Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Pierwszy przeglad I20  (Przeczytany 51375 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Czerwiec 2012, 00:50:52 »
Teraz i ja mam pierwszy przegląda za sobą. W sumie nie narzekam, gdyż koszt jego był mniej więcej taki jak mi zapowiadano przy kupnie, czyli około 600 zł. Przy czym miałem swój olej Shell Helix Ultra Extra 5W30 (ciekawe czemu jedne ASO leją 5W30, a inne 5W40 ?) i 100 zł zaoszczędzone - ASO liczy sobie około 200 zł, a ja kupiłem za 100 zł. Niestety filtru kabinowego nie udało mi się znaleźć - do wersji indyjskiej są dostępne, do tureckiej jeszcze raczej nie, a pewnie dało by się tu też z 50 zł zaoszczędzić, bo policzyli sobie około 100 zł, a do indyjskiej widziałem zamienniki w okolicach 50 zł. Z filtrem oleju to się nawet nie bawiłem, bo tu jakieś 15 zł mi policzyli, więc szkoda nawet zachodu, aby szukać zamiennika. :-)

Generalnie mogę na chwilę obecną z czystym sumieniem polecić nowe ASO Zięby w Katowicach na ul. Kościuszki. Moją i20 kupowałem wprawdzie w Witpol'u w Tychach (tego salonu w Katowicach jeszcze wtedy w ogóle nie było), ale tu miałem bliżej, a do tego zrobili na mnie dobre wrażenie. Może to kwestia tego, że są nowi - oby nie, ale sprawiali wrażenie, że im zależy na kliencie. W Tychach już tak tego nie było widać, a najgorzej wspominam kontakty z dealerem Śląsk Auto na ul. Boguckiej. No i auto ładnie umyte. :-)

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Lipiec 2012, 12:48:13 »
Pierwszy przegląd Grisbi-Tre w Poznaniu:

549,26

Podkładka dmuch. - 3,54

Filtr oleju: -20,48

Shell Helix AX5W30 3,5 L - 150,68

Filtr powietrza - 72,79

Filtr kabinowy - 101,42

Odgrzybianie klimatyzacji - 37,99

Robocizna: 162,36

Polecam!

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Lipiec 2012, 11:48:10 »
Można uciąć na:
filr powietrza 40zł(allegro z przesyłką)
filtr kabinowy 60zł (allegro z przesyłką)
shell helix koło 110zł (allegro z przesyłką)
Reszta wydaje się być tania.
Ciekawe czym odgrzybili klimę, ale w tych pieniądzach raczej pianka.
Lepiej odgrzybiać ozonem, jest o wiele skuteczniejszy.
U mnie pierwszy przegląd we wrześniu, zobaczymy ile da się zejść z ich cen.
Dam znać we wrześniu.

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Sierpień 2012, 16:53:54 »
Cytat: "Jacaw"
(ciekawe czemu jedne ASO leją 5W30, a inne 5W40 ?)


Czym się różni 5W30 od 5W40?

btn

  • Gość
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Sierpień 2012, 19:56:57 »
^^^ lepkością ("gęstością") oleju w stanie rozgrzanym
Tzn. 40 będzie gęstsze, ale będzie lepiej chronić silnik w ekstremalnych warunkach.
Pierwsza liczba to z kolei lepkość na zimnym oleju (czyli na rozruchu). Analogicznie - im mniejsza wartość, tym "lżejszy" olej, czyli mniej oporów dla silnika, czyli bardziej eco.
Wybaczcie jeżeli coś uprościłem, bo mam świadomość, że można o tym dużo i dużo mówić :)

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Sierpień 2012, 14:11:34 »
Załączam coś, co dużo wyjaśni w kwestii klasy lepkości olei. Źródło „Auto Swiat”.
Przy okazji chcę zapytać, co szanowni Forumowicze sądzą na temat olei CASTROL,  które wlewają niektóre ASO? Hyundai rekomenduje oleje Shell, a mi ASO zalało Castrola.  Pewnie jeszcze im się umowa z Castrolem nie skończyła, także … Śmigam na min, ale osobiście  nie mam pełnego przekonania do tej marki. Jeśli już, to może bardziej byłbym za Shellem niż za Castrolem. Zawsze jeździłem na Mobil 1 i teraz mam totalnego rebusa , czy ten Castrol nie narobi syfu w silniku. Może ktoś ma jakieś osobiste pozytywne lub niepozytywne doświadczenia z tymi olejami? Mam na myśli Shella i Castrola.  

Dodam, że można znaleźć różne opinie lub informacje w necie o olejach, ale trudno o konkretną jednoznaczną odpowiedź i wskazanie konkretnej marki. Chociażby  znalezione w Interku – źródło „forum.opel24.com” z 12 grudnia 2010

""Niewiele się mówi o współpracy Rafinerii Gdańsk SA ze światowymi potentatami naftowymi, a współpraca ta z powodzeniem kontynuowana jest od kilkunastu lat. Najbliższymi partnerami RG są firmy Shell, Castrol i Mobil. Oleje z Gdańska sprzedawane są pod szyldem Castrola i Shella głównie na rynkach byłych krajów socjalistycznych, Rosji i innych krajów WNP. -- Współpracujące z nami firmy kierują nasze oleje głównie na Wschód, gdzie rynek jest ogromny i chłonny. Polska, a ściślej Rafineria Gdańsk SA jest dla nich przyczółkiem, bazą wypadową na wschodnie rynki. Potentaci naftowi nie sprzedają o lejów z Gdańska w Europie Zachodniej, ponieważ mają tam dość własnych rafinerii wytwarzających te specyfiki -- mówi dyr. Krzysztof Naruszewicz.

Współpraca z Mobilem przebiega podobnie (gdański olej sprzedawany jest pod szyldem tej firmy) , olej silnikowy kierowany na rynek polski, nie na eksport. Dyrektor ds. marketingu Rafinerii Gdańskiej Krzysztof Naruszewicz zapewnia, że warunki współpracy z Mobilem są "ściśle określone", dzięki czemu rafineria nie konkuruje sama z sobą produkując na ten sam rynek dla Mobila i sprzedając takie same oleje pod własnym szyldem.

Rafineria Gdańsk wytwarza oleje mieszając importowane dodatki uszlachetniające (dodatki pochodzą z wytwórni światowych liderów: Shella, Lubrizola, Chevrona i td. ) z olejem bazowym produkowanym na miejscu. Z kolei, ponad połowa gdańskiego oleju bazowego jest eksportowana, a jego odbiorcami są wytwórnie olejów gotowych należące do Shella, Castrola, Mobila, Elfa, BP i td. Nierzadko więc oleje produkowane przez różne firmy wytwarzane są z tych samych składników, z tym, że np. w przypadku współpracy z Shellem Rafineria Gdańsk miesza z własnym olejem bazowym dodatki sprowadzone od Shella, a Shell do oleju bazowego sprowadzonego z Gdańska dodaje dodatki własne. W sumie czasem obie firmy mieszają to samo, wytwarzając oleje o bardzo podobnych właściwościach i jakości""

Reasumując, to chyba żadna różnica, czy Mobil 1, Castrol, czy Shell  :cry:

Brayan73

  • Gość
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Sierpień 2012, 23:08:16 »
witam
śmigałem różnymi autami (Tico, Peugeot partner, mazda 323F BJ, Ford Transit ) -  średnio po około 200 tyś km każde  dwa z nich zagazowane
Oleje lałem rożne od Mobil 1, Lotos, Castrol  i inne których nie pamiętam tylko syntetyki i pół syntetyk wymieniane co około 10 -15 tys km
I naprawdę żadnej różnicy nie zaobserwowałem
koszt oleju nie jest taki straszny nie ma co żałować na częstych wymianach

