Forum > Santa Fe (2006-
[Santa Fe CM] Czujnik położena wałka
Grexon:
Czujnik dotarł, niestety ale samochód po wymianie reaguje tak jak reagował czyli ten sam bład p0341 i nie odpala a jak juz odpali to kuleje przez sekundę i gaśnie...
może byc wiązka uszkodzona? sterownik? czy jakiś inny czujnik?
kosmos2011:
Czujnik jest połączony bezpośrednio ze sterownikiem silnika ECU
http://www.fotosik.pl/zdjecie/09d0fc3a9dc17904
Wtyczka od czujnika C10-1 jest połączona z wtyczką ECU M30-B przewodami o przekroju 0,5 mm².
http://www.fotosik.pl/zdjecie/4207f56cd0cee4f6
Sposób połączenia czujnika z ECU.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/9fcf8a440e6e44e4
Pin 32 zasilanie +5V
Pin 25 sygnał czujnika
Pin 18 masa
Sprawdź czy:
Stacyjka na ON odepnij wtyczkę czujnika stacyjka na ON czy na pinie 1 czujnika jest +5V
Stacyjka na ON odepnij wtyczkę czujnika i stacyjka na ON czy na pinie 3 czujnika jest +5V
Pomiar A Stacyjka na OFF na odpiętej wtyczce czujnika zmierzyć napięcie między pinem 3, a masą silnika
Pomiar B Stacyjka na OFF na odpiętej wtyczce między pinem 2, a 3
Pomiar A - Pomiar B ma wyjść poniżej 200 mV.
Stacyjka na OFF na odpiętej wtyczce czujnika i ECU sprawdź rezystancję między pinem 3 czujnika, a pinem 25 ECU powinno być 1Ω.
Odłącz akumulator naciśnij hamulec po kilku minutach odepnij wtyczkę ECU M30-B sprawdź czy terminale od pinów 18,25,32 są odpowiednio ułożone we wtyczce.
Sam błąd Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność wskazuje że przewody są w całości.
Reszta błędów związanych z czujnikiem wałka rozrządu:
P0340,"Czujnik położenia wału rozrządu - usterka"
P0341,"Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0342,"Czujnik położenia wału rozrządu - niski sygnał wejściowy"
P0343,"Czujnik położenia wału rozrządu - wysoki sygnał wejściowy"
P0344,"Czujnik położenia wału rozrządu - przerwa"
Tutaj https://www.dropbox.com/s/ojkyx8qnfr2y47w/FUEL%20SYSTEM%20SANTA%20FE%20CM%20G6EA.pdf?dl=0 jest cała procedura sprawdzenia.
Grexon:
Dodano: 2016-02-29, 17:30
Witam.
Przejście na przewodach sprawdzone i jest ok. Napiecir na wtyczce na 1 i3 jest 5V po zapłonie.
Dodatkowo podczas próby odpalania paliwo spała się w dolocie co któraś próbę... Widać przez przpustnice ogień.
Co jeszcze można sprawdzić?
Jest odkrycie po chwili kręcenia auto odpala awaryjnie na LPG.
Teraz putanie jak wygląda temat pompy paliwowej i filtra?
Czy Możliwe że pompa nagle tak zdechla że nic nie zagda? Z info od mechaników którzy coś tam robili przy Santa fe że jest bardzo dużo syfu w baku.
kosmos2011:
W zbiorniku są trzy filtry dwie siateczki i filtr zasadniczy. Co do brudu w zbiorniku w Santa Fe rzecz powszechnie znana.
Co do czujnika czy ten który zamówiłeś wyglądał jak oryginał?
Czujnik czyta położenie wałka chyba z pierścienia na wałku trzeba ten trop sprawdzić najlepiej mieć kamerkę endoskopową to obędzie się bez ściągania pokrywy zaworów.
Grexon:
Czujnik wyglądał jak oryginał... Powiedzieć mogę tylko po kolorze i obudowie. Numery nie były sprawdzone ponieważ nie było mnie podczas montażu.
Myślisz Kosmo że nie będzie w tym przypadku winny układ paliwowy skoro na LPG samochód odpala i jeździ a w momencie przelaczenia na Pb gaśnie.
Jak dla mnie to coś z pompa... Czy się mylę?
Nawigacja
[#] Następna strona