Forum > i30 FD
[i30 FD] Wymiana poduszek stabilizatora przód I30 - poliuret
sisimon:
Witam, proszę napisać o efektach, czy nastąpiła poprawa :) Ja też mam i30cw z 2009 r. z Czech i twarde zawieszenie, stuki okropne i gdy wożę znajomych to wstyd mi za nie :) Byłem u 2 mechaników (dobrych) i w ASO Hyundaia i wszystko w jak najlepszym porządku, a stuki niemiłosierne . Też bym zainwestował w to zawieszenie aby móc bardziej komfortowo jeździć. Jeżeli wymiana tych tulei przyniesie efekt to zrobię dokładnie to samo. Bardzo proszę kontynuować ten temat i przede wszystkim napisać o efektach.
adrianc90:
Kolego zastanów się trochę czego ty oczekujesz, bo sam sobie przeczysz. Piszesz, że chcesz jeździć bardziej komfortowo i że obecne zawieszenie jest dla ciebie twarde a chcesz zamieniać tuleje na poliuretany, które generalnie to zawieszenie jeszcze bardziej utwardzą. Być może stuki znikną, ale zawieszenie na pewno nie będzie bardziej komfortowe, będzie jeszcze twardsze. Niestety jest zima, guma kurczy się, twardnieje i wychodzą takie kwiatki jak niedopracowane zawieszenie. Spokojnie, za 2 miesiące przyjdzie wiosna i stuki będą ustawać. Przypominam tylko, że nasze auta to klasa budżetowa, więc mają prawo mieć jakieś wady. I tak to co oferuje ten samochód za taką cenę jest bardzo dobre. Jeśli ci jest za niego wstyd zawszę możesz go sprzedać i w tej cenie kupić sobie jakąś audicę - igłę z Niemiec z 2 razy przekręconym licznikiem i 5 lat starszą. Tam nic ci nie będzie pukało.
Potosiu:
W dniu dzisiejszym jadę do ASO na pełne sprawdzenie zawieszenia i drążków kierowniczych. Rozmawiałem również z http://poliuretany.olkusz.pl/ i mają się odezwać, czy te tuleje u nich dostępne pasują do mojego auta i podać mi ich wymiary.
Pewnie to trochę jeszcze potrwa, zanim ogarnę wymiany, ale dam znać co wymieniłem i jakie efekty.
Kurcze powiem Wam, że jak dla mnie to gdyby nie to zawieszenie, auto prawie idealne. Oczywiście przydałby się mocniejszy silnik, lepsze wyciszenie wnętrza itd., ale za 47000 zł. w 2009 roku to nie ma co narzekać... dobre wyposażenie, duża kabina i niezłe wykończenie, bo nic do dzisiaj nie "czeszczy" w środku i z deski rozdzielczej. Za te pieniądze to w tamtym czasie był szok, bo astry, focusy i gulfy, to wtedy z podobnym wyposażeniem kosztowały 15-20K więcej. :shock:
Mało tego, audio mam tylko 4 głośniki a jak porównałem z kumpla Toyotą Auris z 2014r. to dźwięk o niebo przyjemniejszy w hultaju. :roll:
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2017-02-10, 11:27 ]
Witaj adrianc90.
Jak dla mnie to właściwości trakcyjne i czucie auta podczas jazdy jest bardzo ok., ale nie zmienia to faktu, że trochę za głośno pracuje zawieszenie, poza tym u mnie w ostatnim miesiącu znacznie się nasiliły puki/stuki więc diagnozuję.
Co do twardości POLI to nie mam doświadczenia, ale na tej stronce są dostępne 2 twardości POLI, w tym takie odpowiadające oryginalnym czyli 75 SzA i takie właśnie wybiorę np. tu:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-tylnego-poprzecznego-HYUNDAI-KIA-HOLDEN-TOYOTA-1szt./23110571
Ja tam zrobię co się da w zawiasach, bo nie chcę póki co zmieniać auta.
Pozdrawiam.
sasek941:
Poliuretan będzie pracował głośniej, może skrzypieć.
Być może słychać u Ciebie górne mocowania amortyzatora?
Osobiście, jeżeli sztywność i przyczepność jest ok, pozostałbym przy elementach gumowych dobrej klasy.
Potosiu:
W ASO jak to ja sporo im nagadałem, więc się dość przykładali. Wszystko sprawdzane przy mnie plus jazda próbna. Swoją drogą fajna mają maszynę do sprawdzenia zawieszenia, taka metalowa podstawa co to kola na wszystkie strony rusza, poza tym sprawdzone amortyzatory i mocowanie przednich mcperson.
To co na pewno trzeba wymienić to:
- osłony i odboje przednie koła
- łączniki stabilizatora tylne koła
Poza tym brak jakichkolwiek luzów gdziekolwiek, żadnych tulei nie kazali wymienić, drążki stabilizatora tylnego poprzecznego w porządku, osłony przegubów w porządku, sam widziałem bo ktoś gdzieś pisał że są kiepskiej jakości a mnie od nowości nie robione, drążki kierownicze ok.
Amortyzatory sprawność od od 74 do 80 % od nowości nie wymieniane, sprężyny w porządku.
Nie wiem jak mocowanie tylnych bo nie ma łatwego dostępu.
Powiedzieli, żeby najpierw porobić co trzeba, a potem w razie potrzeby szukać dalej.
Jedno o czym zapomniałem im powiedzieć i dopytać, to dlaczego tył stoi niżej niż przód?! Tak od nowości... może w fabryce już się z amorkami albo sprężynami pomylili...
Pozostaje dobór dobrych jakościowo części... Łączniki rozważam: lemforder, swag, ruville, blue print.
Odboje i osłony nie wiem, oryginalne były chyba ctr, ale jak wiadomo były wadliwe. Co prawda 8 lat temu, więc może poprawili...
Póki co z Poli rezygnuje, poza:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuteja-drazka-stabilizatora-przedniego-wewnetrzna-hyundai-kia-2szt.html
Ale tam z kolei jest problem z dojściem... Może przy okazji odbojów się zrobi.
Znowu elaborat wyszedł :shock: :oops:
[ Dodano: 2017-02-11, 17:27 ]
To zamówione, będzie włożone:
https://aparts.pl/partscatalogue/35002-01-lemforder-drazek--wspornik-stabilizator-lacznik-stabilizatora-hyundai-i30-fd-1-4-2007-10-2011-11,10-00183-06442-23433-0002-03229-0100013,0100210,0100577-35002~101-0035-03229-000000032-LMI35002~101.aspx
https://aparts.pl/partscatalogue/910147-kyb-zestaw-ochrony-przeciwpylowej-amortyzator,11-910147-0085-00919--KYB~1910147.aspx
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuteja-drazka-stabilizatora-przedniego-wewnetrzna-hyundai-kia-2szt.html
Póki co... :mrgreen:
Nawigacja
[#] Następna strona