Forum > Lantra

[Lantra J2] Hultaj zamarzł ? Silnik kręci a nie chce odpalić

<< < (2/3) > >>

kub3k:
Kabelki sprawdziłem - są ok. Pompę paliwa słychać po włączeniu zapłonu.
Chyba zostaje mi czekać aż przejdą mrozy...

Złośnik:
Sprawdź cewkę - zdejmij kable i patrz czy lata na niej iskra podczas kręcenia rozrusznikiem. Inna sprawa to sprawdzenie czujnika położenia wału - jak padnie to możesz kręcić do upadłego - wiązka z wtyczką idąca obok sondy lambda.
Albo - ale to już gorzej - padł immo lub jego antena wokół stacyjki. Sam moduł jest umieszczony uwaga - pod kierownicą jest zaślepka nad nogami -  na czterech spinkach - ciągniesz, demontujesz - wsadzasz rękę i zaraz z lewej strony skrzynka z napisem - CONTROL UNIT IMMOBILISER. Do niego leci wtyczka z kilkoma kablami - sprawdzić. Przy awarii tego - silnik odpala na moment dokładnie i zaraz gaśnie.
Jak jest iskra to już dużo - sprawdzić czujnik, immo i czy dochodzi paliwo - zawór zwrotny na przewodzie paliwowym - pod maską nad skrzynką przekaźników - niżej jak lecą przewody hamulcowe - taki z niebieską wtyczką.

I wogóle pytanie - czy silnik próbuje zaskoczyć czy też głucho kręci nim rozrusznik bez żadnej odpowiedzi ?

karolrogala:
Mam to samo  i to już nie pierwszy raz

Na początku zauważyłem że pompka ie działa - wymontowałem sprawdziłem - sprawna wiec pociągnąłem kabel po stacyjce poprzez przekaźnik i tak jeżdżę do dziś (po włączeniu gazu przekaźnik wyłącza pompkę). Myślałem że to to ale któregoś dnia nie chciała znowu zaskoczyć. Postała 4 dni podszedłem do niej i na tyk zapaliła, znowu 2 miesiące spokój. Potem zonie pod marketem nie zapaliła - scholowałem, poruszałem w domu kablami w okolicach cewki -  gra muzyka jeździłem do dziś. W międzyczasie wymieniłem wszystkie przekaźniki na nowe (poza jednym jakimś dziwacznym niebieskim), kable, świece, kupiłem cewkę zapłonową ale jeszcze jej nie założyłem. Czujnik położenia wału wykręcałem kiedyś kable były całe ale muszę podpiąć oscyloskop, nie wiem czy ma ona czujnik wałków ???? Niestety komp który dysponuje mój serwis (kts) nie łaczy się z lantrą tzn mogę skasować błędy ale nie mogę ich odczytać. Czym zczytujecie błedy???? jakim programem ????

Jutro biorę środek do styków jeszcze wypsikam wszystkie złączki. Jak nie pomoże zamówie czujnik wału (w domu nie mam oscyloskopu a w pracy mi nie pożyczą)

I spróbuje wywalić immo gdyż podejrzewam jeszcze że może immo nie załączył obwodu cewki???? nie wiem jak skośnookie rozwiązali to. wiecie???

[ Dodano: 2012-02-12, 21:13 ]
aaaaa i jeszcze kiedyś też nie chciała zaryrać ale pokręciłem nią po około 20 sekundach coś tam załapała i tak kilka razy próbowała próbowała przez kolejną minutę po czym zapaliła. Może coś wam to mówi ?????

[ Dodano: 2012-02-12, 21:15 ]
i pytanie odnośnie immo

czy mimo piknięcia i zapalenia kontrolek może mi nie załączyć obwodu cewki ?????

kub3k:
Witam,
Byłem dzisiaj spróbować go odpalić.
Po ok 3min kręcenie w końcu odpalił ale dziwnie pracował, brzmiał jak diesel.
Ojciec zauważył, że zerwał się jeden z pasków. Nie mamy pojęcia od czego jest.
Poza tym pod silnikiem pojawiła się spora plama, wyciek jest słodki w smaku ale też nie mogliśmy ustalić skąd jest.

Załączam zdjęcia:
http://jakub.gmi.pl/silnik.rar

Boje się go teraz odpalić jeżeli to benzyna wyciekła...

BartBartez:
Masz zerwany pasek od pompy wodnej i alternatora. Słodki smak oznacza płyn chłodniczy - tylko nie pij za dużo bo to niezdrowe :mrgreen:

Nie masz ładowania i wygląda na to, że pompa się rozsypała.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej