Forum > i20

[i20 PB] Czy amortyzatory zawsze trzeba wymieniać parami?

<< < (2/2)

karol0773:
Moje juz jeżdżą 182 tys km :) i jest spoko :) a jak wymieniać to i amorki i sprezyny

Kam-mil:

--- Cytat: "MarcoAntonio" ---Noo niby tak jest, że wszystko co fabryczne dłużej wytrzymuje, ale ja na bezpieczeństwie i komforcie jazdy bym nie oszczędzał.
--- Koniec cytatu ---


Właśnie to jest sedno pytania, a raczej trzy pytania:
1) czy fabryczny amortyzator po 50 tys. jest lepszy niż nowy ze sklepu (a raczej gdzieś z internetu, bo w sklepie nie ma) ?
2) w jaki sposób jeden nowy, a drugi stary dobry amortyzator pogarszają bezpieczeństwo? Czy charakterystyka seryjnych amortyzatorów dla samochodu w podstawowej wersji będzie na tyle różna, by było to odczuwalne?
3) w jaki sposób jeden nowy, a drugi stary dobry amortyzator pogarszają komfort? Jedna strona będzie bardziej bujać od nowej? Zakręty w prawo będzie można brać z większą prędkością niż zakręty w lewo?

Pytam bez żadnej złośliwości, ani ironii. Gdybym był przekonany o konieczności wymiany parami to bym to zrobił bez zakładania tego wątku. Gdybym był przekonany, że wystarczy wymienić tylko jeden to też bym się nie zastanawiał i tego wątku nie zakładał.

Scorpio:
Przede wszystkim amortyzatory mają dbać o stabilność pojazdu a nie o komfort. Jeżeli jedna strona auta będzie bardziej stabilna od drugiej stwarza to niebezpieczeństwo np. przy hamowaniu na nierównej nawierzchni.
Poza tym różnica w sprawności amortyzatorów na jednej osi nie powinna być większa niż 15%. Biorąc pod uwagę że jeden ma 70% a drugi (nowy) będzie miał ok 85% (bo mniej więcej tyle ma nowy), już jesteś na granicy.
Wymianę pojedynczego amortyzatora dopuszcza się tylko w wyjątkowych przypadkach (np. jeżeli różnica przebiegu miedzy nimi nie jest większa niż 10 tys km.).

karol0773:
Od zawieszenia ekspertem nie jestem, ale po prostu myślę, że nie jesteśmy w stanie ocenić ile kompresji różnicy jest pomiędzy amorkami poza tym nie wiem czy tak jest ze standardowymi zestawami, ale na przykład jeśli chodzi o amorki sportowe to nie można dać seryjnych sprężyn i to samo jeśli chodzi o sprężyny obniżające do seryjnych amorków więc czy jak damy wysłużone sprężyny do nowych amorków to one nie będą za bardzo rozciągnięte? Jeśli się mylę to sorry i nie kontynuuję swoich wypocin i proszę o wytłumaczenie :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej