Autor Wątek: [Santa Fe SM] Remont silnika - G4JSG 2.4 16V +LPG 4WD  (Przeczytany 7235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Venlabax

  • Gość
[Santa Fe SM] Remont silnika - G4JSG 2.4 16V +LPG 4WD
« dnia: 06 Listopad 2015, 12:47:04 »
Witam Serdecznie!

Chcę dokonać remontu silnika, który ma polegać na wymianie wszystkich uszczelek silnika, tłoków oraz pierścieni. Problem polega jednak na tym, iż nigdzie nie mogę dostać tych wszystkich podzespołów. Znalazłem na amazonie i na ebayu świetny "zestaw naprawczy" ale cena wysyłki jest zaporowa (630zł).

http://www.amazon.com/gp/product/B014VNZMRW?qid=1446806387&ref_=nav_ya_signin&s=automotive&sr=1-2&vehicle=2003-3-26-------------0&ymm=2003%3Ahyundai%3Asanta%20fe  

Czy w Polsce w ogóle można coś takiego dostać lub czy można to wszystko gdzieś skompletować? Sprawdzałem na iparts, intercars i w innych hurtowniach ale nigdzie nie ma części...

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!


Venlabax

  • Gość
[Santa Fe SM] Remont silnika - G4JSG 2.4 16V +LPG 4WD
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Listopad 2015, 22:40:46 »
Dzięki serdeczne za odpowiedź! Tak, tłoki i pierścienie nominalne. Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję.

[ Dodano: 2015-11-07, 23:22 ]
Tak się zastanawiam, czy zrobić może rzeczywiście od razu szlif i kupić większe tłoki? A czy na stronie tego koreańskiego sklepu można również zakupić większe tłoki i pierścienie?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Remont silnika - G4JSG 2.4 16V +LPG 4WD
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Listopad 2015, 21:24:09 »
Numer oryginalnych nominalnych tłoków 23410-38290

Numer oryginalnych nominalnych pierścieni 23040-38200 lub 23040-38212.

Według tych numerów w necie odszukaj odpowiednie miejsce do zakupu.

Co do szlifu najpierw trzeba pomierzyć i wtedy podjąć decyzję.

[ Dodano: 2015-11-09, 21:32 ]

Jak teraz popatrzyłem to w odróżnieniu silnika 2,0 nie było nadmiarowych tłoków i pierścieni dziwne.

Venlabax

  • Gość
[Santa Fe SM] Remont silnika - G4JSG 2.4 16V +LPG 4WD
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Listopad 2015, 17:29:51 »
Witam ponownie,

Czy mógłby Pan zerknąć na ten link z Amazonu? Gdyż tam można zakupić tłoki o rozmiar jak i o dwa rozmiary większe wraz z całym kompletem innych pasujących podzespołów, pytanie nasuwa mi się tylko jedno, czy wspomniany zestaw będzie pasować do europejskiego Santa Fe, czy w ogóle istnieją jakieś różnice konstrukcyjne?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Remont silnika - G4JSG 2.4 16V +LPG 4WD
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Listopad 2015, 18:08:21 »
Wszystko będzie pasować nie było różnic między USA, a UE.

Venlabax

  • Gość
[Santa Fe SM] Remont silnika - G4JSG 2.4 16V +LPG 4WD
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Listopad 2015, 18:25:07 »
Świetnie!

Mam jeszcze pytanie, otóż jest dostępny rozmiar powiększony dla pierścieni i tłoków .50mm = 0.20'' o ile się nie mylę są to tłoki o dwa rozmiary większe niż nominalne, ale szlif głowicy chyba przy tym rozmiarze nie będzie większym problemem?
Nie rozumiem tylko dlaczego są również dostępne nominalne i powiększone panewki oraz łożysko główne? Wydaje mi się, że w moim przypadku powinienem zamówić tylko powiększone pierścienie oraz tłoki, a resztę o wielkości nominalnej, czy może jestem w błędzie? Dodam, że silnik jeszcze nigdy nie był remontowany.

Ps. Za te porady chyba będę winny Panu co najmniej piwo :)

piotrc5

  • Gość
[Santa Fe SM] Remont silnika - G4JSG 2.4 16V +LPG 4WD
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopad 2015, 18:52:13 »
Witam. Kolego Venlabax spytam tak z ciekawości ponieważ przygotowuję się do zakupu santa fe 2.4 benz co jest powodem wymiany tych wszystkich uszczelnień? Czy silnik wymaga już remontu, czy przeciekał olej w kilku miejscach? Jaki masz przebieg na tym silniku? A moze jest zupełnie inna przyczyna tak poważnego zabiegu..
Dzięki i pozdro.

Venlabax

  • Gość
[Santa Fe SM] Remont silnika - G4JSG 2.4 16V +LPG 4WD
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Listopad 2015, 21:36:24 »
Szykuję samochód dla ojca, który nie uznaje komputerów i zaawansowanej elektroniki, a chcę, żeby mu długo pojeździł, planuję również konserwację :) Ogólnie samochód wart polecenia chociaż jakbym kupował drugi raz to brałbym silnik 2.7. Dla porównania 2.4 Santa Fe rozpędza się podobnie jak Astra II 2.0 DTI czyli nie jest źle, ale poszaleć się nie da ;)

piotrc5

  • Gość
[Santa Fe SM] Remont silnika - G4JSG 2.4 16V +LPG 4WD
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Listopad 2015, 21:42:58 »
Dzięki za odp. Jest taki portal motoryzacyjny "autocentrum" Jak wejdziesz w "opinie użytkowników" potem wybierzesz santa fe I to ukaże się najdłuższa opinia gdzie gościu opisuje swoje przygody z silnikiem 2.7. Istny koszmar!!! Wymienił trzy silniki gdzie każdy z nich miał masakryczne usterki tj jakieś zatarte panewki , wały, wychodzące bokiem korbowody itd... Podobno te silniki tak mają i faktycznie sporo na necie o nich jest napisane. Nie boisz sie takiego silnika...?

Goldi_Cz-wa

  • Gość
[Santa Fe SM] Remont silnika - G4JSG 2.4 16V +LPG 4WD
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Listopad 2015, 06:13:53 »
Cytat: "piotrc5"
Witam. Kolego Venlabax spytam tak z ciekawości ponieważ przygotowuję się do zakupu santa fe 2.4 benz co jest powodem wymiany tych wszystkich uszczelnień? Czy silnik wymaga już remontu, czy przeciekał olej w kilku miejscach? Jaki masz przebieg na tym silniku? A moze jest zupełnie inna przyczyna tak poważnego zabiegu..
Dzięki i pozdro.


Kolego szczerze polecam silnik 2.4. Dynamika w zupełności wystarczająca do sprawnego przemieszczania się, optymalna konsumpcja paliwa. Kupiłem niecały rok temu i szczerze powiem że jestem mile zaskoczony jeśli chodzi o koszty utrzymania. Miałem wcześniej E39 i jak patrzę na wydatki jakie czyniłem na to auto to Santa Fe jest wzorem niezawodności  :mrgreen:  Pozdrawiam

Offline Ater

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 54
[Santa Fe SM] Remont silnika - G4JSG 2.4 16V +LPG 4WD
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Listopad 2015, 09:30:40 »
Ja również szczerze polecam ten silnik. Pewnie przeczytałeś mój temat http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7104 w którym opisywałem tragedię w silniku po pęknięciu paska rozrządu, ale chcę jasno przekazać, że nie była to wina silnika tylko UŻYTKOWNIKA, czyli moja.  :-)
Bierz zatem ten silnik w ciemno, bo naprawdę jest warty, ale bezwzględnie wymień rozrząd i koło pasowe wału i będzie ojciec śmigał.
A jeżeli jeszcze zagazujesz ten silnik (ja polecam polską firmę AC system, twórcę komputera STAG-4 Q-BOX PLUS), to będzie ojciec jeździł nie dość że tanio to jeszcze bezawaryjnie.