Autor Wątek: [Tucson] Sprzęgło dwumasa czy nie  (Przeczytany 36394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[tucson] Koło dwumasowe - regenracja czy warto?
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Luty 2016, 08:28:06 »
Podejrzewam, że za jakiś czas czeka mnie wymiana dwumasowego koła zamachowego. Ponieważ, nie jest to wydatek w skali filtra powietrza czytam o różnych opcjach.

Jak to jest z tą regeneracją? Warto, czy nie?
Czy lepiej dołożyć i kupić zamiennik z LuK czy Sach?
Kto w ogóle produkuje oryginalne koło do Tucsona?

Mam silnik 2.0 CRDi 100kW z 6bieg skrzynią.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Re: [tucson] Koło dwumasowe - regenracja czy warto?
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Luty 2016, 18:49:08 »
Cytat: "Stachhu"
Ponieważ, nie jest to wydatek w skali filtra powietrza


Cena prawie jak filtra LUK 415027310.

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-hyundai-i30-sonata-tucson-2-0crdi-i5574518143.html

Cytat: "Stachhu"
Kto w ogóle produkuje oryginalne koło do Tucsona?


http://www.fotosik.pl/zdjecie/275b26f6af11b166

piotrkiller

  • Gość
Re: [tucson] Koło dwumasowe - regenracja czy warto?
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Luty 2016, 19:18:45 »
Cytat: "Stachhu"
Podejrzewam, że za jakiś czas czeka mnie wymiana dwumasowego koła zamachowego. Ponieważ, nie jest to wydatek w skali filtra powietrza czytam o różnych opcjach.

Jak to jest z tą regeneracją? Warto, czy nie?
Czy lepiej dołożyć i kupić zamiennik z LuK czy Sach?
Kto w ogóle produkuje oryginalne koło do Tucsona?

Mam silnik 2.0 CRDi 100kW z 6bieg skrzynią.

u mnie na pierwszy montaż był LUK. i taki też kupiłem.od razu wymieniłem też sprzęgło.regeneracja? nigdy o tym nie słyszałem. wiem ze jest to duży wydatek,ale roboty tez jest dużo dla mechanika,łącznie z wyciąganiem przedniej belki. ja osobiście uważam że tu powinny iść nowe częsci. ale jak zawsze chodzi o koszt który jest niemały. u mnie dwumasa dała o sobie znać po 180 tys przebiegu.

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
Re: [tucson] Koło dwumasowe - regenracja czy warto?
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Luty 2016, 12:16:00 »
Zdjęcie niestety niedostępne...

Cytat: "kosmos2011"
Cytat: "Stachhu"
Ponieważ, nie jest to wydatek w skali filtra powietrza


Cena prawie jak filtra LUK 415027310.

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-hyundai-i30-sonata-tucson-2-0crdi-i5574518143.html

Cytat: "Stachhu"
Kto w ogóle produkuje oryginalne koło do Tucsona?


Obrazek

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson] Sprzęgło dwumasa czy nie
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Luty 2016, 17:01:23 »
Coś tan fotosik źle znosi nasze forum.

Na zdjęciu jest wycinek dwu-masy z napisem LUK.

rafaelst

  • Gość
[Tucson] Sprzęgło dwumasa czy nie
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Luty 2016, 21:08:23 »
Najprawdopodobniej wszystkie wersje 113KM(europejskie) posiadają zwykłe sprzęgło na sztywnym kole zamachowym. Ja u siebie wymieniałem i żadnej belki się nie zdejmuje(nie daj się naciągnąć) bynajmniej mój mechanik nic takiego nie robił. Nie zapominajcie że Tucson nie jest autem terenowym i nie posiada sztywnej jako takiej ramy. Kolejnym sposobem na sprawdzenie sprzęgła jest posiadanie linki sprzęgła, w 113 KM jest w wersji 140 KM(CRDI) jest hydraulika(tam na 100% dwumasa). Mechanik stwierdził że przy montażu dwumasy należy bardzo uważać aby jej nie obić(ciasnota).

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson] Sprzęgło dwumasa czy nie
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Luty 2016, 21:26:04 »
Cytat: "rafaelst"
wszystkie wersje 113 KM (europejskie) posiadają zwykłe sprzęgło na sztywnym kole zamachowym.


