Forum > Accent

Słabe trzymanie się na drodze i bujanie - Accent '00

<< < (4/6) > >>

Vex:

--- Cytat: "e-gen" ---Accent II ma BEZPIECZNE zawieszenie i fajne dla tych którzy wolą płynąć po nierównościach - należy pamiętać iż jest to lekki rodzinny samochód toczący się przeważnie na kołach 13 cali.
--- Koniec cytatu ---


Nie no... juz bez przesady. Jakie bezpieczne ? Bezpieczne inaczej czy na parkingu ? Nie wiem czy bedzie tak bezpiecznie jak na trasie zrobisz test losia jak Ci cos wyskoczy. Jak gwaltownie skrecisz cala buda tak sie przechyli ze bedzie ciezko juz cokolwiek zrobic o ile nie zalapiesz dacha.



--- Cytuj ---
"Twardość" zawieszenia nie jest jednak wyznacznikiem bezpieczeństwa

--- Koniec cytatu ---


Oczywiscie ze nie, chodzi o caloksztalt. Samochod ma sie sluchac i jezdzic po drodze.


Zreszta... dla jednych moze byc dobre dla innych nie. Nie mniej ja w swoim samochodzie widzialbym inne zawieszenie, bo lubie czuc sie pewnie za kierownica.
Moze wlasciciel watku sie odezwie :)

e-gen:

--- Cytat: "Vex" ---
--- Cytat: "e-gen" ---Accent II ma BEZPIECZNE zawieszenie i fajne dla tych którzy wolą płynąć po nierównościach - należy pamiętać iż jest to lekki rodzinny samochód toczący się przeważnie na kołach 13 cali.
--- Koniec cytatu ---


Nie no... juz bez przesady. Jakie bezpieczne ? Bezpieczne inaczej czy na parkingu ? Nie wiem czy bedzie tak bezpiecznie jak na trasie zrobisz test losia jak Ci cos wyskoczy. Jak gwaltownie skrecisz cala buda tak sie przechyli ze bedzie ciezko juz cokolwiek zrobic o ile nie zalapiesz dacha.

--- Koniec cytatu ---


Rocznie kręcę 30 kkm więc spotykam się z różnymi sytuacjami; i "łosia" w Accencie II nie zaliczam do sytuacji stresowych.

Jeżeli wyznacznikiem bezpieczeństwa zawieszenia ma być "rzucenie psa" na suchym asfalcie dajmy na to przy 100 km/h i nie złapanie dachu to Accent pewnie okazałby się niebezpiecznym autem podobnie jak większość cywilnych aut :o

Codziennie na trasie pokonuję specyficzny łuk, dosyć ciasny i pod górkę, na środkowym odcinku z lekkim obniżeniem.
Jeżdżąc Lantrą (auto raczej miękkie z belką w tylnym zawieszeniu+stabilizator) pewnie czułem się do 110 km/h;
ten sam łuk przejeżdżając Clio II faza 2 1.4 16v (auto twarde z belką w tylnym zawieszeniu + stabilizator poprzeczny, którego BTW Clio z mniejszymi silnikami nie posiadają) dobrze czuję się również do 110 km/h;
Accentem II (auto raczej miękkie z niezależnym tylnym zawieszeniem i kołami - jeszcze - 13') pokonuję ww. bez stresu do 120 km/h.

Nie twierdzę, że Accent II ma super hiper zawieszenie - twierdzę wyłącznie, iż pozwala ono na bezstresowe i komfortowe poruszanie się tym autem dwóm osobom na pokładzie do ~140-150 km/h po standardowej, polskiej szosie. Warunek nr 1: naprawdę sprawne amortyzatory.

Tak, są samochody którymi lepiej mnie się jeździło niż Accentem ]:->

Nie wiem jak prowadzi się Accent I, ale mam nadzieję że kiedyś uda się oba auta porównać - może na zlocie :> :roll:

chris.fm:
Byłem u mechanika(z opini innych bardzo dobty). Po wnikliwych oględzinach stwierdził że do wymiany sa tulejki wachaczy, amortyzatory z tyłu wraz ze sprężynami. okazalo się ze auto ma ślady po haku i z i z tego co widzę ma zajechany bagażnik. poprzedni właściciel prawdopodobnie przewoził ciężkie rzeczy i ciągal przyczepe jakąś. Teraz czekam na części i za 2-3 dni wymiana. potem tylko zbieżnośc i dam znać czy się autku coś polepszyło.
Ps autko ma 150 tys przejechane i amory nigdy nie zmieniane(opinia mechanika). tego gościa -poprz. właściciela powinni ukarać za takie traktowanie tego autka. auto delikatne ale bardzo przyjemne. poprzednio miałem fiata bravo- czytaj rupeć. nigdy więcej fiata. A przyszłościowo Sonatka. Hyundaj górą. pozdro

kml:
chris.fm, nie tylko zbieżnośc ale i GEOMETRIA.

grzechu1984:
Witam .
Sprawa wygląda tak, hultaj przy załodze 5 osób mocno siada, przy większych wybojach coś trze , pewnie opona .
Zastanawiałem się nad założeniem gum usztywniających ( po sztuce na sprężyne )
coś takiego > http://www.moto.allegro.pl/item820419332_gumy_usztywniajace_zawieszenie_najlepsze_gratisy.html
Wiem że to zmienia charakterystyke zawieszenia itp , chodzi mi tylko o to jak to wpływa na jazde samochodem nieobciążonym i obciążonym .
Dodam że hultaj przeszedł tydzień temu przegląd , amory ok ! zawieszenie ok !

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej