Autor Wątek: Płyn ATF (wspomagania układu kierowniczego) - który wybrać /  (Przeczytany 2790 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rataj89

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Witam. W moim santa fe ucieka płyn wspomagania kierowniczego (atf, power steering fluid), szukalem na wielu stacjach i sklepach ale ciezko cos takiego w ogole znalezc. Czy ktos moze mi podpowiedziec jaki powinienem zakupić taki płyn żeby byl odpowiedni? Czy to sa jakies uniwersalne plyny czy tez do konkretnego modelu? wiem, ze ostatnio mechanik wymienił mi ten płyn na "żółty" wiec chyba taki kolor musiałbym zakupić. A drugie zwiazane z tym pytanie - czy powienien zainwestowac w regeneracje przekładni zeby uniknac tego problemu? Tak zaradzil mi mechanik, jednak troche to kosztuje a powiem tylko tyle ze nie ma zadnego wycieku pod autem, jedyne co to autko sie " poci ".

Pomocy :)

orzeł

  • Gość
PSF to nie ATF Kolor płynu zależy od tego jakiej jest klasy:
PSF czerwony mineralny,PSF żółty półsyntetyczny PSF zielony syntetyczny.kolor jest tylko dodatkiem do odróżnienia co mamy zalane

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 234
Z własnego doświadczenia-regeneracja przekładni to tylko w sprawdzonym zakładzie. Ja niestety wydałem kilkaset zł na regenerację, dwukrotnie reklamowałem i nadal ciekła. Po zamontowaniu używki śmiga aż miło. Płyn zaś leję RAVENOL Hydrauliköl PSF Fluid. Żadnych problemów, cena również przystępna.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Ja do swojego wlałem Mobila ATF 220 zresztą polecany na forum i wszystko git malina.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
Cytat: "orzeł"
PSF to nie ATF Kolor płynu zależy od tego jakiej jest klasy:
PSF czerwony mineralny,PSF żółty półsyntetyczny PSF zielony syntetyczny.kolor jest tylko dodatkiem do odróżnienia co mamy zalane

 PSF to dokładnie to samo co ATF dla celów marketingowych wprowadza się inne nazwy i zarabia.