Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Zużycie oleju w silniku 2,4
kosmos2011:
Alfi opcja szukaj działa http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7469&highlight=olej więc na przyszłość nie mnóż tematów.
Castrol :-( :-( :-(
Najpierw Engine Flush Pro-Line http://www.liqui-moly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=32&virtuemart_category_id=63
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=13837
Potem Mobil 1 ESP Formula 5W30 http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/esp-formula-5w-30.aspx (dostępny w hipermarkecie na ul Staszica 4)
Filtr oleju Knecht OC205, Mann WK811/80.
Silnik G4JP i G4JSG to konstrukcje rodem z Mitsubishi i wyżej wymieniony olej został sprawdzony przez właścicieli japońskich aut z tamtej epoki.
Interwał wymiany 10 tyś km dla powszechnie dostępnych olejów typu HC jest zbyt długi. Należy obserwować kolor i ilość ubywającego oleju i wymianę przeprowadzać po ok 7 tyś km lub 6 miesięcy (szczególnie gdy auto jeździ w większości w trybie miejskim). Może się też zdarzyć w wypadku oleju HC że że np. do 5 tyś km nie będzie ubytku (nie licząc naturalnej odparowalności), a potem nagle oleju zacznie ubywać
Alfi:
Dziękuję za odpowiedź. A jeśli chodzi o wyszukiwanie to poświęciłem na to kilka godzin i szczerze powiedziawszy nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Większość tematów związanych z olejem to były kłótnie na temat wyższości jednego oleju nad drugim, a ja chciałem się dowiedzieć jaki ubytek jest w normie w tym silniku i prawdę mówiąc nadal nie wiem. Ze wszystkich przeczytanych postów dowiedziałem się tylko że castrol jest nic nie warty.
kosmos2011:
W pierwszym linku w moim poprzednim poście podałem miejsce gdzie należało dopisać Swoje pytanie bez zakładania takiego samego tematu.
Przyczyny ubywania oleju w Twoim przypadku:
1.Złej jakości olej.
2.Zbyt długi interwał między wymianami.
3.Wycieki: pokrywa zaworów, miska+filtr oleju, uszczelniacze wału korbowego?
felkner:
wtom:
3,5l na 10 tys to bardzo dużo! ten silnik max co powinien zużywać to 0.3l na 6tys czyli jakieś pół litra na 10tys. biorąc pod uwagę wiek auta, przebieg 1l/10tys jest akceptowalną normą.
wycieki nie mają tu znaczenia, ubywanie oleju w takich ilościach to wina starych , twardych uszczelniaczy zaworowych lub zużytych pierścieni. łatwo poznać, bo przy walniętych pierścieniach dymi cały czas a przy uszkodzonych uszczelniaczach przez kilka sekund po odpaleniu po dłuższym postoju
Nawigacja
[#] Następna strona