Co prawda nie wiem, jak centralny wygląda w Atosach, ale zaglądałem kiedyś do centralnego, który także fabrycznie był zainstalowany przez serwis i problem był identyczny. Co się okazało, cięgno zamka jak i siłownika, jest zamocowane na takim obrotowym plastikowym "kółeczku". I to kółeczko właśnie sprawia problem, poprzez wypadanie z otworu w drzwiach (po prostu się po latach wyrobiło). Przez to gdy siłownik ciągnie lub popycha, zamiast poprzez obrót, pociągać czy wyciskać cięgno zamka kółeczko wyskakuje, powodując własnie taki efekt. Ponadto, gumy na siłownikach były pozrywane, w związku z czym w zimie woda się tam dostawała i zamarzała, co oczywiście powodowało, że siłownik w ogóle nie działał.
Niestety, problem do dziś jest częściowo rozwiązany poprzez wymianę siłowników i mocniejsze wykręcenie "cypli" w drzwiach. Może, ta informacja pomoże w rozwiązaniu twojego problemu.