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Sierpień 2012, 14:45:56 »
Cytat: "Brayan73"
koszt oleju nie jest taki straszny nie ma co żałować na częstych wymianach


W pełni popieram.

btn

  • Gość
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Sierpień 2012, 12:43:02 »
Wygrzebałem rachunek za mój pierwszy przegląd - może się komuś przyda dla porównania:

Koszt przeglądu - 202.95
Wymiana filtra klimatyzacji - 18.45
Filtr klimatyzacji (zamiennik ADG02549) -  84.00 (2x42.00)
Filtr oleju (26300-35503) - 24.00
Podkładka korka sp.ol.h (9410914000) - 4.00

Razem: 333.40
Olej miałem własny
Lakier sprawdzany w późniejszym terminie - 30.00

Ten serwis niestety już kończy swoją przygodę z Hyundaiem, zatem drugi przegląd robiłem już teraz w innym serwisie (który też tylko do końca roku ma licencję...).

Ważną kwestią w przypadku kosztów przeglądów jest pochodzenia auta: Indie/Turcja. Różnią się one w pewnym stopniu i ma to zapewne odzwierciedlenie w cenie materiałów.

Offline angal

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Sierpień 2012, 06:39:36 »
Cytat: "btn"


Ten serwis niestety już kończy swoją przygodę z Hyundaiem, zatem drugi przegląd robiłem już teraz w innym serwisie (który też tylko do końca roku ma licencję...).



Możesz napisać o jakie serwisy chodzi, przyda mi się taka informacja na przyszłość

btn

  • Gość
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Sierpień 2012, 21:41:24 »
Cytat: "angal"
Cytat: "btn"


Ten serwis niestety już kończy swoją przygodę z Hyundaiem, zatem drugi przegląd robiłem już teraz w innym serwisie (który też tylko do końca roku ma licencję...).



Możesz napisać o jakie serwisy chodzi, przyda mi się taka informacja na przyszłość


Serwis na Hallera w Gdańsku i Lik-Car (Gdynia). Licencję będą miały od nowego roku tylko te punkty, które mają również salon sprzedaży, a powyższe już nie mają. Szkoda tylko, że nikt się nie fatyguje, żeby jakieś info w sieci zapodać.

Offline angal

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Sierpień 2012, 06:33:09 »
Cytat: "btn"


Serwis na Hallera w Gdańsku i Lik-Car (Gdynia). Licencję będą miały od nowego roku tylko te punkty, które mają również salon sprzedaży, a powyższe już nie mają. Szkoda tylko, że nikt się nie fatyguje, żeby jakieś info w sieci zapodać.


Dzięki za odpowiedź  :-)

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Listopad 2012, 16:12:30 »
Czy ktoś jest juz po trzecim przeglądzie?

3 lata minie w grudniu odkad mam i20.
Jedzie sie normalnie na przeglad silnika czy tylko jedzie sie na przeglad nadwozia? Bo jak mi sie konczy gwarancja to po co maja ze mnie zdzierac za silnik?

Offline psyche

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 304
    • http://psyche.wilczy.pl
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Listopad 2012, 12:36:00 »
de_assis, ja będę na trzecim przeglądzie 19 listopada. Problemów z autem nie mam, poza ciągle niedziałającym prawidłowo pokrętłem od zmiany kierunku nawiewu.
No i ja mam przedłużoną o 3 miesiące gwarancję, to w sumie chyba ten przegląd i tak muszę zrobić.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Pierwszy przeglad I20
« Odpowiedź #29 dnia: 08 Listopad 2012, 13:13:58 »
Cytat: "psyche"
de_assis, ja będę na trzecim przeglądzie 19 listopada. Problemów z autem nie mam, poza ciągle niedziałającym prawidłowo pokrętłem od zmiany kierunku nawiewu.
No i ja mam przedłużoną o 3 miesiące gwarancję, to w sumie chyba ten przegląd i tak muszę zrobić.


A dlaczego przedluzona? Z racji wczesniejszej jakiejs awarii?