Autor Wątek: Silniczek krokowy- lantra j-1 4gdj (starszy typ)  (Przeczytany 2196 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grzesik1

  • Gość
Silniczek krokowy- lantra j-1 4gdj (starszy typ)
« dnia: 17 Sierpień 2008, 14:51:02 »
Panowie, tak jak pisałem już wcześniej gdzieś na forum, umarł mi silniczek krokowy.

Myślę sobie rozkręcę gada poruszam skręce może zagada...
Okazało się ze sam silniczek (u mnie steruje przepustnicą mechanicznie- starszy typ)jest sprawny tzn po rozłożeniu i złożeniu i podłączeniu dał znak życia(schował czpień).



legenda:
Zielony: Ten element chcę sprawdzić (podłączona do niego jest wtyczka 5 przewodowa, gdy odkręce ten element od całego mechanizmu, wtedy silniczek rusza[ten czerwony się kręci])

Czerwony: silniczek (do niego podłączona jest wtyczka 2 przewodowa- u mnie działa)

Żółty: czpień



sprawa wygląda tak, podłaczam skręcony mechanizm silniczka (2 wtyczki jedna dwu przewodowa która napędza silniczek a druga5 przewodowa która wg mnie steruje silniczkiem )silniczek nie reaguje ale gdy odkręce to ustrojstwo na 5 przewodów ics? wtedy silniczek zaczyna chodzić tzn kręci się w jednym kierunku.

Wiem, troszkę chaotycznie, ale ci którzy widzieli taki silniczek z pewnością bedą wiedzieli o czym piszę.

TERAZ PYTANIE!:


Jak sprawdzić ten sterownik na 5 przewodów, w manualu znalazlem zdjęcie całego silniczka ale nic nie piszą jak sprawdzać poszczególne elementy


Tomasz1023

  • Gość
Silniczek krokowy- lantra j-1 4gdj (starszy typ)
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Sierpień 2008, 21:15:14 »
to zielone w kółku to tps -czujnik połozenia przepustnicy!Opis był na webtech jak sprawdzic chyba

kuris

  • Gość
Silniczek krokowy- lantra j-1 4gdj (starszy typ)
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Sierpień 2008, 21:27:03 »
Tomasz właśnie śledzę ten temat bo też mam taki krokowiec ale to nie jest czujnik przepustnicy ponieważ czujnik przepustnicy w naszym modelu jest na trzy kabelki i jest przykręcony bezpośrednio do przepustnicy.

Grzesik1

  • Gość
Silniczek krokowy- lantra j-1 4gdj (starszy typ)
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Sierpień 2008, 21:46:30 »
tak tps jest z przodu, ten element o który mi chodzi jest z tyłu, między kolektorem powietrza a scianką grodziową silnika. TPS jest widoczny po otwarciu maski jest nad listwą wtryskową.

mihu_24

  • Gość
Silniczek krokowy- lantra j-1 4gdj (starszy typ)
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Sierpień 2008, 02:28:52 »
Cytat: "grzesik1"
Żółty: czpień

Trzpień.

Grzesik1

  • Gość
Silniczek krokowy- lantra j-1 4gdj (starszy typ)
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Sierpień 2008, 15:59:27 »
Cytat: "mihu_24"
grzesik1 napisał/a:
Żółty: czpień

Trzpień.


 :oops:

mihu_24

  • Gość
Silniczek krokowy- lantra j-1 4gdj (starszy typ)
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Sierpień 2008, 02:03:11 »
Cytat: "grzesik1"
Cytat: "mihu_24"
grzesik1 napisał/a:
Żółty: czpień

Trzpień.


 :oops:


No jusz topsze... :->

TA

  • Gość
Silniczek krokowy- lantra j-1 4gdj (starszy typ)
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Maj 2009, 17:18:35 »

daroreczek

  • Gość
Silniczek krokowy- lantra j-1 4gdj (starszy typ)
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Maj 2009, 01:37:57 »
panowie a do czego dokładnie służy TPS bo od niego idą trzy kabelki i wczoraj zajrzałem i jeden z nich tzn taki żółty sie wyrwał z pewnej wiązki kabli które idą w okolice od kolektora ssącego aż do prawej strony do końca i tam własnie znjduje się ta wiązka kabli dodam , że auto pracuje normalnie