Autor Wątek: [i30 FD] Dwustopniowy pedał gazy  (Przeczytany 5724 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dziobo07

  • Gość
[i30 FD] Dwustopniowy pedał gazy
« dnia: 05 Październik 2015, 22:04:55 »
Hej! Tak ostatnio zauważyłem że jak wcisnę gaz w podłoge i jeszcze mocniej go docisnę to czuć przeskok. Pedał schodzi jeszcze niżej. Czy I30 ma coś takiego jak bodajże w którejś audicy było, że pod pedałem gazu był jeszcze dodatkowy przełącznik który tak jakby zmieniał mieszankę i autko dynamiczniej reagowało?

Denny4

  • Gość
[i30 FD] Dwustopniowy pedał gazy
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Październik 2015, 11:05:12 »
W i40 jest to samo, zapewne w ix-ach także.

Jeśli chodzi o Audi to nie było to tam tak wyczuwalne i żeczywiście silnik dawał 100% mocy, klimę odcinało, a przy automacie skrzynia robiła porządny kickdown do maksymalnych obrotów.

W Hyundai-u (przynajmniej moim) nie odczuwam wielkiej różnicy w przyśpieszaniu.
Między oporem, a podłogą nic się nie zmienia.
Jedynie przy włączonym ograniczniku prędkości jak "przełamię" pedał to wyłącza się ograniczenie i wtedy rozpędzam się do nieskończoności  :mrgreen:
Oczywiście przy automacie objawy takie same co w Audi.

Ot taki sobie ficzer ekologiczny od skośnookich.

P.S.
Pozdrawiam PRAWDZIWĄ stolicę kraju.

devl

  • Gość
Re: Dwustopniowy pedał gazy
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Październik 2015, 09:45:04 »
Cytat: "dziobo07"
Hej! Tak ostatnio zauważyłem że jak wcisnę gaz w podłoge i jeszcze mocniej go docisnę to czuć przeskok. Pedał schodzi jeszcze niżej. Czy I30 ma coś takiego jak bodajże w którejś audicy było, że pod pedałem gazu był jeszcze dodatkowy przełącznik który tak jakby zmieniał mieszankę i autko dynamiczniej reagowało?


mam tak samo.. Mniej więcej w połowie.. mocniej depnę, jest przeskok i auto zapier... aż miło ;))

Offline flyman

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i30 FD] Dwustopniowy pedał gazy
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Październik 2015, 17:57:56 »
Ten stopień jest jak najbardziej użyteczny, ale tylko w przypadku posiadania tempomatu.
Właściwie to do funkcji związanej z tempomatem - ustawianie maksymalnej prędkości.
Jeśli mamy ustawioną maksymalną prędkość, to normalne wciskanie gazu prawie do oporu (przed przeskokiem) nie powinno wpływać na zwiększanie się prędkości (poza ustawioną). Dopiero wciśnięcie maksymalnie gazu (za przeskok) powoduje chwilowe odblokowanie funkcji "ustalona prędkość maksymalna" (przy czym odzywa się alarm i miga funkcja na wyświetlaczu).
Wciskanie gazu poza "przeskok" z punktu widzenia przyspieszania nie ma znaczenia i daje jedynie złudę szybszego przyspieszania (sprawdzone).

dziobo07

  • Gość
[i30 FD] Dwustopniowy pedał gazy
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Październik 2015, 20:47:49 »
no odczycie jest, ale to chyba na psychikę tylko...