Autor Wątek: [Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.  (Przeczytany 41126 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Luty 2012, 22:19:57 »
2 mimośrody.

Tylko na tylnych wahaczach poprzecznych. Demontaż tylko na podniesionym aucie podpartym za progi. Inaczej po odkręceniu wahaczy koła się rozjadą i możesz już tego nie wyprostować :mrgreen:

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Luty 2012, 22:36:22 »
Dzięki. Już dużo wiem - czyli sama operacja wymiany nie powinna mi nastręczyć problemów - nawet jeśli będzie trzeba ciąć śruby flexem - belki też nie szkoda bo pójdzie na złom - za taką dziurą przeglądu mi nie przejdzie niestety :(

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Luty 2012, 22:21:31 »
Jakich wymiarów są śruby mocujące belkę do podwozia ? Te 4 szt - nie są to czasem M14 ?
Tak samo mimośrodowe - jaki mają wymiar ? Chcę przygotować porządne klucze nasadowe i porządną grzechotkę.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #18 dnia: 24 Luty 2012, 09:22:29 »
Ty nie chcesz wymiarów śrub tylko rozmiary nasadek ;-)
Nie pamiętam dokładnie ale było 17mm albo 19 mm. NA mimośrody na pewno 19mm. Opróch nasadek potrzebujesz jeszcze oczkowy 19mm do mimośrodów i pozostałych śrub wahaczy. Aha i musisz zdjąć gumę z wydechu - wieszak na belce.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Luty 2012, 14:05:56 »
Dzięki wielkie - może operacja niezbyt trudna ale zrobię fotorelację.

//Dodano: 25.02.2012 13:02//
Zapytałem czosnka z Serwisu Hyundaia o części i cenę - zamówiłem ale czosnek mówi że tych śrub tu jest tyle że masakra - twierdzi, że śruby mimośrodowe belki nie mają nakrętek tylko wchodzą w gwint belki ???????? I, że śruby mimośrodowe są dwie ale jest tu jeszcze 4 inne i jeszcze jakieś dwie.
Dziwne - bo dla mnie sprawa jest prosta - dwie śruby mimośrodowe które mocują wahacze tylne poprzeczne do belki i do tego nakrętki dwie. Tak samo z drugiej strony dwie śruby mocujące przednie wahacze poprzeczne do belki z dwiema nakrętkami i wsio. Czy ktoś tu widzi coś więcej ??? Bo ja nie.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Luty 2012, 10:18:13 »
Ten rysunek jest odwrócony. Tył auta jest po prawej stronie. Śruby, które potrzebujesz to 55230B. Pozostałe  pasują M12x80, a najlepiej M12x70. Kup twardość 8.8 lub 10.9. W belce nie ma żadnych gwintów.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Luty 2012, 20:51:24 »
No 2szt 55230 i 2x mimośrody 55117. Kazałem gościowi żeby mi przygotował wszystkie śruby którymi mocuję zawieszenie do belki.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Luty 2012, 09:18:46 »
55230 to są mimośrody. Reszta to zwykłe śruby. Szkoda przepłacać.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Marzec 2012, 15:36:10 »
Zeźliła mnie belka dzisiaj bo odkręcam śruby belki - poszły :)
Odkręcam śruby wahaczy poprzecznych - poszły - opornie ale poszły, ale odkręcam mimośrody, nakrętki poszły, wszystko ekstra ale śruba nie chce wyleźdź, kręcę nią to kręci się cała tuleja w wahaczu. Co tu zrobić ??? Co ciąć i jak wyjąć ją z tej tulei bo zapewne w niej się zapiekła i to dlatego :( Mam belkę i nowe śruby. Ale zaraz mnie trafi jeśli nowe wahacze będę musiał kupować :(

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Marzec 2012, 09:53:57 »
To jest największy problem. Trzeba ciąć śrubę pomiędzy belką,a wahaczem. Dwa cięcia dla każdej śruby. Ja musiałem ciąć wszystkie śruby wahaczy więc i tak masz lekko.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Marzec 2012, 17:13:03 »
Podsumujmy.
Belka - 700zł.
Gumy wahaczy - 25-30zł
Śruby belki - 50zł
Zaślepki - 2szt 6zł
Wymiana belki - 200-250zł

Przyjemność wymiany belki kosztuje leciutko ponad 1000zł.
Masakra. Poprostu masakra. Nie dodam nawet kosztu przeglądu oraz ustawienia geometrii bo to kolejne ponad 2 stówki.
Sporo kosztuje mnie ta moja kolejna kobieta. Żeby tylko była dalej tak dobra dla mnie jak ja jestem dla niej bo ta pierwsza nie jest taka dobra :) hehe.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #26 dnia: 12 Marzec 2012, 17:10:09 »
Oto elementy do wymiany:

Tylna belka nr katalogowy - 62610-29010:


Śruby mimośrodowe belki mocowania wahaczy poprzecznych tylnych - do regulacji kąta pochylenia koła:




Śruby mocujące wahacze tylnej belki z przodu belki z nakrętkami:




Mocowanie śrub w belce:



Co do wymiany:
Po zdjęciu zaślepek plastikowych prostokątnych w belce od spodu zakrywających otwory gdzie znajdują się nakrętki śrub belki, odkręcamy nakrętki M17 i zdejmujemy wszystkie podkładki. Podnosimy tył auta i najlepiej - stawiamy na podpórkach. Teraz trzeba odkręcić śruby a dokładniej wyjąć z oczka tuleii wahacza i oczek belki. To oczywiście się nie uda :( O ile śruby przednich whaczy belki wyszły z większym trudem ale wyszły - odkręcane za pomocą tytanowej grzechotki i półtorametrowej przedłużki w postaci lagi :) Oczywiście poszły trzy nasadki M17 przy tej operacji ale się odkręciły. Natomiast co do śrub mimośrodowych. Nakrętki odkręcone ale miejsca w otworach belki nie ma na tyle by wybić śruby z belki za pomocą młotka a kręcąc nimi kręcą się też całe tuleje gumowe w uszach wahaczy. Z racji tego że nie miałem przy sobie kątówki gdzie podłączyć zaprzestałem. Oddałem do mechanika - trzeba było uciąć śruby pomiędzy uszami belki a wahaczem. Potem wyprasować stare tuleje i wprasować nowe. Skoro operacja była tak rozległa - zdecydowałem się na wymianę wszystkich tulei - no i oczywiście wszystkich śrub bo się zapiekły w tulejach. Śruby mocujące belkę do podwozia auta - hmm - o dziwo łatwo się odkręciły - więc tu nie było problemu żadnego. Po całej operacji trzeba zrobić geometrię z tyłu auta bo - napewno - będzie ściągać i ścinać opony z tyłu.

Robota u P. Darka Miśka - 250zł za wymianę.

Pozdrawiam.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #27 dnia: 13 Marzec 2012, 09:51:42 »
Cytat: "Złośnik"
Śruby mimośrodowe belki mocowania wahaczy poprzecznych tylnych - do regulacji kąta pochylenia koła:

W naszych autach nie ma regulacji kąta pochylenia!
Jest tylko regulacja zbieżności.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #28 dnia: 13 Marzec 2012, 10:49:44 »
Serio nie ma regulacji pochylenia koła ? Ani z tyłu ani z przodu ??? Odpisz a powiem o co chodzi i będzie to informacja ostrzegawcza dla wszystkich posiadaczy aut z tej serii i roczników.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana belki tylnej - porady.
« Odpowiedź #29 dnia: 13 Marzec 2012, 16:23:24 »
Nie ma regulacji pochylenia koła z tyłu.
Co do przodu to niektórzy forumowicze za regulację uważają dwie śruby łączące zwrotnicę z amortyzatorem. Luz tak jest taki, że może uda się wywalczyć 1st ale regulacją tego nazwać nie można.
Programy typu autodata podają jakieś wartości ale co z tego skoro fizycznie nie ma na czym przeprowadzić regulacji. Myślę, że są to dane dla składających auto po dzwonie.
Cytat: "Złośnik"
będzie to informacja ostrzegawcza dla wszystkich posiadaczy aut z tej serii i roczników.

To nie chodzi tylko o te roczniki. To samo ma Pony/Scoupe (chociaż to można więcej wywalczyć na mocowaniu sworznia do wahacza - może ze 2st). nie wiem jak inne modele.
Cytat: "Złośnik"
Odpisz a powiem o co chodzi

Domyślam się, że zapłaciłeś za całą geometrię. Różne warsztaty różnie to nazywają. Zazwyczaj w cennikach jest: zbieżność przód lub cała geometria.
W naszych autach można jedynie regulować zbieżność przód + zbieżność tył.