Forum > i30 GD
[i30 GD] problem z predkościa przy 140 km/h
GregorDE:
2 lata temu mialem Skode Octavie 1.9 tdi silnik niby inny ale Problem mialem ten sam, jezdzilem tylko na krotkich trasach a jak wjechalem na autostrade to nie szla wiecej niz 140 kmh, i tak jakby Turbo ciaglo do 3 tys obrotow i koniec. Mechanik doradzil mi abym przycisnol troche to auto kilka razy na niskich biegach do 4 tys obrotow ( oczywiscie jak jest cieple ) i Problem ustapil Auto ciaglo do 195 kmh.
Problem ten wynika z nadmiaru nagaru na zawoze od zasysania powietrza nie otwiera sie do konca dlatego nie ciagnie. mam nadzeje ze pomoglem :)
cirek:
jutro sprawdze mi co innego mówili w serwisie że to zapchane sitko albo filtr paliwa
Kudłaty_1975:
--- Cytat: "cirek" ---znajomy miał wrażenie że jak ściągnął nogę z gazu jak by auto przyśpieszyło
--- Koniec cytatu ---
Identyczna akcja jak w moim i20 benzyna. Od nowości tak mam. I to chyba nie tylko ja. Szczególnie uciążliwe przy wyprzedzaniu. Niezależne od biegu, czy prędkości. Wciskasz energicznie gaz w podłogę, samochód ledwo przyspiesza, tak jakby się dławił, jakby mu powietrza brakowało. Jak zdejmujesz nogę z gazu, to wyraźnie czuć przyrost mocy i przyspieszenie, jakby ktoś samochód pchnął do przodu. Efekt nie występuje, jeśli rozpędzam samochód miarowo, jednostajnie, gdy unikam gwałtownego wciskania gazu.
Dodatkowa niespodzianka, to jak ktoś tu na forum napisał, cytuję”…podbijanie…” obrotów silnika przy zdjęciu nogi z gazu przy zmianie biegów. Noga zdjęta z gazu, sprzęgło wciśnięte, a obroty silnika skaczą na chwilę w górę. Ogólnie zauważyłem, że samochód ma opóźnioną reakcję na gaz.
Dla zaspokojenia ciekawości , wątek dotyczący i20: http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=698
Jeśli Twoje auto było traktowane bardzo delikatnie, na dodatek poprzedni właściciel był namiętnie rozkochany w Eko-jeździe, to Diagnoza GregorDE może być jak najbardziej słuszna, jak i sposób pozbycia się przypadłości, pisząc inaczej, zamulenia auta. Ewentualnie innych przyczyn takiego zachowania samochodu może być dużo więcej.
cirek:
znajomy co jechał jechaliśmy na patatacje 80 km/h a on miał włączony 6 bieg
jak mówi jego syn turbina się zawiesiła i wystarczy tylko zgasić auto i odpalić
jurant89:
cirek,
Gdyby to był filtr paliwa to by ci się swiecila kontrolka,ze trzeba wymienić filtr paliwa bo powinnienes mieć czujnik.
Może rzeczywiście zamulone auto jak gościu jezdzil tylko 4km do roboty nim. Warto by było zatankować lepszej ropy typu verva do pelna i go trochę poprzeciagac na każdym biegu.
Zobacz filtr powietrza.Moze przepływomierz do przeczyszczenia,sprezonym powietrzem albo specjalnym plynem. Swiece,kable.
Albo mogą być gorsze scenariusze typu turbina się konczy,ale kurde nie przy takim przebiegu.
Podczas jazdy próbnej "turbina się rzekomo zawieszala i wystraczy zgasic auto". To już Ci powinno dac cos do myslenia.
Przeciez na autostradzie czy gdzie kolwiek jadac nie będziesz stawal na postoju i gasil samochod jak się zawiesi ...
Nie przejmuj się może nie jest zle, daj znac co i jak
Nawigacja
[#] Następna strona