Autor Wątek: [Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.  (Przeczytany 9785 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

krisgce

  • Gość
Witam wszystkich, nie było mnie na forum w sumie od jego modernizacji :P
Mam problem mianowicie jadąc autostradą przy prędkości 140 km/h z hakiem zauważyłem w lusterku niebieski dym.
Przy niższych prędkościach problemu nie ma. Co może być przyczyną palenia oleju skoro w tamtym roku wymieniłem pierścienie, upg, uszczelniacze.
Accent x3 1.5 z '97 z przebiegiem 155000.
Dodam, że niestety raz na miesiąc z pół litra oleju muszę dolewać.. więc dziwne bo niebieski dym nie występuje, jedynie w okolicznościach które opisałem na początku postu. Pozdrawiam

MarcinW90

  • Gość
[Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Maj 2012, 23:42:54 »
No to mamy ten sam kolor :-)

NieAmator

  • Gość
[Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Maj 2012, 19:51:52 »
pierścienie albo uszczelniacze zaworowe

krisgce

  • Gość
[Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Maj 2012, 20:31:42 »
Wymieniłem w poście, że wymieniłem i uszczelniacze i pierścienie, ogółem wtedy zalewało strasznie świece i dymił ciągle na niebiesko, a czwarty cylinder cały był w oleju. Po wymianie wymienionych podzespołów problem zniknął, ale pali olej tylko przy wysokich prędkościach.

NieAmator

  • Gość
[Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Maj 2012, 07:25:44 »
większa prędkość większe obroty ktoś spaprał robote albo silnik jest na ,,dotarciu"

Offline accencik

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 359
[Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Czerwiec 2012, 22:24:55 »
a powiedz mi ile wyniósł u Ciebie taki remoncik? Bo u mnie również się takie coś szykuje bo mam taką same objawy jak piszesz a do tego wciąga litry oleju ale przy przebiegu 280 tyś a nie przy takim przebiegu jak u Ciebie.

Kubalessini

  • Gość
[Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Czerwiec 2012, 22:47:59 »
Cytat: "krisgce"
w tamtym roku wymieniłem pierścienie


A tłoki były w dobrym stanie, nie było luzów w rowkach na pierścienie?.I czy jesteś przekonany co do fachowości dokonanej naprawy?

Erebus

  • Gość
[Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Czerwiec 2012, 07:48:36 »
Tutaj masz info o kolorach dymu
Moim zdaniem coś spartolili przy robocie, może jakieś rysy na cylindrach zostały przeoczone ( przy tym silniku i jego cenie nieopłacalna naprawa - taniej wymienić na inny).  U mnie w samochodzie 3 tygodnie temu wymieniane były pierścienie zbierające i uszczelniacze zaworów. Teraz bez względu na prędkość żadnego zużycia oleju  nie ma.

krisgce

  • Gość
[Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Czerwiec 2012, 11:29:25 »
Witam, przyjrzałem się dokładnie tu i tam i przyczyna znikania oleju jest znana i prosta. Moja miska olejowa od spodu jest calutka w oleju więc szykuje się wymiana uszczelki bądź całej miski. Co do dymu, gdy jest zimny silnik i odpalam trochę przydymi i po paru sekundach jest już w porządku. Przez rok od wymiany ani razu nie zauważyłem niebieskiego dymu, tylko ostatnio chmurkę przy wyższej prędkości.

Czy może mieć związek z pracą silnika na luzie?
Gdy odpalam samochód dochodzi do okolo 1500-2000 i spada do 1000 i utrzymuje się równiutko parę minut, a później dzieje się jak na filmiku poniżej. Przy większym spadku słychać klekot i trzęsie autem. Ten problem występuje odkąd go mam tyle ze nie za każdym razem.

View My Video

NieAmator

  • Gość
[Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Czerwiec 2012, 07:15:14 »
niepokoją mnie te trzaski przy dławieniu

krisgce

  • Gość
[Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Czerwiec 2012, 18:57:12 »
mnie też niepokoiły ale się przyzwyczaiłem, z półtora roku tak jeżdżę, podkręcałem obroty i jest różnica bo wcześniej bardziej się dławił. Czasem jest tak ok, a czasem muszę zgasić silnik gdy na luzie tak się zachowuje i po ponownym odpaleniu jest lepiej choć dalej od czasu do czasu zatrzaśnie. W korkach odczuwam to tak po 5 minutach, zawsze żartuje, że auto się denerwuje :P

Dodam, że świece i przewody nowe i podejrzewam, że coś z prądem może alternator? ponieważ gdy wyłączę światła o niebo lepiej.

KuniOl

  • Gość
[Accent X3] Jasnoniebieski dym
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Czerwiec 2016, 14:05:55 »
Witam użytkowników ; )
Zauważyłem, że mój Hyundai z 96 roku, niesamowicie mocno dymi z wydechu przy wyższych obrotach(około 90-100 km/h). Dymu jest tak dużo, że można zobaczyć za mną długi sznur jasnoniebieskiego dymu, przy czym nie wiem co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Na niskich obrotach nie ma żadnych oznak zadymienia.

alien125

  • Gość
[Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Czerwiec 2016, 08:57:21 »
Uszczelka pod głowicą. Należy sprawdzić stan i jakość oleju oraz płynu chłodniczego. Jak się zmienia i są "oczka" to na 99% uszczelka, 1% pęknięta głowica. Jak nie ma oczek, a ubywa oleju to mogą być pierścienie lub uszczelniacze trzonków zaworowych. Przy każdej usterce trzeba i tak wymienić uszczelkę pod głowicą.

SebaSRS

  • Gość
[Accent X3] Niebieski dym przy większych predkościach.
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Sierpień 2016, 23:36:35 »
W accencie da sie zrobić wymiane uszczelniaczy zaworowych bez zrzucania głowicy - nie wszyscy sie podejmują, ale sie da :)