Forum > i40 VF
[i40 VF] Spalanie, Czujnik deszczu, Start-Stop, Ciężko wcho
Denny4:
Z tym Auto STOP jest tak:
Guzik z literką A w kółeczku po lewej stronie kierownicy obok regulacji podświetlenia zegarów.
Posiada kontrolkę pomarańczową.
Jeżeli kontrolka się świeci to system jest dezaktywowany, jeżeli nie to system działa.
Teraz żeby podczas jazdy bajer wyłączał nam silnik musi być spełnione szereg warunków.
Po zatrzymaniu się należy wrzucić na luz i zwolnić pedał sprzęgła przy czym samochód nie może się poruszać. Zapala śię nam zielona kontrolka A na zegarach i odlicza nam czas wyłączenia. Przy wciśnięciu sprzęgła silnik sam odpala zanim zdążymy zapiąć bieg i w drogę.
Następna aktywacja systemu nastąpi tylko wtedy gdy po ostatnim zatrzymaniu przekroczyliśmy min. 10km/h
To podstawowe warunki jest jeszcze szereg innych. System podobnie jak w tempomacie nie uaktywni się jak nie użyjemy hamulca roboczego minimum raz po uruchomieniu pojazdu. Bada stan naładowania akumulatora i nie uaktywni się jak ma za niskie napięcie (niedoładowany akumulator lub w Twoim przypadku może być PODMIENIONY na słabszy). Włączona klimatyzacja lub odparowywanie przedniej szyby też ma wpływ. Tak samo jak temperatura oleju aby nie zatrzeć turbosprężarki. Lub kiedy DPF jest w trakcie dopalania. Albo silnik nie osiągnął optymalnej temperatury pracy co może utrudniać rozruch.
Niestety taki jest ten bajer.
W moim hultaju nie mam tego "badziewia" ale w C-maxie już tak i odruchowo jak po pasy sięgam do przycisku OFF tego wynalazku.
Jeżdząc przez miasto tą samą trasą potrafi jednego dnia wogóle się nie włączyć, a drugiego 10 razy wyłączy silnik. Czemu ???? Nie mam pojęcia, żyje własnym życiem.
koliber23:
Teraz rozumiem dziękuję bardzo za pomoc może faktycznie wina jest po stronie akumulatora bo czasami wyskoczy komunikat związany z aku....
[ Dodano: 2016-01-26, 14:15 ]
Jeszcze jedno pytanie czy istnieje wgranie softu lub innego oprogramowania które zmieni mi spalanie z glonów na L?? Bo brak wersji Km na l u mnie w aucie czy da radę w serwisie to zrobić ewentualnie jakie są koszty
Rudolf:
4 i czemu 1 bieg tak ciężko wchodzi za pierwszym razem potem juz lepiej ale jak za chwile znowu stane to znowu ciezko wchodzi za pierwszym razem zawsze podczas postoju jedyna za pierwszym razem wchodzi bardzo ciężko...
Witam , mam dokładnie tak samo ( benzyna 2,0 2014 ) ... W serwisie mają na ten temat inne zdanie :shock: :shock: :shock:
Nie wiem ,czy iść z serwisem na udry, czy machnąć ręką i liczyć,że się uspokoi ....
Michaello84:
funkcja start/stop przy aucie z turbiną to najgłupsze co może być... turbina jest chłodzona olejem, w momencie wyłączenia silnika nie ma obiegu oleju, a turbina która schładza się samym powietrzem, z czasem będzie miała krzywe łopatki na wirniku. Więc proponuję tego w CRDi nawet nie włączać...
Natomiast AutoSTOP (ktoś wyżej wspomniał o takiej funkcji) to chyba bardziej jest Auto HOLD i jest to system wspomagania ruszania pod górę. Ale mogę się mylić.
mati83:
Odgrzebię...
Jeżeli chodzi o system Start-Stop to u mnie właśnie też nie działa i zdaje się wiem co jest tego przyczyną. Mam aku z prądem rozruchowym 608 A, a na teście aku wyszło mi, że ładuję się do 486A. Stąd pytanie czy, jak i jakim prostownikiem mogę doładować akumulator AGM?
Nawigacja
[#] Następna strona