Forum > Lantra
Silniczek krokowy- lantra j-1 4gdj (starszy typ)
Grzesik1:
Panowie, tak jak pisałem już wcześniej gdzieś na forum, umarł mi silniczek krokowy.
Myślę sobie rozkręcę gada poruszam skręce może zagada...
Okazało się ze sam silniczek (u mnie steruje przepustnicą mechanicznie- starszy typ)jest sprawny tzn po rozłożeniu i złożeniu i podłączeniu dał znak życia(schował czpień).
legenda:
Zielony: Ten element chcę sprawdzić (podłączona do niego jest wtyczka 5 przewodowa, gdy odkręce ten element od całego mechanizmu, wtedy silniczek rusza[ten czerwony się kręci])
Czerwony: silniczek (do niego podłączona jest wtyczka 2 przewodowa- u mnie działa)
Żółty: czpień
sprawa wygląda tak, podłaczam skręcony mechanizm silniczka (2 wtyczki jedna dwu przewodowa która napędza silniczek a druga5 przewodowa która wg mnie steruje silniczkiem )silniczek nie reaguje ale gdy odkręce to ustrojstwo na 5 przewodów ics? wtedy silniczek zaczyna chodzić tzn kręci się w jednym kierunku.
Wiem, troszkę chaotycznie, ale ci którzy widzieli taki silniczek z pewnością bedą wiedzieli o czym piszę.
TERAZ PYTANIE!:
Jak sprawdzić ten sterownik na 5 przewodów, w manualu znalazlem zdjęcie całego silniczka ale nic nie piszą jak sprawdzać poszczególne elementy
Tomasz1023:
to zielone w kółku to tps -czujnik połozenia przepustnicy!Opis był na webtech jak sprawdzic chyba
kuris:
Tomasz właśnie śledzę ten temat bo też mam taki krokowiec ale to nie jest czujnik przepustnicy ponieważ czujnik przepustnicy w naszym modelu jest na trzy kabelki i jest przykręcony bezpośrednio do przepustnicy.
Grzesik1:
tak tps jest z przodu, ten element o który mi chodzi jest z tyłu, między kolektorem powietrza a scianką grodziową silnika. TPS jest widoczny po otwarciu maski jest nad listwą wtryskową.
mihu_24:
--- Cytat: "grzesik1" ---Żółty: czpień
--- Koniec cytatu ---
Trzpień.
Nawigacja
[#] Następna strona