Masz rację dwu-masa była tylko w VGT.

 
Cytat: "rafaelst"
Kolejnym sposobem na sprawdzenie sprzęgła jest posiadanie linki sprzęgła


 :shock:  :shock:  :shock:

rafaelst

  • Gość
[Tucson] Sprzęgło dwumasa czy nie
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Luty 2016, 22:04:02 »
Poniosło mnie...

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[Tucson] Sprzęgło dwumasa czy nie
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Marzec 2016, 11:27:56 »
Czy ktoś w ogóle regenerował? Różnica to tysiąc złotych więc jest to spora kasa.

Czy ktoś zamieniał u siebie dwumasę na sztywne koło?

Ostatnio biegi zaczęły mi źle chodzić więc chyba nieuchronnie będę zmuszony wydać kasę.

[ Dodano: 2016-03-03, 11:30 ]
Czy ewentualnie jest opcja może przyoszczędzić kilka stów na regeneracji sprzęgła? regeneracja chyba z 250zł

[ Dodano: 2016-03-03, 11:58 ]
Ile płaciliście za wymianę dwumasy i sprzęgła?

rafaelst

  • Gość
[Tucson] Sprzęgło dwumasa czy nie
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Marzec 2016, 12:26:44 »
Musisz przemyśleć regeneracje. Z tego co słyszałem od kilku mechaników sens nikły. Zresztą porównaj koszt nowego a regenerowanego. Ta gigantyczna różnica ceny musi mieć jakiś powód.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson] Sprzęgło dwumasa czy nie
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Marzec 2016, 19:22:15 »
Cytat: "Stachhu"
Czy ktoś w ogóle regenerował? Różnica to tysiąc złotych więc jest to spora kasa.


Jeśli masz na myśli koło zamachowe dwu-masowe to koszt nowego to 1000 pln. więc skąd taka różnica.

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[Tucson] Sprzęgło dwumasa czy nie
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Marzec 2016, 09:29:14 »
Mówię o całym komplecie

Regeneracja DKZ to 650zł
Regeneracja Sprzęgła i docisku - 250zł

Komplet kosztuje jakies 2 tysiące.

[ Dodano: 2016-03-04, 09:31 ]
Zastanawiam się czy ewentualnie może kupić DKZ, a zregenerować sprzęgło.
Jak myślicie?

stan;

  • Gość
[Tucson] Sprzęgło dwumasa czy nie
« Odpowiedź #27 dnia: 05 Marzec 2016, 21:17:12 »
Witam kolegów i zacznę od tematu panowie jeżeli chodzi o sprzęgło to awarię i kwalifikacje do wymiany powinien stwierdzić dobry mechanik bo to są koszty nowa sprzęgło kompletne musi wytrzymać najmniej 150 tyś. regenerowane nawet połowy może nie wytrzymać , te auta są dziwne ponieważ wszystkie awarie wpływają na dzwonienie terkotanie , u mnie dzwoni terkoce wymieniłem sprzęgło było lekko z fatygowane i dalej to samo wymieniłem reduktor i dalej to samo okazało się łożyska w skrzyni ale to nie koniec po jakimś czasie znowu dziwna praca terkotanie i ciupek słabszy szukam przyczyny egr czyszczenie zaślepianie zero błędów a praca cały czas jak by miał się rozlecieć wyciągam wtryski wszystkie pod normą i w każdym przypadku telepanie turkotanie czy dzwonienie było   jednakowe a lekarstwo to doświadczony mechanik  . pozdrowienia  stan;

Offline Stachhu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[Tucson] Sprzęgło dwumasa czy nie
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Marzec 2016, 21:16:22 »
Z tym, że mam 260kkm juz zrobione w swoim. A ma dość dużo objawów tego. Oczywiście ostatecznie się dowiem jak do mechanika pojadę.

[ Dodano: 2016-03-10, 14:12 ]
Jak się okazało moja dwumasa i sprzęgła były w stanie agonalnym. To był ostatni gwizdek dla uratowania skrzyni (chociaż to się okaże jeszcze, ale powierzchownych ran nie miała). I jak i wyżej po wymianie sprzęgła i dwumasy problem z haczącymi biegami zniknął od razu. Auto też lepiej i równiej pracuje, nie trzęsie ani nic :) Nawet bardziej ochoczo rusza!