Forum > Matrix / ix20

[ix20] Alufelgi do IX20

<< < (4/4)

ph71:

--- Cytat: "larry" ---Powiem tak: auto na 16 lepiej się prowadzi ale komfort gorszy niż na 15
Na lato mam 16 na zimę mam 15 i to chyba dobre rozwiązanie
--- Koniec cytatu ---


Na 16 auto może być równie komfortowe jak na 15 i nadal się lepiej prowadzić, ale wszystko zależy od ciśnienia w oponach.
Dotychczas jeździłem na 16 z ciśnieniem 2,5 (górna granica), nawet przy niepełnym obciążeniu sądząc, że tak jest lepiej dla ekonomii i prowadzenia. Obecnie mam 2,2 (dolna granica) i muszę przyznać, że komfort jest o niebo lepszy (wiadomo) a prowadzenie na tym niewiele straciło. Przynajmniej nie tyle, żeby warto było nadal tak jeździć. Ba, auto teraz toczy się lżej i nieco mniej spala.... Dodatkowo mniej akustycznie uciążliwe jest pogrywanie podszybia na łatanych wielokrotnie asfaltach. Tylko przy weekendowych wyjazdach z całą rodziną (jak minione święta) podnoszę ciśnienie o 0,1 i jest OK.
Jeździłem sporo na 15 i uważam, że pomimo iż opony w tym przypadku są nieco cichsze to prowadzenie bez względu na ciśnienie jest gorsze w zakrętach. Mam 16 cali 6,5J z ET38 zamiast ET45 i zachowanie w zakrętach daje kierującemu poczucie znacznie większej kontroli. Auto prawie się nie przechyla w stosunku do 15. Jak duża jest to różnica to widzę w lusterku wstecznym po wyjściu z łuku, gdzie wiele aut musi go pokonać znacznie wolniej, w tym wiele kompaktów, o większości SUV-ów i vanów, w szczególności francuskich nie wspominając.

kri$:

--- Cytat: ph71 ---
--- Cytat: "larry" ---Powiem tak: auto na 16 lepiej się prowadzi ale komfort gorszy niż na 15
Na lato mam 16 na zimę mam 15 i to chyba dobre rozwiązanie
--- Koniec cytatu ---


Od 3 tygodnie też mam alusy 16" 6,5 et45. Zdecydowanie na plus, auto szczególnie w zakrętach bardziej stabilne. Opony bridgestony. Aktualnie mam napompowane 2,5, spróbuje protestować na mniejszym ciśnieniu, jak zaleca fabryka. Osobiście preferuję większe ciśnienie.
--- Koniec cytatu ---

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej