Forum > Santa Fe (2006-
[Santa Fe CM] P0300 wielokrotne wypadanie zaplonu po wymiani
szyszkin:
Okazało się, że śruby od cewek są zapieczone jak cholera.
Więc póki co zalałem je tylko WD40 i dopiero wieczorem będę miał czas, żeby je spróbować wyjąć.
Sprawdziłem tylko ten interface i się lekko przeraziłem:
VIN samochodu:KM8SG73D27U128752
Producent:Hyundai
ID kalibracji pojazdu:CM7N27*S2WS660AB
Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0302: Cylinder 2 Misfire Detected
Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0151: O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 1)
P0157: O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)
P0301: Cylinder 1 Misfire Detected
P0303: Cylinder 3 Misfire Detected
P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
P0305: Cylinder 5 Misfire Detected
P0306: Cylinder 6 Misfire Detected
Dziennik historii usterek
------------------
ECU informuje, że żadne wcześniejsze kody usterek nie są dostępne
Inne znalezione kody usterek
(być może niepotwierdzone, bieżące lub specyficzne dla producenta)
----------------------------------------------------
P2B03: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie
koniec raportu.
Dajcie znać czy to może być spowodowane tym 2 cylindrem. Czy zaraz się okaże, że wszystko do wymiany.
Wieczorem drugie podejście.
//edit
Ni chu chu. Muszę kupić jakiś lepszy klucz.
//edit 2
Ok z rana skoczyłem po konkretną 10 i udało mi się zamienić.
Potwierdziło się po zamianie wyskoczyło na 4 cylindrze.
Więc dziś jadę po cewkę i wymienię wieczorem.
Niepokoją mnie jednak te inne błędy.
Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0151: O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 1)
P0159: O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 2 Sensor 2)
P0301: Cylinder 1 Misfire Detected
P0302: Cylinder 2 Misfire Detected
P0303: Cylinder 3 Misfire Detected
P0305: Cylinder 5 Misfire Detected
P0306: Cylinder 6 Misfire Detected
Dziennik historii usterek
------------------
ECU informuje, że żadne wcześniejsze kody usterek nie są dostępne
Inne znalezione kody usterek
(być może niepotwierdzone, bieżące lub specyficzne dla producenta)
----------------------------------------------------
P2B01: null
C002F: null
P04E0: null
P0180: Fuel Temperature Sensor A Circuit
B2103: null
B00A1: null
koniec raportu.
O co chodzi z tymi null;ami i Fuel Temperature A Circut ?
kosmos2011:
Jakim programem diagnozowałeś auto?
Te błędy na końcu to mogą być błędy które powstały wcześniej.
szyszkin:
Kupiłem tego Torque pro na androida.
Ogólnie cewkę wymieniłem. Problem zniknął i silniczek znowu pracuje jak trzeba.
Przejechałem około 10km na benzynie. Sprawdziłem błędy i czysto.
Potem 10km na gazie sprawdziłem i czysto. Oby to tylko to.
I jeszcze mam pytanie. Czy dogorywająca cewka może powodować takie objawy jak:
- lekkie falowanie obrotów (tylko na LPG) na jałowym?
- na gazie autko na światłach jakby leciutko się czasem wyrywało (powiązane z falowaniem)?
- lekki zapach LPG spod maski np po zgaszeniu silnika ?
Bo po wymianie jakby ustały te objawy.
Dzięki za pomoc. :)
Nawigacja