Forum > i40 VF

[i40 VF] [hyundai i40] Problemy ze skrzynią, sprzęgłem i coś

(1/4) > >>

maciekkov:
Witam,
Chciałbym się was zapytać jak wygląda i jak przebiega wizyta w serwisie bo trochę się cykam iść.
Posiadam Hyundaia  i40 po liftingu 2015,
Autko ma jedynie 7 tysięcy km a jest kilka poważnych problemów i nie wiem co z tym zrobić i czy serwis mi pomoże czy obarczy kosztami bo wykręcą się jakoś od odpowiedzialności.

Problem 1
Od nowości ciężko wchodzi pierwszy i wsteczny bieg. Obecnie w okresie zimowym jest jeszcze gorzej. Czasem muszę wcisnąć jeszcze raz sprzęgło bo mi jedynka na skrzyżowaniu nie chce wejść.

Problem 2
Na zimnym silniku zaczął powaznie wibrować pedał sprzęgła gdy zmienia się między 1-2-3 biegami. z 3-4-5-6 ten problem nie występuje.
Jeżdżę dośc dobrze miałem już kilka samochodów nigdy nie zajeździłem sprzęgła a tym bardziej po 7 tys km. Przyznaje raz go zadusiłem na 3 gdyż dojeżdżałem do skrzyżowania i jakoś tak wyszło. Gumy nie palę,  nie wiem czemu ten pedał zaczał wibrowaćale jest to już jakiś czas . Na ciepłym silniku się uspokaja co jednak mnie i tak nie satysfakcjonuję.

Problem 3
Odpalenie zimnego silnika powoduje, jakieś takie żężolenie, w okolicach silnika, później się to uspokaja ale po gwałtownym przyśpieszaniu naprzykład na 3 i dotarciu do 3 tys obrotów tez słychać to żępolenie pod silnikiem tak jakby było coś nie dokręcone i pod wpływem wibracji o pewnej częstotliwości zaczyna dzwonić itp.

problem 4
Coś lata w bagażniku na dziurach ale nie mogę tego dokładnie zlokalizować, wydaje mis ię że wewnątrz klapy.


Mieszkam w niemczech, autko jest niemieckie więc myślę że pójdę do niemieckiego serwisu, tylko nie wiem czy zajmą się tymi sprawami czy powiedzą że to moja wina i każą płacić za naprawę skrzyni i sprzęgła.
Co myślicie jak to rozegrać ?


Jeszcze jedno pytanko do was, mój znajomy kupił sobie mazde 6 i kazali mu na pierwszy przegląd przyjechac po 5 tysiącach km na wymiane oleju...czy my z Hyundajami też tak mamy ? Bo ja mam już 7 tysięcy i nie byłem na żadnym przeglądzie boje się żeby mi nie przepadła gwarancja.

Pozdrawiam

mr.?:
Na początek weź do ręki książkę gwarancyjną i uważnie przeczytaj.

Problemy z biegami i drganiami sprzęgła też miałem i zgłaszałem do ASO jak tylko się pojawiły. Zgłaszaj problemy od razu, po to masz 5 lat gwarancji!!!

No chyba, że w Polsce nie ma problemu ze zgłoszeniami gwarancyjnymi, a w Niemczech są  :mrgreen:

maciekkov:
Byłem na serwisie.
Pierwszy raz mechanik wziął przejechał się i po 4 minutach stwierdził, że mi sie tylko wydaje. Ale nie wytrzymałem i dzisiaj drugi raz pojechałem, z przygotowanym wczesniej filmikiem jak mi żergoli coś w skrzyni albo sprzęgle.  Stwierdzili że to łożysko oporowe sprzęgła, dlatego mi drga pedał sprzęgła. A to co latało to zamek tylnej klapy, powodował, że była ona zamknięta na 99% a 1% powodował hałas, tez wymienią.

Także udało się.
Pozdrawiam i dzięki za motywacje :)

kosmos2011:

--- Cytat: "maciekkov" ---Stwierdzili że to łożysko oporowe sprzęgła, dlatego mi drga pedał sprzęgła.
--- Koniec cytatu ---


Dziwne bo jeśli masz VGT to łożysko ma sterowanie hydrauliczne nie ma tam klasycznej łapy.

maciekkov:
Jestem już po naprawie,
Nie jestem pewny ale prawdopodobnie  z tego co się dowiedziałem jest coś w rodzaju cichej akcji serwisowej, sporo osób w najnowszych modelach I40 wymiania jakiś prostokątny moduł znajdujący się gdzies w skrzyni czy w sprzęgle. ( nie wiem co to jest bo gadałem po angielsku  i gość (kierownik serwisu) nie za bardzo był w stanie mi to wytłumaczyć a wspomniał to jako potencjalny element do wymiany gdyż już kilku klientów zgłaszało problem z wpadającym pedałem sprzęgła a i sama headkłater też im o tym mówiła :)
 Ja oczywiście mam inny problem ale próbowali to pod to podciągnąć.

A jeśli chodzi o mnie to wymienili mi chyba to łożysko ale po kilku dniach już w pewnym stopniu problem powrócił, i jest pewny dyskomfort podczas jazdy. Delikatne wibracje na kierownicy, dźwigni zmiany biegów czy pedale gazu (minimalne ale czuć, że są przenoszone z jakiegoś innego elementu.)
 Nie mówiąc o wibracjach na pedale sprzęgła przy zmianie biegów. Może to będzie docisk.


A  w klapie nie był to zamek a zbyt słabo dokręcone plastiki tylnej klapy. Masakra.

umówię się na serwis pod koniec marca, dam znac co z tego wszystkiego wyszło.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej