Forum > Santa Fe (2006-

[Santa Fe CM] Czujnik położena wałka

<< < (5/6) > >>

Grexon:
Czujnik dotarł, niestety ale samochód po wymianie reaguje tak jak reagował czyli ten sam bład p0341 i nie odpala a jak juz odpali to kuleje przez sekundę i gaśnie...

może byc wiązka uszkodzona? sterownik? czy jakiś inny czujnik?

kosmos2011:
Czujnik jest połączony bezpośrednio ze sterownikiem silnika ECU

http://www.fotosik.pl/zdjecie/09d0fc3a9dc17904

Wtyczka od czujnika C10-1 jest połączona z wtyczką ECU M30-B przewodami o przekroju 0,5 mm².

http://www.fotosik.pl/zdjecie/4207f56cd0cee4f6

Sposób połączenia czujnika z ECU.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/9fcf8a440e6e44e4

Pin 32 zasilanie +5V
Pin 25 sygnał czujnika
Pin 18 masa

Sprawdź czy:

Stacyjka na ON odepnij wtyczkę czujnika stacyjka na ON czy na pinie 1 czujnika jest +5V

Stacyjka na ON odepnij wtyczkę czujnika i stacyjka na ON czy na pinie 3 czujnika jest +5V

Pomiar A Stacyjka na OFF na odpiętej wtyczce czujnika zmierzyć napięcie między pinem 3, a masą silnika

Pomiar B Stacyjka na OFF na odpiętej wtyczce między pinem 2, a 3

Pomiar A - Pomiar B ma wyjść poniżej 200 mV.

Stacyjka na OFF na odpiętej wtyczce czujnika i ECU sprawdź rezystancję między pinem 3 czujnika, a pinem 25 ECU powinno być 1Ω.

Odłącz akumulator naciśnij hamulec po kilku minutach odepnij wtyczkę ECU M30-B sprawdź czy terminale od pinów 18,25,32 są odpowiednio ułożone we wtyczce.

Sam błąd Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność wskazuje że przewody są w całości.

Reszta błędów związanych z czujnikiem wałka rozrządu:

P0340,"Czujnik położenia wału rozrządu - usterka"
P0341,"Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0342,"Czujnik położenia wału rozrządu - niski sygnał wejściowy"
P0343,"Czujnik położenia wału rozrządu - wysoki sygnał wejściowy"
P0344,"Czujnik położenia wału rozrządu - przerwa"

Tutaj https://www.dropbox.com/s/ojkyx8qnfr2y47w/FUEL%20SYSTEM%20SANTA%20FE%20CM%20G6EA.pdf?dl=0 jest cała procedura sprawdzenia.

Grexon:
Dodano: 2016-02-29, 17:30
Witam.

Przejście na przewodach sprawdzone i jest ok. Napiecir na wtyczce na 1 i3 jest 5V po zapłonie.

Dodatkowo podczas próby odpalania paliwo spała się w dolocie co któraś próbę... Widać przez przpustnice ogień.

Co jeszcze można sprawdzić?

Jest odkrycie po chwili kręcenia auto odpala awaryjnie na LPG.

Teraz putanie jak wygląda temat pompy paliwowej i filtra?

Czy Możliwe że pompa nagle tak zdechla że nic nie zagda? Z info od mechaników którzy coś tam robili przy Santa fe że jest bardzo dużo syfu w baku.

kosmos2011:
W zbiorniku są trzy filtry dwie siateczki i filtr zasadniczy. Co do brudu w zbiorniku w Santa Fe rzecz powszechnie znana.



Co do czujnika czy ten który zamówiłeś wyglądał jak oryginał?

Czujnik czyta położenie wałka chyba z pierścienia na wałku trzeba ten trop sprawdzić najlepiej mieć kamerkę endoskopową to obędzie się bez ściągania pokrywy zaworów.

Grexon:
Czujnik wyglądał jak oryginał... Powiedzieć mogę tylko po kolorze i obudowie. Numery nie były sprawdzone ponieważ nie było mnie podczas montażu.

Myślisz Kosmo że nie będzie w tym przypadku winny układ paliwowy skoro na LPG samochód odpala i jeździ a w momencie przelaczenia na Pb gaśnie.

Jak dla mnie to coś z pompa... Czy się mylę?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej