Forum > Santa Fe (2006-
[Santa Fe CM] Błędy P0420 i P0430 ( Catalyst System Efficien
szyszkin:
Ok po chwili przerwy temat powraca.
Podsumowując czy na gazie czy na benie wyskakują mi co jakiś czas naprzemiennie lub razem te błędy:
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P0430: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)
P0741: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
P0441: Evaporative Emission Control System Incorrect Purge Flow
Byłem dziś u gazownika na regulacje przegląda itd.
Posprawdzali powiedzieli, że katy są drożne i sądy mają wskazania ok.
Ale według nich do wymiany są cewki. I, że 6 cewka jest najsłabsza.
Czy przez cewki mogą się pojawiać w/w błędy?
Bo zapłon nie wypada (przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo)
Ogólnie na benie pracuje ładnie równo (jak na moje ucho) zbiera się też ładnie.
Na gazie jeździ na postoju lekko falują obroty.
@kosmos2011
Przeglądałem ten zaworek ale możesz coś dokładniej powiedzieć co mam z nim zrobić :oops:
Bo jest i wężyki w nim są.
Dzięki i pozdrawiam
//edit
Ok gazownik zrobił mi jeszcze zestawienie i tak u niego na kompie pojawiły się takie błędy:
P0441 - System kontroli parowania - nieprawidłowy przepływ przez zbiornik z węglem
P0741 - Obwód sprzęgła zmieniającego moment - działanie lub podtrzymany wyłączony
i jeszcze mu wyszło
P0306 - Cylinder 6 wypadanie zapłonu
Temp katalizatora 564 C bank 1 czujnik 1
Temp katalizatora 568 C bank 2 czujnik 1
Jakaś pomoc by się zdała.
Gazownik zalecił wymienić wszystkie cewki.
volcan:
To niech gazownik je wymieni - jeżeli problem się rozwiąże, to zapłacisz za cewki i postawisz facetowi flachę za zdiagnozowanie problemu, jeżeli nie - to już problem gazownika co zrobi z nowymi cewkami ;-)
szyszkin:
Fajnie by było ale raczej na to nie pójdzie.
Problem w tym, że w czerwcu zaplanowaliśmy sobie z żoną objazdówkę. W sumie czeka nasz 4000 km. Chciałbym przygotować auto do tego no ale nie uśmiecha mi się wymiana wszystkich cewek. Jeśli miałbym pewność, że moje problemy z gazem to wyjechane cewki to ok.
Koleś mówi, że auto ma lekkie wibracje na postoju i przez to, że auto nie dopala paliwa dlatego silnik lekko wibruje. I dopóki nie ogarnę cewek nie ma sensu regulować LPG.
Ja w innym temacie pisałem o tym, że po wymianie rozrządu pojawił mi się lekki dzwięk (może to te wibracje o których mówi gazownik), którego wcześniej nie było.
Jakie są objawy źle wymienionego rozrządu?
volcan:
Zależy co jest źle zrobione. Klasyczne przesunięcie o ząbek to najczęściej nierówna praca i bardzo wyraźna utrata mocy. W przypadku V6 pewnie da się spaprać więcej rzeczy...
szyszkin:
No właśnie różnica jest bardzo delikatna nie wiem czy to jest powiązane.
No po tym jak wyskoczyło mu to wypadanie zapłonu na 6 zamienił cewki z 4-6 i sam był zdziwiony, że nie wyskoczyła 4. Póki co nadal nie dostałem takiego błędu ale w kółko wyskakują te które wymieniłem.
Przyjrzałem się silnikowi no i delikatnie faktycznie drga. Może jutro zrobię filmik jak to pracuje.
Bo nie wiem co mam z tym zrobić.
Wydaje mi się, że auto zbiera się tak samo jak przed zmianą rozrządu. Jedyna rzecz to jest to delikatne wu wu wu które słychać na wolnych obrotach. I co najlepsze tylko w kabinie na zewnątrz tego nie słychać. Silnik wydaj mi się, że pracuje ok.
Nie wymienię wszystkich cewek póki nie będę pewien, że to w nich jest problem.
//edit
Byłem jeszcze na wizycie u polecanego gazownika (ale ciężko było z terminem prawie miesiąc czekania ) nieszczelności układu złapał od razu dwie. Więc tamten to zwykła podpierducha nie gazownik.
Nieszczelności zostały naprawione. Przestało być czuć gazem czy to na zimnym czy to na ciepłym.
Co ciekawe przestały wyskakiwać błędy. Tydzień już żona śmiga i nie wyskoczyło nic :shock: . Zobaczymy.
Nawigacja
[#] Następna strona