Forum > i30 GD

[i30 GD] Jaki czynnik chłodniczy?

<< < (3/6) > >>

AndrzejK:
Też mam z maja 2012r ( wer. Confort )ale już jest z nowym czynnikiem R-1234yf.

Adrian300v:
To inaczej zapytam, jakiego koloru macie korki do nabijania klimatyzacji? Ja mam zielony i niebieski, w aso powiedzieli mi że mam r134a i że nowy środek chłodniczy ma korki szare na takiej opasce samo trzymającej "chodzi o taka opaskę która trzyma na przykład pokrywkę od płynu spryskiwaczy"Mam nadzieje że zrozumielicie :-)  Głupotę zrobiłem, bo jak miałem tą naklejkę to nigdy na nią szczegółowo nie zwróciłem uwagi.

[ Dodano: 2016-03-25, 16:25 ]
Przepraszam za błąd, spojrzałem na sprężarke i tam pisze r1234yf. Tylko dlaczego mi powiedzieli że mam r134a? Dziwne..

Krzysiek:
Ostatnio byłem na warsztacie spytać się o klimę,mówili że nic nie trzeba zmieniać bo wszystko jest to samo,tylko pozbyć się nowego czynnika i nabić starym,ale mają jeszcze popytać dla pewności.

piwi:

--- Cytat: "Adrian300v" ---To inaczej zapytam, jakiego koloru macie korki do nabijania klimatyzacji? Ja mam zielony i niebieski, w aso powiedzieli mi że mam r134a i że nowy środek chłodniczy ma korki szare na takiej opasce samo trzymającej "chodzi o taka opaskę która trzyma na przykład pokrywkę od płynu spryskiwaczy"Mam nadzieje że zrozumielicie :-)  Głupotę zrobiłem, bo jak miałem tą naklejkę to nigdy na nią szczegółowo nie zwróciłem uwagi.

[ Dodano: 2016-03-25, 16:25 ]
Przepraszam za błąd, spojrzałem na sprężarke i tam pisze r1234yf. Tylko dlaczego mi powiedzieli że mam r134a? Dziwne..
--- Koniec cytatu ---

Na mojej sprężarce jest napisane r134a i r1234yf, to znaczy że sama sprężarka obsługuje oba czynniki. Problem jest tutaj w złączkach, które przy r1234yf są niestety inne. Ja mam obie szare złączki. Możliwe że Ty mając auto ledwie o miesiąc młodsze masz jeszcze r134a... podjedź sobie do dowolnego serwisu gdzie napełniają klimę r134a, jeśli podłączą się pod instalację to znaczy że masz r134a i jesteś szczęściarzem :) przy r1234yf są zupełnie inne złączki, tzn maszyna do napełniania r134a nie wepnie się w układ r1234yf i jest to logicznie wytłumaczalne, oba te czynniki bowiem nie mogą być pod żadnym pozorem mieszane.

kosmos2011:
Prawdopodobnie można rozpoznać jaki czynnik jest w układzie po rodzaju zaworków serwisowych.

R134a numer 97812-22301 (taki był montowany przez cały okres w modelu FD)

R1234yf numer 97812-2L000

Można to sprawdzić po vin tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/

Dochodząc do tego miejsca i klikając na element na rysunku o numerze 97812B

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D

[ Dodano: 2016-03-28, 23:22 ]

Jednak powyższa zasada nie potwierdza się w GD po 2012 także montowano dwa rodzaje zaworków, a przecież czynnik R1234yf był już we wszystkich egzemplarzach.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej