Forum > Matrix / ix20

[ix20] Klocki i tarcze hamulcowe

<< < (3/5) > >>

Milionik:
Sprostuje te wasze równomierne rozdziały hamowania... Jeśli hamujesz cały ciężar samochodu chce dalej posuwać sie do przodu ( czyli w kierunku jazdy ) co znaczy że cały ciężar auta leci na przednie hamulce a tylna oś zostaje odciążona... nawet czuć jak przysiada przód podczas hamowania dlatego moim zdaniem na przód  trzeba mieć lepsze hamulce... A wogóle to dlaczego z przodu montuje się większe tarcze i klocki?
 I odpowiadam na pytanie ja miałem akcje naprawczą na zaciski bo zablokowały się podczas jazdy...

endriu:
Klocki wymienione jak się okazało Milionik ma racje bo wymieniony tylko przód tył ma jeszcze połowę więc nie wiem jak to jest z tym rozkładem równego hamowania .

Dider:
nie ma czegoś takiego jak rozkład równego hamowania. Jest rozkład siły hamowani. To co Milionik napisał.  Jak by siła przyłożona do kół przednich i tylnych  była taka sama- równa,  to przy hamowaniu - nawet lekkim tylne koła by się blokowały a przy gwałtownym hamowaniu mogło by dojść do wypadku, bo tył auta najnormalniej w świecie uciekł by gdzieś  na prawo lub lewo powodując niekontrolowany poślizg.  Dlatego tylne hamulce są słabsze i wolniej/mniej się zużywają. Nawet w sporcie motorowym tylne hamulce nie hamują s taką samą siłą jak przednie,  ale już jest to w innych proprcjach bo nawet przód 60%-40% tył,  gdzie w cywilnych autach przód 85-90% a tył 15-10%. Rozdziałem tej siły steruje komputer w połączeniu z ABS i ESP czy inną kontrolą. trakcji,  tak aby nie doprowadzać  do blokowania kół.

Milionik:
No właśnie do tego dążyłem że tylnie hamulce są słabsze... ;)

Maolma:

--- Cytat: "rekin323i" ---

Dodano: 2016-04-08, 14:24
Witajcie po przerwie  :-)

Jestem po wymianie przy przebiegu 38tkm/3,5roku klocki + tarcze tył na TEXTAR-a osobiście polecam zestaw, ( z dość prozaicznej przyczyny auto w okresie zimowym robi 700-1400km i miałem dość mocne wżery rdzy na tarczach nić nie pomogło ostre hamowanie lub przetaczanie.


--- Koniec cytatu ---
Witaj Rekinie po dłuuugiej przerwie, miło Cię przeczytać :-) . dziś byłam w serwisie ( w tym, którym kiedyś spotkaliśmy się, może pamiętasz) na wymianie bucików. Powiedzieli, że klocków tylnych zostało 1/3 i za parę tysięcy musze je wymienić. Koszt pary 320, jak dojdą zaciski, to jakieś 400. Prawdopodobnie tarcze też do wymiany 2x 300 PLN. To razem 1000 PLN. Nie sądzisz, że to dużo jak na sam tył??. Ile płaciłeś za swoje?
Pozdrawiam serdecznie

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej