Forum > i20
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
Kudłaty_1975:
Załączam coś, co dużo wyjaśni w kwestii klasy lepkości olei. Źródło „Auto Swiat”.
Przy okazji chcę zapytać, co szanowni Forumowicze sądzą na temat olei CASTROL, które wlewają niektóre ASO? Hyundai rekomenduje oleje Shell, a mi ASO zalało Castrola. Pewnie jeszcze im się umowa z Castrolem nie skończyła, także … Śmigam na min, ale osobiście nie mam pełnego przekonania do tej marki. Jeśli już, to może bardziej byłbym za Shellem niż za Castrolem. Zawsze jeździłem na Mobil 1 i teraz mam totalnego rebusa , czy ten Castrol nie narobi syfu w silniku. Może ktoś ma jakieś osobiste pozytywne lub niepozytywne doświadczenia z tymi olejami? Mam na myśli Shella i Castrola.
Dodam, że można znaleźć różne opinie lub informacje w necie o olejach, ale trudno o konkretną jednoznaczną odpowiedź i wskazanie konkretnej marki. Chociażby znalezione w Interku – źródło „forum.opel24.com” z 12 grudnia 2010
""Niewiele się mówi o współpracy Rafinerii Gdańsk SA ze światowymi potentatami naftowymi, a współpraca ta z powodzeniem kontynuowana jest od kilkunastu lat. Najbliższymi partnerami RG są firmy Shell, Castrol i Mobil. Oleje z Gdańska sprzedawane są pod szyldem Castrola i Shella głównie na rynkach byłych krajów socjalistycznych, Rosji i innych krajów WNP. -- Współpracujące z nami firmy kierują nasze oleje głównie na Wschód, gdzie rynek jest ogromny i chłonny. Polska, a ściślej Rafineria Gdańsk SA jest dla nich przyczółkiem, bazą wypadową na wschodnie rynki. Potentaci naftowi nie sprzedają o lejów z Gdańska w Europie Zachodniej, ponieważ mają tam dość własnych rafinerii wytwarzających te specyfiki -- mówi dyr. Krzysztof Naruszewicz.
Współpraca z Mobilem przebiega podobnie (gdański olej sprzedawany jest pod szyldem tej firmy) , olej silnikowy kierowany na rynek polski, nie na eksport. Dyrektor ds. marketingu Rafinerii Gdańskiej Krzysztof Naruszewicz zapewnia, że warunki współpracy z Mobilem są "ściśle określone", dzięki czemu rafineria nie konkuruje sama z sobą produkując na ten sam rynek dla Mobila i sprzedając takie same oleje pod własnym szyldem.
Rafineria Gdańsk wytwarza oleje mieszając importowane dodatki uszlachetniające (dodatki pochodzą z wytwórni światowych liderów: Shella, Lubrizola, Chevrona i td. ) z olejem bazowym produkowanym na miejscu. Z kolei, ponad połowa gdańskiego oleju bazowego jest eksportowana, a jego odbiorcami są wytwórnie olejów gotowych należące do Shella, Castrola, Mobila, Elfa, BP i td. Nierzadko więc oleje produkowane przez różne firmy wytwarzane są z tych samych składników, z tym, że np. w przypadku współpracy z Shellem Rafineria Gdańsk miesza z własnym olejem bazowym dodatki sprowadzone od Shella, a Shell do oleju bazowego sprowadzonego z Gdańska dodaje dodatki własne. W sumie czasem obie firmy mieszają to samo, wytwarzając oleje o bardzo podobnych właściwościach i jakości""
Reasumując, to chyba żadna różnica, czy Mobil 1, Castrol, czy Shell :cry:
Brayan73:
witam
śmigałem różnymi autami (Tico, Peugeot partner, mazda 323F BJ, Ford Transit ) - średnio po około 200 tyś km każde dwa z nich zagazowane
Oleje lałem rożne od Mobil 1, Lotos, Castrol i inne których nie pamiętam tylko syntetyki i pół syntetyk wymieniane co około 10 -15 tys km
I naprawdę żadnej różnicy nie zaobserwowałem
koszt oleju nie jest taki straszny nie ma co żałować na częstych wymianach
Kudłaty_1975:
--- Cytat: "Brayan73" ---koszt oleju nie jest taki straszny nie ma co żałować na częstych wymianach
--- Koniec cytatu ---
W pełni popieram.
btn:
Wygrzebałem rachunek za mój pierwszy przegląd - może się komuś przyda dla porównania:
Koszt przeglądu - 202.95
Wymiana filtra klimatyzacji - 18.45
Filtr klimatyzacji (zamiennik ADG02549) - 84.00 (2x42.00)
Filtr oleju (26300-35503) - 24.00
Podkładka korka sp.ol.h (9410914000) - 4.00
Razem: 333.40
Olej miałem własny
Lakier sprawdzany w późniejszym terminie - 30.00
Ten serwis niestety już kończy swoją przygodę z Hyundaiem, zatem drugi przegląd robiłem już teraz w innym serwisie (który też tylko do końca roku ma licencję...).
Ważną kwestią w przypadku kosztów przeglądów jest pochodzenia auta: Indie/Turcja. Różnią się one w pewnym stopniu i ma to zapewne odzwierciedlenie w cenie materiałów.
angal:
--- Cytat: "btn" ---
Ten serwis niestety już kończy swoją przygodę z Hyundaiem, zatem drugi przegląd robiłem już teraz w innym serwisie (który też tylko do końca roku ma licencję...).
--- Koniec cytatu ---
Możesz napisać o jakie serwisy chodzi, przyda mi się taka informacja na przyszłość
Nawigacja
[#] Następna strona