam to 1.2 57kW, tam cewki są 2, każda z nich ma 2 kable WN. Czy kable również można zamienić w przypadku tych 2 cewek?
kosmos2011:
Napisz na PW do Administratora (czerwony nick) to wpisze prawidłowy silnik.
W G4LA są konwencjonalne cewki spróbuj zrobić tak jak będzie ciemno to spryskaj spryskiwaczem przewody WN i cewki. Jeśli będzie widać iskry to znaczy że jakiś element układu zapłonowego jest do wymiany.
W przypadku tej cewki rezystancja powinna wynosić ok 0,9 Ω.
[ Dodano: 2016-03-16, 23:24 ]
Z tego co widać na zdjęciu cewki są połączone parami 2-3, 4-1 więc jeśli wypadanie zapłonu jest na 3 i 4 to wtedy raczej nie jest to wina cewki.
Filtry paliwa post#31 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3510&postdays=0&postorder=asc&start=30
Dobry:
Dzięki za pomoc kolego, jak sprawdzę, to dam znać co udał się ustalić :)
Pozdrawiam,
Dobry
Nawigacja
[#] Następna strona