Cześć kosmos.
Dzięki za odzew.
Właśnie znalazłem na stronie którą polecałeś po nr VIN:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Hyundai&ssd=%24HToPW1d0AQEEBQNTXEhMRWtYW1d0A15UQExsdEIEB2ZULggpc1lDFA%24&vid=5519&cid=4&uid=89336&q=TMADB51CAAJ064197Problem polega na tym, że gdzieś trafiłem na informację, że oprócz "Tuteja drążka stabilizatora przedniego - WEWNĘTRZNA"
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuteja-drazka-stabilizatora-przedniego-wewnetrzna-hyundai-kia-2szt.htmljest jeszcze: Tuteja drążka stabilizatora przedniego - ZEWNĘTRZNA
i teraz nie wiem czy nie potrafię znaleźć tej części, żeby je jakoś odróżnić, czy nie ma rozgraniczenia na stronę montażu wewnętrzną i zewnętrzną.
Nie znam się za bardzo na budowie aut, a na schemacie z pierwszego link'a jest jakaś mała nieopisana część o nr. 54846.
Nie wiem, czy po prostu w mojej wersji i30 jej nie ma, dlatego nie opisali czy jak?
W ogóle w 2009 roku były jakieś zmiany w tym modelu, np. mam inne świece niż wcześniejsze wersje, bo podobno coś było nie tak z budową silnika i zmieniali jakąś "grubość ścian w silniku" :-/
Jak szukałem na próbę amortyzatorów to też się okazuję, że np. Sachsa są trzy różne wersje/wzory, więc poza innymi na Koreę i Europę wychodzi na to, że jeszcze jakieś dodatkowe były.... Nie ogarniam dlaczego tyle zmian...
no i czy mój model zalicza się do lat 2007-2009 czy do 2009-2011??? Nie wiem w którym miesiącu nastąpiły zmiany.
Tak swoją drogą to się zastanawiam, czy jak mieli zapasy innych części, a zmieniali od jakiegoś miesiąca budowę niektórych podzespołów, to czy nie powsadzali np. starszych amorków do zmodernizowanej wersji itd.
Wiem, że nikt nie jest tu na forum od tego, żeby mi to wszystko objaśniać, ale trochę to wszystko utrudnili.
Chciałem jeszcze wymienić te tuleje z pierwszego postu,
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-tylnego-poprzecznego-HYUNDAI-KIA-HOLDEN-TOYOTA-1szt./23110571http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-tylnego-wzdluznego-HYUNDAI-KIA-HOLDEN-TOYOTA-1szt./23110572ale nie potrafię ich znaleźć na schemacie a co dopiero dowiedzieć się, czy odpowiadają wymiarami i budową tym z mojego auta? :-? :shock: :-(
Jakie masz w ogóle zdanie na temat wymiany wszystkich tulei w zawieszeniu jakie można kupić oddzielnie, nie koniecznie z poliuretanu. Jest sens czy same elementy metalowe typu wachacze czy drążki są po takim przebiegu na tyle zmęczone że powinno się wymienić komplety.
Z drążkami to jeszcze cenowo ok, ale wachacze to już by wszystkie trochę kosztowały.
Sorki za tak długie wywody, ale jestem ciekaw opinii innych, zwłaszcza tych bardziej zorientowanych w temacie.
Pozdrawiam.