Forum > i30 FD

[i30 FD] Jaki akumulator wybrać

<< < (5/10) > >>

Złośnik:
No to by wszedł ten 64Ah. On ma na długość 242mm.
Więc wiesz, że wejdzie 64Ah i będzie na 100% ładowany poprawnie o ile w aucie masz 90A alternator.

GRZECH:
Zgadza się.
Dzięki.

Paweł Szymański:
Cześć
Podepnę się do tematu jednak moje pytanie brzmi:
Jaki były fabrycznie montowane akumulatory do 1.6CRDi (2008)
Chodzi mi o pojemność i prąd rozruchu. Coś mi się wydaje że poprzedni właściciel nie zwrócił uwagi że to diesel i włożył zbyt małą baterię.

Jeśli ktoś poda wymiary fabrycznego aku  byłoby już całkiem super.

(wg. VIN [3711B3] BATTERY CAPACITY - 80AH (20HR)  )

Z góry dziękuję.

adrianc90:
Po VINie podaje ci 80ah w 1.6 crdi??

U mnie był 68ah 600cca, czyli na europejskie warunki 68ah 550a.

Wymiarów niestety nie znam.

tork:
Kupiłem używanego i30, zapowiadają niskie temperatury, więc postanowiłem dokładniej przyjrzeć się akumulatorowi.

Po "rozkodowaniu" VIN-u mam informację

--- Cytuj ---3711C1    BATTERY CAPACITY AGM TYPE - 60AH (20HR)
--- Koniec cytatu ---


Na akumulatorze który mam, bez zdejmowania "koszulki" mam tylko naklejkę:

--- Cytuj ---Layout (0)
Max. weight 15,2kg
DSTU GOST 959:2006, EN 50342
MADE IN UKRAINE
60 Ah 100 min 480 A (EN)
--- Koniec cytatu ---

po uchyleniu koszulki wydaje mi się że widzę napis "specbat" - to by wskazywało na nasze lokalne badziewie (samochód z Niemiec).

Coś takiego było fabrycznie montowane do samochodów z ISG czy sprzedawca wstawił cokolwiek na sztukę? Zastawiam się na ile bezpieczne jest tego dalsze używanie przy wszystkich ostrzeżeniach w instrukcji dot. AGM.

Kupiłem używanego i30, zapowiadają niskie temperatury, więc postanowiłem dokładniej przyjrzeć się akumulatorowi.

Po "rozkodowaniu" VIN-u mam informację

--- Cytuj ---3711C1    BATTERY CAPACITY AGM TYPE - 60AH (20HR)
--- Koniec cytatu ---


Na akumulatorze który mam, bez zdejmowania "koszulki" mam tylko naklejkę:

--- Cytuj ---Layout (0)
Max. weight 15,2kg
DSTU GOST 959:2006, EN 50342
MADE IN UKRAINE
60 Ah 100 min 480 A (EN)
--- Koniec cytatu ---

po uchyleniu koszulki wydaje mi się że widzę napis "specbat" - to by wskazywało na nasze lokalne badziewie (samochód z Niemiec).

Coś takiego było fabrycznie montowane do samochodów z ISG czy sprzedawca wstawił cokolwiek na sztukę? Zastawiam się na ile bezpieczne jest tego dalsze używanie przy wszystkich ostrzeżeniach w instrukcji dot. AGM.

Edycja -- 2017-01-07
Odpowiem sobie sam, to tylko gdybanie, bo znalezienie informacji podanej na tacy jest dość trudne.
1) oczywisty skutek bardzo szybkie zużycie akumulatora przez częste rozruchy i zasilanie urządzeń w trakcie postojów (można uniknąć wyłączając ISG)
2) mniej oczywisty skutek - akumulatory AGM mają wyższe napięcie ładowania, przy wzroście temperatury otoczenia będę stale przeładowywał zwykły akumulator doprowadzając do odgazowania (w teorii można dolewać wodę destylowaną jeśli są jeszcze dostępne korki, ale to nie te czasy), właściwie to pewnie już to robię przy dłuższych trasach
3) skutek dla samochodu - w pewnych przypadkach podobno mogą wyskoczyć jakieś błędy z battery sensora które później trzeba będzie skasować

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej