Autor Wątek: [Sonata NF] Złącze elastyczne wydechu, wolno spadające obrot  (Przeczytany 3288 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darekn15

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[Sonata NF] Złącze elastyczne wydechu, wolno spadające obrot
« dnia: 27 Kwiecień 2016, 11:44:07 »
Witam,
Niedawno nabyłem Sonatę NF 2.0 (144KM). Auto  z niewielkim przebiegiem 60kkm. Niestety zdiagnozowałem nieszczelność w układzie wydechowym na złączu elastycznym.

Czy element z poniższej  aukcji będzie ok?
http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-kia-sportage-2-0i-16v-2wd-141km-i6102921575.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe-620_Uk%C5%82ad+wydechowy-18862_Pozosta%C5%82e-18863

Drugie pytanie dotyczy obrotów. Czy nieszczelność na łączniku (w górnej części blisko 1-szego katalizatora) może wpływać na pracę silnika np na wolne schodzenie silnika z obrotów, lub fałszowanie odczytów sondy lambda?. Przed zakupem   miałem kontakt tylko raz  z Sonatą (rok temu, silnik 2.0 ale 165KM po lift) i nie pamiętam takiego efektu. U mnie przy zmianie biegów jest efekt jakby zawieszenia na moment (1s?) obrotów  a potem dość wolno opadają  - zdecydowanie wolniej niż innych autach którymi jeździłem/jeżdżę.

pozdrawiam


Offline darekn15

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[Sonata NF] Złącze elastyczne wydechu, wolno spadające obroty
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Maj 2016, 00:05:53 »
Dzięki za podpowiedzi ... powoli "trawię" rosyjskie wątki ...

Jeszcze jedno odnośnie materiałów użytych w oryginalnym łączniku elastycznym.
Czy dolne kolanko łącznika wykonane jest z żeliwa i w związku z tym jest trudne do spawania? Taką informację uzyskałem od mojego mechanika, który stwierdził że trzeba to będzie rozciąć i dobrać inne kolanko ale stalowe.

[ Dodano: 2016-06-04, 22:32 ]
Łącznik elastyczny został wymieniony, ale efekt wolnego opadania obrotów pozostał.

Pytanie wobec tego brzmi, czy może to być pochodną "ustawienia/adaptacji przepustnicy".

Jako że udało mi się zaopatrzyć w kabelek+Cascade  to obejrzałem kilka parametrów przy pracy silnika na biegu jałowym, szczególnie uwagę zwróciłem na MAF -  wskazania (silnik w pełni rozgrzany) 1.0V więc wg serwisówki (pobranej z forum dla silnika 2.4, chociaż mam 2.0) mieści się w zakresie 0.6-1.0V, chociaż "na styk"i wydaję się że można by trochę zejść niźej.

Pytanie czy reguluje się jakoś ilość powietrza na b. jałowym -czy jest  jakaś śrubka. Czy przeprowadza się adaptację przepustnicy (przepustnica jest na lince)?

I na koniec pytanie odnośnie Cascade - jest opcja kasowania parametrów adaptacyjnych - domyślam się że przede wszystkim dotyczy  korekt paliwowych, TPS przepustnicy, korek zapłonu (dla spalania stukowego) - czy coś jeszcze?

Czy po skasowaniu robi się jakąś specjalną procedurę/adaptację?

Czy Cascade rzeczywiście kasuje te wartości? Kiedy wybrałem tą opcję, po potwierdzeniu [Y] wyświetla się komunikat "Test Failure" (lub jakoś podobnie) i tracone jest połączenie. Po ponownym połączeniu wydaje się że nie ma zmiany w parametrach adaptacyjnych - tzn mam na myśli przede wszystkim "throttle angle" (chyba  wskazuje na 7.5).

[ Dodano: 2016-06-07, 21:41 ]
:roll: